Skriv-vad-du-vill-tråden

:skrämd Begär löneförhöjning om du tom måste jobba på arbetet.

Fredagsfika är gott :öl
Ja, fy för att behöva arbeta på arbetstid. När jag bytte jobb förstod jag inte att jag skulle behöva prestera för att få lön. :mad: Vad det var skönt att jobba för staten. 7 veckors semester, betald övertid, slappa utlandsresor och saker fick ta den tid det tog, massor av flytande deadlines. Vadå uppdrag? Vadå leverera i tid? :brinnerup

Neeeh, jag bara skojar. Faktiskt... :rolleyes:

Ja, fy för att behöva arbeta på arbetstid. När jag bytte jobb förstod jag inte att jag skulle behöva prestera för att få lön. :mad: Vad det var skönt att jobba för staten. 7 veckors semester, betald övertid, slappa utlandsresor och saker fick ta den tid det tog, massor av flytande deadlines. Vadå uppdrag? Vadå leverera i tid? :brinnerup

Det där med flytande deadlines ja... i privata företag verkar det snarare vara flytande kravspecar. Tillkommer hela tiden krav utan att deadlinen ändras :gnissla

Det där med flytande deadlines ja... i privata företag verkar det snarare vara flytande kravspecar. Tillkommer hela tiden krav utan att deadlinen ändras :gnissla
DET är också spännande, jobba hur mycket som helst, annars får du skit och tro inte att du ska få vare sig mer tid eller mer betalt. :va

Här är dessutom övertiden bortförhandlad. Ska nog satsa på att bli lyxhustru på gamla da'r istället. :tuttar

Usch vad jag gnäller, jag GILLAR ju mitt jobb! Även om jag gillade mitt förra jobb mer. :)

Last edited:
:skrämd Begär löneförhöjning om du tom måste jobba på arbetet.

Fredagsfika är gott :öl

Skämta inte...!
Det gjorde nog tjiifen sist... 456:- extra.. Whooopi! :banana:yoparty

Det är faen helt sjukt system det där.. jobba för pengarna??
Med dina förmåner skulle man ju kunna tro att du jobbar för samma företag som jag...
7 veckors semester, betald övertid, utbildningar på universitet i England, tyskland, USA.. Jobb ända borta i Shanghai..
Det är skillnaden på deadlinesen då kanske.. 8h sen är man stekt..
Sen har vi ju inte GRATIS läkemedel helelr... :huvet

DET är också spännande, jobba hur mycket som helst, annars får du skit och tro inte att du ska få vare sig mer tid eller mer betalt. :va

Här är dessutom övertiden bortförhandlad. Ska nog satsa på att bli lyxhustru på gamla da'r istället. :tuttar

Usch vad jag gnäller, jag GILLAR ju mitt jobb! Även om jag gillade mitt förra jobb mer. :)

Skit får man ju oavsett..
Gör du enligt boken får du skit av användarna..
Gör du enligt sunt förnuft får du skit av tjiifen..
Lägger du ner 1 timme för mycket på en sak så får du skit av tjiifen
oavsett om det sparade 8 timmar i slutändan..

Lyxhustru? Du? Stackars din man.. Du kommer ju studsa runt på väggarna efter 2 vckor! :D

Här är inte övertiden bortförhandlad, bara betalningen för den :gnissla Den här veckan har det blivit ~60 timmar, varav en dag till kl. 03. Å andra sidan kan jag behöva lite komptimmar så jag får lite extra semester... :D

Lyxhustru låter bra. Var kan man bli det? Är det bemanningsföretag som gäller då? :va

Jag gillar också mitt jobb så det gör inget om det blir lite extra timmar ibland

Skämta inte...!
Det gjorde nog tjiifen sist... 456:- extra.. Whooopi! :banana:yoparty

I timmen? Kanske är dig man ska bli lyxhustru åt ;)

Last edited:
Lyxhustru? Du? Stackars din man.. Du kommer ju studsa runt på väggarna efter 2 vckor! :D
Han får väl hålla mig sysselsatt då?!? :tuttar

Nä, nu ska jag packa ihop och gå och möta tonårmonstret som ska åka iväg till Arlanda. Ha en härlig helg alla, vi hörs. Eller nå't. :rolleyes:

:hej

Här är inte övertiden bortförhandlad, bara betalningen för den :gnissla Den här veckan har det blivit ~60 timmar, varav en dag till kl. 03. Å andra sidan kan jag behöva lite komptimmar så jag får lite extra semester... :D

Lyxhustru låter bra. Var kan man bli det? Är det bemanningsföretag som gäller då? :va

Jag gillar också mitt jobb så det gör inget om det blir lite extra timmar ibland

I timmen? Kanske är dig man ska bli lyxhustru åt ;)

Men varför i hela friden jobbar man om man inte får pröjs??
1 minut efter 17 kostar jag multum.. Iofs så slutar jag 16:30 men sista halvtimmen kan jag bjucka på...

