Skriva upp summan vid försäljning?

Skrivet kvitto mellan privatpersoner är ett dasspapper, jag har ofta fått frågan att skriva ner eller upp summan och jag ställer upp och kunde inte bry mig mindre.

När jag köpte en bil till tjejen så ville säljaren skriva kvitto på en lägre summa eftersom hennes ex-man skulle få hälften av summan då bilen stod på deras gemensamma företag. Trist för honom men kul för mig då priset var rätt.

Jag känner flera skattejurister och efter att ha konsulterat dem vet jag att jag kan skriva att jag bytt hojen mot rymdskeppet Enterprise om jag vill, eller en bagnagnad kondom.

Moraliskt är en annan sak, men det är sällan mitt största problem.

det blev som så att vi skrev ett på 30k istället, precis som han ville :D han hade vunnit ett vad med chefen, skulle han få sin egna hoj såld inom 2 dagar skulle chefen ge honom 30k till en ny hoj om han visade upp ett kvitto och själklvart fick han den såld första dagen. Tyckte gott han kunde få 6k i handen! förmodligen ingen större fara skedd :tummenupp önskar fler chefer var så!

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Back