Skriva av mig!!!!!!!!!!!!

Har en polare med en GSX-R -00, en av hans vevstakar bestämde sig för att titta ut ur motorblocket för nån vecka sen.... Bara o köpa ny motor för honom.

Hoppas det löser sig för dig.
 
eisbaer skrev:
Tycker du en hoj som gått 1000 mil ska stendö för att man kör på varvstoppet på ettan? Kanske på en Triumph från '95 men inte fan en japansk 00a. Inte rimligt.

Att motorn rasar för att man varvar till varvstoppet en gång låter skumt. Men låter som att han har för vana att göra det. Ger lite mer förståelse, men ändå skumt!




Hur som helst, jävligt tråkigt med motorhaveri!
 
FreddaAbborre skrev:
Att motorn rasar för att man varvar till varvstoppet en gång låter skumt. Men låter som att han har för vana att göra det. Ger lite mer förståelse, men ändå skumt!




Hur som helst, jävligt tråkigt med motorhaveri!
Du har rätt i att motorn givetvis inte mår bra av tat studsa mot varvregulatorn dagarna i ända, men jag tycker jag ser sånna saker ganska ofta, inte helt ovanligt är ju koko-skallar som står och varvar motorn till stoppet på friläget.
Men OnT nu, otur givetvis men motorn var definitvt inte frisk innan om allt är som beskrivet, nu mera är ju varje supersporthoj en lågmilare (kan man tro iaf om man läser här) men riktigt så dåliga så de bara håller tusen mil är de inte.

Givetvis kan man rasera en ny hoj på färre mil än så om man bara är synnerligen klunsig och ovårdlig med grejorna.

Byt motor.
 
Till Freddaabbore:::
Att motorn rasar för att man varvar till varvstoppet en gång låter skumt. Men låter som att han har för vana att göra det. Ger lite mer förståelse, men ändå skumt!
Hur fan vet du hur jag kör. Samma sak som om jag säger att du sätter garanterat på din syrra i smyg..... PUCKO....

Iallafall ni som undrar hur det går....

Hojen är helförsäkrad, men på mc finns inga sådana försäkringar som täcker detta...

Ringde då till KGK de verkade ju rätt så bra att snacka med, Han sa att det låter som ett Reklamations arbete, Så ring till din närmsta handlare, återförsäljare... Jag kilade ner till Suzuki storen.... Talade om för honom att jag fått en anning problem med bågen... Jasså de va du det sa han, då hade meken berättat för honom, Så han tror sig väl veta vad det kan vara... Förmodligen 2st ventiler som jag skjutit iväg "tror han". Han rinde till chifen på suzuki typiskt han va på tjänste resa :banana till på måndag så han skulle ringa då och göra allt för att detta skulle gå som reklamation... Men rulla ner bågen så kan vi kolla på den under tiden sa han till mig. Visst sa jag så nu ska jag slita i värmen en liten bit har tyvärr ingen krok på bilen..... Hoppas på det bästa :tummenupp nu... Haha fortsättning följer.....


///Micke :yoparty
 
Mr_Mike skrev:
Hur fan vet du hur jag kör. Samma sak som om jag säger att du sätter garanterat på din syrra i smyg..... PUCKO....

Iallafall ni som undrar hur det går....

Hojen är helförsäkrad, men på mc finns inga sådana försäkringar som täcker detta...

..... Hoppas på det bästa :tummenupp nu... Haha fortsättning följer.....


///Micke :yoparty


Du är inte sen enda som skrotade igår,,,, Rensade växelådan igår kväll på min,,, petade ner till 3:an och hann väl dra 50 m innan tden tokvarvade, in med kopplingen och ett j--a rassel :brinnerup ,,,Kuggsallad ,

:Bugar Tur att inte det låste sig

Suck
 
Tråkigt tråkigt......

Surt när det händer så där tänk om man kunde fått någon förvarning som på en bil...

Min är desutom servad 3gånger på 700mil det kallar jag att inte missköta sin grejor... Och de som känner mig vet att jag är super pedant med sakerna.. jag menar jag servade bågen för 200mil sedan för 2300kr sen händer något sådant här tycker de borde hört eller sett något på firam då med kanske...


///Micke
 
Mr_Mike skrev:
Hur fan vet du hur jag kör. Samma sak som om jag säger att du sätter garanterat på din syrra i smyg..... PUCKO....

Iallafall ni som undrar hur det går....

Hojen är helförsäkrad, men på mc finns inga sådana försäkringar som täcker detta...

Ringde då till KGK de verkade ju rätt så bra att snacka med, Han sa att det låter som ett Reklamations arbete, Så ring till din närmsta handlare, återförsäljare... Jag kilade ner till Suzuki storen.... Talade om för honom att jag fått en anning problem med bågen... Jasså de va du det sa han, då hade meken berättat för honom, Så han tror sig väl veta vad det kan vara... Förmodligen 2st ventiler som jag skjutit iväg "tror han". Han rinde till chifen på suzuki typiskt han va på tjänste resa :banana till på måndag så han skulle ringa då och göra allt för att detta skulle gå som reklamation... Men rulla ner bågen så kan vi kolla på den under tiden sa han till mig. Visst sa jag så nu ska jag slita i värmen en liten bit har tyvärr ingen krok på bilen..... Hoppas på det bästa :tummenupp nu... Haha fortsättning följer.....