Tror inte företaget (lyxhustru ltd) anställer just nu...
Dom har insett att marknaden är överfull och kommer bli ännu värre när
alla 80 och 90 talister växer upp och inser att man inte kan leva på bloggen..Men vägrar jobba..

I TIMMEN?? I WISH SÅ INIHLVT!!
Då hade jag nog kunnat tänka mig att bjucka på en hel timme
på övertiden... :hihi

Hm, har ingenting att tillägga till lönedebatten mer än att när jag jobbade på McDonalds så förväntades man jobba 40 timmar i veckan på luft. Får mer i studiebidrag än vad jag fick ut i lön där. Och sen får man utskällning om man vill sjukskriva sej för migrän och inte kunde sjukskriva sej tidigare för att det var rusning när man ringde. Så kräver de att man kommer in ändå. -_- Stå i kassan med migrän på en McDonaldsresturang? Stor risk.

I övriga nyheter så klarade jag E-teorin idag. Inget streakande eller annat firande den här gången dock eftersom jag var så osäker på det att jag igår övervägde byta tid till senare. Bestämde mej innan jag åkte dit att hur det än går så kommer jag plugga i helgen. Fick 44 rätt och kravgränsen är 44 så nog fan blir det plugg. :/ Dock jefligt skönt att vara av med det och slippa oroa sej för det. :)

Sjukt mycket att göra i kolgrufvan denna vecka, får inte ens va ifred i matsalen, då käkar jag sallad på mitt kontorsrum då... nehe det gick inte heller eftersom folk bara knallar in trots att dörren e stängd.

Fett trött på respektlösa idioter så skruvade jag nyss bort dörrhandaget från insidan, nu kan jag äntligen få käka min jeffla sallad och lyssan på Maiden utan att bli störd.

Fredag = sluta tidigt och sen vankas Irish Evening på Glorias i Lund, fettsuga hjärnan med Guinness :yoparty

Å fan Maiden !:yoparty

Själv leker jag Düsk oberstümmbanPuck med mina Polska trälar som går och sjunger Julio Igliesias.......
Sexy, sexy, lady.:D
Har lärt du att slå ihop klackarna och säga:
Yes Boss !:D

Last edited:
Å fan Maiden !:yoparty

Själv leker jag Düsk oberstümmbanPuck med mina Polska trälar som går och sjunger Julio Igliesias.......
Sexy, sexy, lady.:D
Har lärt du att slå ihop klackarna och säga:
Yes Boss !:D

:skrattaåt

Kan tänka mig hur det ser ut och låter...
Pucken i knähöga blankpolerade stövlar, ridbixor med pös över låren,
jacka med en massa fejkmedaljer och en åt hlvt för liten skepparmössa
skrikandes "Ich habe ein dicke"
:hihi

Ja det är fredag kväll och jag är lite trött..

I övriga nyheter så klarade jag E-teorin idag. Inget streakande eller annat firande den här gången dock eftersom jag var så osäker på det att jag igår övervägde byta tid till senare. Bestämde mej innan jag åkte dit att hur det än går så kommer jag plugga i helgen. Fick 44 rätt och kravgränsen är 44 så nog fan blir det plugg. :/ Dock jefligt skönt att vara av med det och slippa oroa sej för det. :)

Det lät ambitiöst. Plugga när det redan är klart ;)

Grattis iaf!

:skrattaåt

Kan tänka mig hur det ser ut och låter...
Pucken i knähöga blankpolerade stövlar, ridbixor med pös över låren,
jacka med en massa fejkmedaljer och en åt hlvt för liten skepparmössa
skrikandes "Ich habe ein dicke"
:hihi

Ja det är fredag kväll och jag är lite trött..

dags för dig att nanna kudde/tutte nu...el sluta knapra dom där pillerna du tar...

Vad det var skönt att jobba för staten. 7 veckors semester, betald övertid, slappa utlandsresor och saker fick ta den tid det tog, massor av flytande deadlines. Vadå uppdrag? Vadå leverera i tid? :brinnerup

Hmmm, varför sitter då jag här på jobbet en lördag och möglar bort :mad:

Förbenade blivande röjdykare som inte kan sy ett par kragspeglar heller men ett gott skratt fick man i alla fall på morgonvisitationen :D

Har i alla fall förhandlat fram lite fystid imorgon så att man kan ut och rasta den lilla åranscha i snön ett par timmar. Imorgon ska jag fasen gasa s*atan och bränna varenda dubb i bakdäcket upp för alla bergshällar på Rosenholm :yoparty

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti