Skriv-vad-du-vill-tråden

Godmorgon folket! Kaffet värmer, snön ligger utanför, och våren känns alldeles för långt borta. Bara att fortsätta vänta tills fåglarna kvittrar och träden har börjat slagit ut. Jag vill köra hoj nu =(

Godmorgon folket! Kaffet värmer, snön ligger utanför, och våren känns alldeles för långt borta. Bara att fortsätta vänta tills fåglarna kvittrar och träden har börjat slagit ut. Jag vill köra hoj nu =(

God morgon?

Vilken världsdel befinner du dig i?

Nacka har väl samma tidsson som resten av Stockholm eller?

God morgon?

Vilken världsdel befinner du dig i?

Nacka har väl samma tidsson som resten av Stockholm eller?

Du har alldeles rätt, har jobbat väldigt mycket på senaste tiden och idag är jag ledig så jag passade på att ta sovmorgon. ;)

/Try

Det som hände var att jag blev inkallad till den personalansvarige där jag fick valet att säga upp mig frivilligt, och få 2 månadslöner, eller att bli uppsagd. eftersom facket klart och tydligt visade att dom inte tänkte ta strid så var det inte mycket att göra. Idag vet jag att jag borde ha kontaktat en advokat på en gång, men så långt tänkte jag inte då... Det enda facket gjorde var att se till att jag fick 3 månadslöner istället för 2, och att det står att jag blivit uppsagd pga. arbetsbrist. Sen går idioten och skriver på att JAG avsäger mig rätten till företräde vid nyanställning.

Hela den situationen kom till pga. att jag hade en arbetsledare som missbrukade sin ställning för att han ansåg att jag hade trampat honom på tårna när vi kom ihop oss ett par år tidigare.

Jag läser tänker och försöker förstå allt, Vad ville dom säga upp dig på för grunder.

Sen att det är en arbetsledare som har det onda ögat till dig är ju svårt att få någon objektiv att se.

Jag läser tänker och försöker förstå allt, Vad ville dom säga upp dig på för grunder.

Sen att det är en arbetsledare som har det onda ögat till dig är ju svårt att få någon objektiv att se.

Dom menade att jag inte hade bättrat mig efter dom samtal som dom hade haft, samtal dom inte borde ha haft öht. bla. så gnällde dom på att jag hade stökigt på min arbetsplats(!)

Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...