skriva ett brev

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Harley bygge
håller på att skriva ett brev till en kompis som avtjänar ett straff på 18 månader, det är ca 4 månader sedan han åkte in så det har ju hänt en hel del saker sedan dess.

sitter nu och försöker skriva ett brev, men jag har svårt för att veta vad jag ska skriva.
ska man bara rabbla upp saker som hänt på utsidan och om sig själv?
blir lite väl enformigt tycker jag men jag vet ju inte riktigt vad jag ska skriva annars.
har ni några förslag?

Jag har inte suttit i fängelse, men jag bodde utomlands ett år på den tiden då internet inte fanns bland vanligt folk, utan då brev var det kommunikationsmedel som fortfarande gällde. (Fan vad 1800-tal det känns att kunna skriva en sådan mening).

Enligt min mening var det roliga att man fick ett brev! Vad som stod i det var nästan sekundärt.

Så rabbla på du vad som har hänt på utsidan, vad som har hänt med dig själv, saker du gjort och sett. Han har säkert massvis med dötid att slå ihjäl så ett långt brev uppskattar han säkert om det inte är så att han har lässvårigheter och tycker det är skitjobbigt med mycket text.

Släng i intressanta tidningsklipp, några seriestrippar, ett foto som extra krydda och du har ett fulländat brev :)

Brev rockar :yoparty

Här http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=145776 kan du hitta pappersmodellmotorcyklar. Har han gått om tid borde en sån modell slå ihjäl massor med tid.

Vet inte om man behöver lim o sax o om det kanske är förbjudet men ett försöka kan det ju vara värt. På nåt sätt kan han säkert lösa det med din hjälp och uppfinningsrikedom!

Foto uppskattas nog oxå.

Jag har inte suttit i fängelse, men jag bodde utomlands ett år på den tiden då internet inte fanns bland vanligt folk, utan då brev var det kommunikationsmedel som fortfarande gällde. (Fan vad 1800-tal det känns att kunna skriva en sådan mening).

Enligt min mening var det roliga att man fick ett brev! Vad som stod i det var nästan sekundärt.

Så rabbla på du vad som har hänt på utsidan, vad som har hänt med dig själv, saker du gjort och sett. Han har säkert massvis med dötid att slå ihjäl så ett långt brev uppskattar han säkert om det inte är så att han har lässvårigheter och tycker det är skitjobbigt med mycket text.

Släng i intressanta tidningsklipp, några seriestrippar, ett foto som extra krydda och du har ett fulländat brev :)

tack för hjälpen! :bow

dom har ju tv och sånt men några foton och tidningsutklipp ska jag nog skicka med :)

Är det inte bland annat sånt här det är tänkt att man ska lära sig i skolan? :va

Är det inte bland annat sånt här det är tänkt att man ska lära sig i skolan? :va

vet inte vars du gick skola men jag fick då inte lära mig vad man ska skriva i ett brev till någon som inte varit utanför murarna på 4 månader, just därför bad jag om råd. för det är inte samma sak som att skriva till en brevvän som man hade i årskurs 2 på grundskolan

Tyvär är man inte alltid med på lektioner lr där ens :D

Till topic.
Tror nog som någon tidigare sade att innehållet är nog inte viktigast utan mera tanken att nån därute saknar en o tar tiden till att skicka ett brev.
Babbla på du om vad som helst! :tummenupp

Försten vågar man fråga vad han åkte dit på?

vet inte vars du gick skola men jag fick då inte lära mig vad man ska skriva i ett brev till någon som inte varit utanför murarna på 4 månader
Va? Gick du inte i en ghettoskola? Sånt får man lära sig redan i förstaklass om man går i skola i Fittja. :hihi

Va? Gick du inte i en ghettoskola? Sånt får man lära sig redan i förstaklass om man går i skola i Fittja. :hihi

Ja men då låter fitja nästan som fitta också. Här i norrland tror vi inte på känsloyttringar förutom när man är dödligt full på begravning. Skriva brev är för fruntimmer.

Last edited:
Tyvär är man inte alltid med på lektioner lr där ens :D

Till topic.
Tror nog som någon tidigare sade att innehållet är nog inte viktigast utan mera tanken att nån därute saknar en o tar tiden till att skicka ett brev.
Babbla på du om vad som helst! :tummenupp

Försten vågar man fråga vad han åkte dit på?

2 grova misshandlar, 3 vanliga, dopingbrott och några ringa narkotikabrott.
dom 2 sista som jag räknade upp är visserligen bara bötesbrott men han hade rätt tur med dommen med tanke på att det kunnat bli mycket längre straff

Last edited:
Ja men då låter fitja nästan som fitta också. Här i norrland tror vi inte på känsloyttringar förutom när man är dödligt full eller på begravning. Skriva brev är för fruntimmer.

Eller?

Ta bort "eller" ur den där meningen så stämmer det med Norrland.

håller med en bild säger mer än tusen ord eller hur var det nu:va :tummenupp

2 grova misshandlar, 3 vanliga, dopingbrott och några ringa narkotikabrott.
dom 2 sista som jag räknade upp är visserligen bara bötesbrott men han hade rätt tur med dommen med tanke på att det kunnat bli mycket längre straff

Du kunde skriva: "Ja, där sitter du. Skyll dig själv, din dumme fan."

Meeeen, om killen får sitta och kolla på TV hela dagen... Vad har han för nytta av ett par tidningsurklipp? Det lär ju inte vara nyheter han inte hört på tv'n redan isådanafall. Och säkert så har han tillgång till dator också så du kan maila honom istället, det har man ju hört att dom sitter och spelar datorspel och porrsurfar där inne.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg