Skriva CV

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Hej tänkte skriva CV men hittar ingen vettig mall

Reggade mig hos AMS men det var ju inte riktigt vad jag var ute efter inte heller då man skulle ringa dom och var nr 102 i kön :hihi

Någon som vet vart det finns bra mallar eller har ett eget bra skrivet CV framför sig?

Tacksam för hjälp!

Mr Helmut skrev:
Hej tänkte skriva CV men hittar ingen vettig mall

Reggade mig hos AMS men det var ju inte riktigt vad jag var ute efter inte heller då man skulle ringa dom och var nr 102 i kön :hihi

Någon som vet vart det finns bra mallar eller har ett eget bra skrivet CV framför sig?

Tacksam för hjälp!

http://www.jobbguiden.se/karriarguide/HurskrivermanettCV.asp

eller googla bara på det...ett tips är sedan att göra cv:t i .pdf-format, blir mycket snyggare då!

Mr Helmut skrev:
Tack så mycket!

np...finns massor med guider till hur ett "korrekt" cv ska utformas...men jag gillar när det finns en liten personlig touch på det hela, gärna en liten bild, dvs inte hela första sidan utan bara en liten bil så man kan bilda sig en uppfattning av hur personen som söker jobb ser ut...sedan om du ska skicka digitalt så är .pdf att rekommendera, ett bra program för att konvertera word-filer till pdf är pdf-factory...det är iaf de cv:na i kombination med bra innehåll och referenser som jag fastnat för när jag rekryterat...liksom lite lättare att tränga genom bruset då...

MiZou skrev:
np...finns massor med guider till hur ett "korrekt" cv ska utformas...men jag gillar när det finns en liten personlig touch på det hela, gärna en liten bild, dvs inte hela första sidan utan bara en liten bil så man kan bilda sig en uppfattning av hur personen som söker jobb ser ut...sedan om du ska skicka digitalt så är .pdf att rekommendera, ett bra program för att konvertera word-filer till pdf är pdf-factory...det är iaf de cv:na i kombination med bra innehåll och referenser som jag fastnat för när jag rekryterat...liksom lite lättare att tränga genom bruset då...

Ska ner nu om drygt en vecka till spanien och söka jobb!

Tänkte jag tar de jag skrivit ned nu bifogar lite diplom å sånt krafs även en bild.

Skriver de på svenska nu eftersom hon som hjälper mig där nere kommer här ifrån:) så kanske hon kan översätta till spanska

Har ett jobb på biluthyrnings firma pågång.....

Mr Helmut skrev:
Ska ner nu om drygt en vecka till spanien och söka jobb!

Tänkte jag tar de jag skrivit ned nu bifogar lite diplom å sånt krafs även en bild.

Skriver de på svenska nu eftersom hon som hjälper mig där nere kommer här ifrån:) så kanske hon kan översätta till spanska

Har ett jobb på biluthyrnings firma pågång.....

nice...lycka till!

tror det finns en mall för cv enligt eu-standard...
http://europass.cedefop.eu.int/europass/preview.action?locale_id=1

kolla den länken eller denna
http://www.sweden.gov.se/sb/d/3874/a/23206;jsessionid=aZQG6lJIOdv4

där har du lite mer info...och som sagt...lycka till

Hur är det att jobba i ett annat land ?
Jag vet inte om jag skulle palla det faktiskt, hur ser dom på arbetskraft etc. i t ex. Spanien ?

Jag skulle nog vara rädd för att bli blåst iom att man är i ett helt främmande land där man inte kan hävda sig speciellt bra.

Eller har jag helt fel :confused:

Jonathan skrev:

Det är guld! :banana
Men det beror såklart på vilket land du hamnar i. Inom EU slipper du ju iaf problem med arbets- och uppehållstillstånd.

Lugn skrev:
Det är guld! :banana
Men det beror såklart på vilket land du hamnar i. Inom EU slipper du ju iaf problem med arbets- och uppehållstillstånd.

Okey. Så det är inte rekommenderat att kila till t ex. Egypten och börja kånka sten eller så ? :rolleyes:

Jonathan skrev:
Okey. Så det är inte rekommenderat att kila till t ex. Egypten och börja kånka sten eller så ? :rolleyes:

Osäker, men glida på Nilen och bygga pyramider vore ju rätt coolt att ha på CV:n... :D

Jonathan skrev:
Du hänger med så tar vi din Mustang. Deal ?

:rolleyes:

Njae, den står ju avställd nurå, och så är det lite mycket i skolan... håller på att lära mig knyta skorna och så...
:gnissla
Men ta gärna många bilder och dela med dig av! :tummenupp

Jonathan skrev:
Jag vet inte om jag skulle palla det faktiskt, hur ser dom på arbetskraft etc. i t ex. Spanien ?

Jag skulle nog vara rädd för att bli blåst iom att man är i ett helt främmande land där man inte kan hävda sig speciellt bra.

Eller har jag helt fel :confused:

jag vet inte hur det är att jobba i annat land....

Min syster åkte ned för att jobba under sommaren för (länge sen) kom ned och firman hade gått i konkurs utan att hon blivit informerad.

Vi har stuga där och känner ganska många, men får nog se hur de blir

Jonathan skrev:
Jo iof. Man kanske skulle skita i skolan o dra ner :yoparty

gå klart skolan dra sen, ska bli skönt att slippa skolan och få leva en tid i annat land

TomTen6 skrev:

jo tittade där men dom vill ju ha pengar

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!