Skriv-vad-du-vill-tråden

Dra ett PM till Andersson Turbo.
Åk sen dit med hojen.
Stå utanför och känn dig som en meckarsopa.
Betala och flina när han sen fixat kylaren.

Så gör jag, funkar varje gång !

Hmmm, tror nog att jag gör så faktiskt för jag är inte särskilt förtjust i att slänga i skit i motorn.

Var inte helt säker på att det var koscher för vem som helst att kontakta honom på det viset. :)

Done. :)

Last edited:
D@mn... så hardcore låter inte min CV..
Det smäller inte så högt att kunna scripta i DOS som C/C++ dessvärre..
:hihi

Migrera script-kunskaperna till bash åtminstone ;)

Btw så på väg från gårdagens intervju ringde det ett nytt ftg. Avböjde dock redan på telefon då jag inte hade lust att spendera ett halvår i Düskland. :gnissla

Migrera script-kunskaperna till bash åtminstone ;)

Btw så på väg från gårdagens intervju ringde det ett nytt ftg. Avböjde dock redan på telefon då jag inte hade lust att spendera ett halvår i Düskland. :gnissla

Ja det är ju lätt...
Det är ju inte direkt så det ingår i arbetet så då måste man sitta på fritiden.. Och då sitter jag ju på hojen... Plus att jag måste ha nån att fråga varför helvetet inte funkar när jag fuckat upp det för 4236245645 ggn... :D

Ja det är ju lätt...
Det är ju inte direkt så det ingår i arbetet så då måste man sitta på fritiden.. Och då sitter jag ju på hojen... Plus att jag måste ha nån att fråga varför helvetet inte funkar när jag fuckat upp det för 4236245645 ggn... :D

Kör med Virtualbox och linux på jobbet såklart. :D

Bash är ju lättare än dos-script ffs! Å man kan alltid fråga Google.. det finns många geeks där ute ;)

Säg så här.
Hade FI hittat på något som skulle täppa till dina sädesgångar för att förhindra fortplantning så kunde kylarcememt vara det dom kom fram till.
Bieffekten kan vara att också blodkärlen täpps igen och maskineriet upphör att fungera.

:rofl Skönare "Snillen spekulerar" än på denna sida, kan man inte hitta!:tummenupp Hade nog inte heller valt den lösningen på min hoj. Möjligen på trakt... volvon man åker när man måste...:rolleyes:

Åk sen dit med hojen.
Stå utanför och känn dig som en meckarsopa.
Betala och flina när han sen fixat kylaren.

Så gör jag, funkar varje gång !

Gör han service på hojar också? Jag skulle vilja ha min genomgången...

Efter PM med Andersson_Turbo och googlande från min sida så har jag nu beställt den beggade kylaren från Bike MC-demontering.

Som jag förstått det så ÄR kylarcement påkommet av självaste FI.

Efter PM med Andersson_Turbo och googlande från min sida så har jag nu beställt den beggade kylaren från Bike MC-demontering.

:fakta:fakta:fakta:glömdet

Morrn morrn.

Skitmorgon. Mår ganska risigt... vet inte om det är förkylning eller pollen men sprängande huvudvärk och snurrig i huvet... sen är det lite system på jobbet som gått ned också... :död

Surt att det blev så dyrt då.. :(
Hoppas det löser sig med den.. Annars har du ju en kylaren du kan sälja.. Eller ja, det har du ju oavsett.. Nån hunka får du ju för den gamla som läcker..

Morrn.
För att lägga n lite extra nördighet som jag inte tror nån egentligen bryr sej om så har jag haft julafton igår. Friends & Family alphan för nästa expansion av WoW öppnade för nån dag sen och jag har frossat i bilder av allt nytt som kommer. Tyvärr så tror jag inte jag kommer få nån betanyckel denna gång som jag fått med de två tidigare expansionerna eftersom min dator s-u-g-e-r. :( Kan inte spela assassins creed eftersom mitt grafikkort är för gammalt. Tro det, köpte det -05. :gnissla Köpte hela datorn -05 och inte köpt nåt nytt sen dess. Ett under att den fortfarande lever.

Förövrigt tycker körläraren att brorsan är redo för uppkörning. :( Tycker jag tiden kan gå lite fortare så jag får se hur det går med Schenker så jag kan fortsätta övningaköra. Var på intervju hos ett annat ställe också och där verkar det som jag bara behöver säga ja eller nej. Ska dit på måndag och åka med en tjej för att se hur jobbet är. Verkar okej förutom att det är i Johanneshov... :gnissla En timme kommunalt. Hur lång tid det tar med bilköer på morgonen vill jag inte tänka på...

