Skriv-vad-du-vill-tråden

hahahahahahahaha lämnar er med en lite quiz..

vem e detta ??

29n8a4x.jpg

Kan tillläggas att han inte mår sådär överdrivet bra..:D:D

Michael Jackson INNAN näsoperationen?? :confused:

Som BR-innehavare är du ägare av BR... alltså av föreningen... om den gör KK så kan du antingen stämma styrelsen som begått grova felaktigheter eller så kan du bara skylla dig själv att du inte lästa på ordentligt om besluten.
Inga ekonomiska beslut utöver normalt underhåll får beslutas av styrelsen utan stämmans godkännande.

Det var mer konsekvenserna jag var nyfiken på än skuldfrågan. Vad händer rent praktiskt OM en brf går i konkurs? Blir br-innehavarna finansiellt ansvariga för föreningens skulder (likt en enskild företagare) eller sköts det som vid en konkurs för att aktiebolag?

hahahahahahahaha lämnar er med en lite quiz..

vem e detta ??

29n8a4x.jpg

Kan tillläggas att han inte mår sådär överdrivet bra..:D:D

Jag Vet Jag Vet !!!!!!!

John Clease !

Dånt mänchen da våår !:D

Det var mer konsekvenserna jag var nyfiken på än skuldfrågan. Vad händer rent praktiskt OM en brf går i konkurs? Blir br-innehavarna finansiellt ansvariga för föreningens skulder (likt en enskild företagare) eller sköts det som vid en konkurs för att aktiebolag?

Det vet jag inte... har inte hört talas om nån BR som gått i KK.

En BRF är väl en ekonomisk förening och vid konkurs får du titta på detta...
Lag (1987:667) om ekonomiska föreningar §19

Toooooooooooooooorsdaaaaaaaaaaaaaaaaag!!:yoparty:yoparty

Fastkom vi inte överens om igår att roooosaoch gröööntpassar ihop?

Absolut! :tummenupp Och det där inlägget har du jobbat en del med!:D

EDIT: För de oinvigda kanske det ska förklaras att Izah nu sannolikt kommer att lägga ut Ivan till försäljning.
Hon var ut och tjörde Speed triple igår...:yoparty

Last edited:
Absolut! :tummenupp Och det där inlägget har du jobbat en del med!:D

EDIT: För de oinvigda kanske det ska förklaras att Izah nu sannolikt kommer att lägga ut Ivan till försäljning.
Hon var ut och tjörde Speed triple igår...:yoparty

Meeeen då behöver jag benförlängning eller dessa; favorit i repris...

Bifogat

• images.jpg
    images.jpg
    2.6 KB · Visningar: 90
Det vet jag inte... har inte hört talas om nån BR som gått i KK.

Nä, risken är väl ganska minimal. Åtminstone i Sthlm... det brukar ju vara rätt bra beläggning på lgh där.

En BRF är väl en ekonomisk förening och vid konkurs får du titta på detta...
Lag (1987:667) om ekonomiska föreningar §19

Nästan:
Bostadsrättslag (1991:614), iaf om det är en äkta BRF

Toooooooooooooooorsdaaaaaaaaaaaaaaaaag!!:yoparty:yoparty
Åhhh... glädjedödare. Jag trodde det var fredag :gråta

Last edited:
Meeeen då behöver jag benförlängning eller dessa; favorit i repris...

:va Tveksam om det där hjälper, fast du skulle ju helt klart bli ännu fränare!:D Tror att du skall kika lite mer åt vad KISS hade när de var i ropet med sina kostymer och platådojjer...:D

Men testa en Street Triple istället då! Det är lite mindre att åka med, men de är lite lägre och lite lättare åxå, så det kompenserar ju en del... Och du! De finns i samma färg som min...:tungan

:va Tveksam om det där hjälper, fast du skulle ju helt klart bli ännu fränare!:D Tror att du skall kika lite mer åt vad KISS hade när de var i ropet med sina kostymer och platådojjer...:D

Men testa en Street Triple istället då! Det är lite mindre att åka med, men de är lite lägre och lite lättare åxå, så det kompenserar ju en del... Och du! De finns i samma färg som min...:tungan

Annars kan hon väll tjacka ett par styltor?:D

Sorry my bad, e inte sååå bra på civilrättsliga saker..

Se till att det är en äkta BRF annars blir det mindre fördelaktigt skattemässigt...

Är det verkligen så fortfarande?
För med "nya" lagen om uppskjuten vinst där man måste betala ränta på pengarna så har man ju åtmindstonde minskat skillnaden mellan äkta och oäkta förening.

Då får man se på varför föreningen är en oäkta förening, det är oftast för att de har en för stor del lokaler uthyrt till företag som betalar in hyror vilket i sin tur kan ge sänkta avgifter för de boende istället.

Så i slutändan vete sjutton om man skall vara "rädd" för de oäkta föreningarna, de brukar ju även ge ett lägre säljpris. Vilket man såklart får ta med i beräkningarna den dag man skall sälja själv också.

Ännufränare? Det klarar jag INTE av... Fast jag kanju ringa Jerry Williams å fråga var han köpte sina hojdojjer.:D

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP