Skriva teori för A1 NERVÖÖÖSSS!

Grattis allihop!

Klarade det med förra veckan, 62 av 65 fick jag, lätt som en plätt :)
Va MYCKET lättare än jag trodde faktiskt, hehe...

Vad använde (ni som klarade det) för studiematerial då ?
Jag skrev bilteorin 5år för sen, vad jag vet jag inte kan är allafall allt som handlade om avgaser och skit. Var det mycket sånt på provet ?

Jag köpte faktist en bok, MC-boken, men det var ju ingen teori, mest bilder på hur man ska köra och så. Men det kanske räcker....

ska börja med att ta 5pack lektioner nu, efter det bokar jag teoriprov.
Ska ha mitt kort det här året. Sen blire brum-brum.

Grattis alla ni som klarat det!

tjockisbulle skrev:

Jag skummade igenom Bonniers Trafikskola och köpte en cd med mcfrågor från teoriprov.com. Had iofs tagit B kort ett par år innan. Pluggade 4 timmar till mc teorin och hade 2 fel. Så ansträngingen behöver inte vara så stor.

//J

Nä, proven är snuskigt enkla, det kan jag hålla med om.
Men inte blir man mindre glad när man klarar dem för det... :banana

tjockisbulle skrev:
Jag skrev bilteorin 5år för sen, vad jag vet jag inte kan är allafall allt som handlade om avgaser och skit. Var det mycket sånt på provet ?

Jag köpte faktist en bok, MC-boken, men det var ju ingen teori, mest bilder på hur man ska köra och så. Men det kanske räcker....

ska börja med att ta 5pack lektioner nu, efter det bokar jag teoriprov.
Ska ha mitt kort det här året. Sen blire brum-brum.

Grattis alla ni som klarat det!

Läs teoriboken och mc-boken (läs boken, anteckna det du läser, läs boken, läs anteckningar, skriv av anteckningar, läs boken)
Skippa cd-skivorna, provet utgår från det som du kan läsa och lära dig i boken.

ska skriva 13e april, men jag tycker det står olika saker överallt hålle rpå med tester på körskolan, åsså har jag 2 programm på datorn, som ska vara baserat på vägverkets frågor, frågorna är ganska lika varann men svaren är lite olika ibland :kocko

nomolas skrev:
Superhärligt!!!

Jag kom dit och var skitnervös, så jag börja med att knäppa kort och skriva namnteckning. Sen ropade hon in alla i salen där man skulle skriva. Började med första och fortsatte, markerade några frågor som jag tyckte såg luriga ut. Sen när jag hade skrivit färdigt och skulle gå tillbaka och titta på dom markerade frågorna så var de tinte så några jag hade markerat ca 25 st :huvet då blev jag stressad med tanke på att det var bara 10 min kvar. Men tog det lungt som många har tipsat. När jag trök på slutknappen vågade jag knappt titta. Men det gick förvånansvärt bra tycker jag. :)

//En jätteglad Gävlebo! :)
Var också knasnervös, satte mig i fottoautomaten och lyssnade på när bögallan pratade om hur jag skulle sitta osv för att sedan nagla mig framför en dator.

När jag var klar hade jag 20st markerade frågor, vart lite stressad och kom inte på hurvida man skulle ha både sirener,vimplar,ballonger osv på utstickande last, men klarade av det med 56 rätt =)

Roligaste frågan hitills: Vilken broms är bäst? Så hade de bilder på trumbroms och skivbroms =P

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8