///Micke :yoparty

Detta låter ju lite lovande hörru! Håller tummarna!
 
Kolla vem som skriver sjuka saker först... Jag menar ingen kan ju säga hur jag kör som bor typ 100mil bort ELLER????

Tänk om din motor rasar och någon som bor 100mil bort säger ja men du verkar ju vara en sådan människa som bara tok bränner på 1:ans växel typ ifrån kiruna ner till milano. Klipsk :kocko kille den där freddaaborre.... Hmmm Jag har verkligen inga fördomar om någon men skriver man något sådant urbortat dumt om någon man inte känner så förkännar man sig en liten känga....

Men men jag får la åka runt i min kärra i sommar om detta inte löser sig eller jag hittar en ny motor....


Bilen...
2210_1.jpg
:)
 
Du kan ju hålla tummarna för att KGK inte läser den här tråden med tanke på hur du sköt motorn :rolleyes:
 
Du vet väl att det är typ olaglit att bogsera en mc?

Och det är nog lika bra det, man får som svårt o svänga när man blir dragen på två hjul....
 
Mr_Mike skrev:
Ser min ena polare på sin gröna ninja köra på bakhjulet stående, fränt tänker jag de ska ja prova svänger av efter de andra. Börjar på ettans växel går ju jätte bra kör tills varv stoppet slår i lägger ner bågen och ett jätte rassel hörs och ett totalt vit blått rökmoln sprider sig över vägen i säkert 50m och ända ut i kanterna.
///Micke

Klart man får sin uppfattning om din körning från det du skriver i tråden. Kanske var det första och sista gången du drog till varvstoppet på 1:an... kanske inte? Den borde hålla, ja. Men gjorde den det? Om man vill att en motor ska hålla länge är det inte direkt ett recept på hur man gör. :D
 
Mr_Mike skrev:
Kolla vem som skriver sjuka saker först... Jag menar ingen kan ju säga hur jag kör som bor typ 100mil bort ELLER????

Tänk om din motor rasar och någon som bor 100mil bort säger ja men du verkar ju vara en sådan människa som bara tok bränner på 1:ans växel typ ifrån kiruna ner till milano. Klipsk :kocko kille den där freddaaborre.... Hmmm Jag har verkligen inga fördomar om någon men skriver man något sådant urbortat dumt om någon man inte känner så förkännar man sig en liten känga....
...
Lugn och fin, att bli så uppretad är inte nyttigt. Jag tyckte inte FreddaAborres inlägg gav skenet av att peka ut dig som någon som inte sköter dina grejor? Att börja kalla folk för pucko pga ett sånt inlägg är lite väl magstarkt...

Trist med motorn, hoppas Suzuki tar på sig det. Oavsett om du drar till varvstopp varenda växling eller ej, varvstoppet finns ju där av just en anledning, skydda motorn mot övervarv. Och kalla inte mig pucko nu, för då ropar jag på kettinggenget...
 
Last edited:
von reisen skrev:
Klart man får sin uppfattning om din körning från det du skriver i tråden. Kanske var det första och sista gången du drog till varvstoppet på 1:an... kanske inte? Den borde hålla, ja. Men gjorde den det? Om man vill att en motor ska hålla länge är det inte direkt ett recept på hur man gör. :D

Klart den inte ska rasa för att den går på varvstoppet ett kort ögonblick.
Det finns knappt någon som inte har missat en växel eller liknande så att den varvat upp på rött.

Klart dom flesta vet att motorn håller längre om man växlar långt innan rött, men hur kul blir tex en R6 om du växlar vid 7000?
 
Sweedo skrev:
Fel årtal!
-98 skall det vara. :mattias
Det är en personlig upplevelse va?


Jag vill dessutom säga emot att varvstoppet är för att skydda motorn och man kan dra den till det på varje växel, så är INTE fallet.
Man ska helst hålla sig under rött på varvräknaren, det är egentligen bara då man följer fabrikens rekomendationer.

Speciellt de idiotiska maxvarvningarna utan växel är inte kul för bla lagerna i motorn.

Men jag menar inte att man inte kan dra den till stoppet en kort stund nångång, utan det är just för detta det finns, en kort stunds övervarv.
Men de flesta hojar lämnar ju inte just någon mer effekt in på rödstrecket i standardskick.
 
Last edited:
Hur kan ni säga att jag misskött hojen jag menar det är väl mer än seriöst att serva bågen på auktoriserad verkastad 3gånger på 700mil och jag brukar inte dra till varv stoppet... Men de är klart de som haft bågen innan kan ju kört skiten ur den men det är ju sådant man inte vet..... :confused:

Men jag tycker att de borde sett eller hört något på firman där jag servade den om den var i dåligt skick för 200mil sedan....

STRANGE!!!!!!!!!!


///Micke
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top