Surt att det blev så dyrt då.. :(
Hoppas det löser sig med den.. Annars har du ju en kylaren du kan sälja.. Eller ja, det har du ju oavsett.. Nån hunka får du ju för den gamla som läcker..

Tror du?
Ptjaaa, jag kan ju alltid testa.

Fast dyrt o dyrt... så länge det inte kostar 6800:- så känns det som en bra deal. Det är ju vad en ny kylare kostar.
Men om det löser sig med denna kylaren (ber till gud) så vete sjutton om jag inte åker till Aero och påpekar att kylaren läckte ändå trots hans provtryckningar.

En timme kommunalt. Hur lång tid det tar med bilköer på morgonen vill jag inte tänka på...

Beror ju på hur det går med hojkortet... en timme i bilkö brukar ta en kvart på hoj. :)

Last edited:
Tror du?
Ptjaaa, jag kan ju alltid testa.

Fast dyrt o dyrt... så länge det inte kostar 6800:- så känns det som en bra deal. Det är ju vad en ny kylare kostar.
Men om det löser sig med denna kylaren (ber till gud) så vete sjutton om jag inte åker till Aero och påpekar att kylaren läckte ändå trots hans provtryckningar.

Ja det brukar alltid finnas nån som tycker att det är okay att köpa nånting trasigt som kan lagas enkelt med rätt verktyg..
Lite win win situation helt enkelt... :D

Det lär du nog inte ha mycket för dessvärre men men...

Beror ju på hur det går med hojkortet... en timme i bilkö brukar ta en kvart på hoj. :)

:fakta
Varje morgon och varje kväll så slipper jag 40 mins resväg bara för att jag tar hojen.. Kryssar iofs rätt friskt och har en viss tendens till slalomkörning mellan bilar men inget galet fort..

Ja det brukar alltid finnas nån som tycker att det är okay att köpa nånting trasigt som kan lagas enkelt med rätt verktyg..
Lite win win situation helt enkelt... :D

Det lär du nog inte ha mycket för dessvärre men men...

Sant, skall nog testa det om det funkar med den beställda kylaren.
Eller så spar jag den här gamla och lär mig att svetsa kylare istället. :)

:fakta
Varje morgon och varje kväll så slipper jag 40 mins resväg bara för att jag tar hojen.. Kryssar iofs rätt friskt och har en viss tendens till slalomkörning mellan bilar men inget galet fort..

Jag har ju iofs ingen kö till jobbet men när jag åker till och från kunder i stan eller på andra sidan stan så är det en jäkla tidsbesparing att köra hoj kontra bil... kommunalt skall vi inte ens prata om. :yoparty

Tjo!

Någon som kan rekommendera ett bra ställe i stockholm att köpa/byta däck på?
Helst ett ställe där man kan droppa in med hela hojen då jag saknar rätt verktyg.

Känns verkligen som man blir tagen i baken då tex MC Varuhuset vill ha 2700:- för ett Michelin Power Pure samt 400:- för montering utav detta.

Alt. en verkstad med realistiska priser om man redan har egna däck och kommer in med hela hojen?

tack

Sant, skall nog testa det om det funkar med den beställda kylaren.
Eller så spar jag den här gamla och lär mig att svetsa kylare istället. :)

Ja loda är skojsigt.. En gasbrännare och nåt kopparaktigt behövs dock.. Och det är tydligen skitlätt att bränna hål i kylaren..
Men men.. Övning ger färdighet... :D

Tjo!

Helst ett ställe där man kan droppa in med hela hojen då jag saknar rätt verktyg.

Känns verkligen som man blir tagen i baken då tex MC Varuhuset vill ha 2700:- för ett Michelin Power Pure samt 400:- för montering utav detta.

Alt. en verkstad med realistiska priser om man redan har egna däck och kommer in med hela hojen?

tack

Det är väl bara att kana ner till Fürsen på SWT racing i Haninge..
Okay priser och du kan åka ner med hela hojen..
Brukar själv handla där.. Han är dock väldigt mycket för Dunlop så förbered dig på en diskussion om du vill ha nåt annat...
Dock duktigt nöja med mina dunlop's

Det är väl bara att kana ner till Fürsen på SWT racing i Haninge..
Okay priser och du kan åka ner med hela hojen..
Brukar själv handla där.. Han är dock väldigt mycket för Dunlop så förbered dig på en diskussion om du vill ha nåt annat...
Dock duktigt nöja med mina dunlop's

+1 på den!:tummenupp Nöjd med däcken och nöjd med snabb service!

Tjo!

tack

Du kan ju även prova Edsbergs Bil och Däckservice i Sollentuna, en polare till mig som sköter mina däckbyten.
Ring och kolla med han om du vill, han har vissa däck hemma.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025