Skrivihop.nu

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
Gör som jag säger! Det är ju inte alltid lätt när företagen inte följer utvecklingen... :3freak

Bifogat

• Bild(1).jpg
    Bild(1).jpg
    26.8 KB · Visningar: 162
Vadå sär skriva?

Det heter ju glöd lampa ju!

Jag har oxå försökt att få folk att skriva korrekt / skriva ihop här på Sporthoj.com. Men man möts med ett oerhört hat från dessa individer. 90% av dom som klagar, är de som själva har problem med att skriva ihop orden. De tycker ofta att det är befängt att man "inte får skriva som man vill" (suck). Oftast drar de som klagar upp gramatikfel, och problemet eskalerar, för alla är inte gramtiskt korrekta hela tiden. Efter det måste man lägga ner ett tappert försök att gå ifrån förskolestadiets uppsatser till åtminstone gymnasienivå.

Swedie skrev:
Jag har oxå försökt att få folk att skriva korrekt / skriva ihop här på Sporthoj.com. Men man möts med ett oerhört hat från dessa individer. 90% av dom som klagar, är de som själva har problem med att skriva ihop orden. De tycker ofta att det är befängt att man "inte får skriva som man vill" (suck). Oftast drar de som klagar upp gramatikfel, och problemet eskalerar, för alla är inte gramtiskt korrekta hela tiden. Efter det måste man lägga ner ett tappert försök att gå ifrån förskolestadiets uppsatser till åtminstone gymnasienivå.

Nu är det ju rätt vanligt med dyslexi också. Det får vi inte gömma.

M.G.F skrev:
Gör som jag säger! Det är ju inte alltid lätt när företagen inte följer utvecklingen... :3freak
Äh, vem bryr sig om de är billiga och bra. Torkade grisöron är en produkt som stigit ordentligt i pris de senaste tio åren, samtidigt som kvaliteten och storleken har gått ner. Förr kunde man köpa ett stort grisöra för ca 4 kr. Numera kostar de ofta 8 kr och är väldigt små - dvs det är de stora grisöronen klippta i två bitar. Man får alltså hälften för dubbla priset!

Kilopriset ligger i nivå med oxfilé :fakta

//Hund ägare

Swedie skrev:

Vad betyder gramtiskt? :rolleyes:

Biturbo skrev:
Nu är det ju rätt vanligt med dyslexi också. Det får vi inte gömma.
Runt 5-10% av den svenska befolkningen har dyslexi, men undra om det inte är ännu vanligare med särskrivningsproblem?

morlock skrev:
Runt 5-10% av den svenska befolkningen har dyslexi, men undra om det inte är ännu vanligare med särskrivningsproblem?

Jo.. Men sannolikt är att 100% av dyslexierna har problem med särskrivning.

Det sista de behöver är troligen att ha ett helt forum efter sig gång efter annan.

Swedie skrev:
Vad har dyslexi med särskrivning att göra?

Inte mycket... en som verkligen har dyslexi har problem med andra saker, såsom att skilja mellan bokstäver eller tappar bort ord helt och hållet t.ex. Resterande folk (de flesta) är bara obildade, lata, ser dåligt och är engelskinfluerade (även om det är omedveten påverkan från massmedier och skola).

Sätt ett värde i att bruka Ärans och Hjältarnas Språk (tm) på ett korrekt sätt! :tummenupp

TomK skrev:
Inte mycket... en som verkligen har dyslexi har problem med andra saker, såsom att skilja mellan bokstäver eller tappar bort ord helt och hållet t.ex. Resterande folk (de flesta) är bara obildade, lata, ser dåligt och är engelskinfluerade (även om det är omedveten påverkan från massmedier och skola).

Sätt ett värde i att bruka Ärans och Hjältarnas Språk (tm) på ett korrekt sätt! :tummenupp

Oj, det där var verkligen politiskt inkorrekt. Tummenupp för det!

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back