Skriv-vad-du-vill-tråden

Sitter och surfar på diverse shoppingsiter inkl blocket för att leta upp skinnställ... vad säger ni andra angående ett beggat skinnställ?

Förstår att det är billigt men nån annans pungsvett??
Vet inte...
Iofs så kanske inte alla åker nakna men... :hihi

Hur går det i övrigt??

Sitter och surfar på diverse shoppingsiter inkl blocket för att leta upp skinnställ... vad säger ni andra angående ett beggat skinnställ?

Det känns inte som det fräschaste alternativet även om man kan spara en del pengar... Köpa nytt känns fräschare plus att du har större utbud.

Förstår att det är billigt men nån annans pungsvett??
Vet inte...
Iofs så kanske inte alla åker nakna men... :hihi

Hur går det i övrigt??

Men det är väll gosigt med någon annans pungsvett? Ungefär som när man gick på körskolan en asvarm dag och fick tag i en hjälm som redan var dyngsur av någon annans svett...:zpy

Last edited:
Ptjaa... det är ju faktiskt bra synpunkter.

Det jag tänkte är att jag kan hitta ett t.ex. Arlen Ness som egentligen kostar 10k+ för runt 5-6k som är sparsamt använt... men det är klart, man vill nog köra in stället själv.

Men det är väll gosigt med någon annans pungsvett? Ungefär som när man gick på körskolan en asvarm dag och fick tag i en hjälm som redan var dyngsur av någon annans svett...:zpy

Själv använde jag aldrig deras utrustning... eller jo, jacka, byxor och stövlar första gången men hade redan köpt egen hjälm. Efter första lektionen så köpte jag resten direkt så jag slapp ha det som närmast framkallade illamående pga stanken.

Last edited:

Det jag tänkte är att jag kan hitta ett t.ex. Arlen Ness som egentligen kostar 10k+ för runt 5-6k som är sparsamt använt... men det är klart, man vill nog köra in stället själv.

Själv använde jag aldrig deras utrustning... eller jo, jacka, byxor och stövlar första gången men hade redan köpt egen hjälm. Efter första lektionen så köpte jag resten direkt så jag slapp ha det som närmast framkallade illamående pga stanken.

Jo det är ju just det att det kan vara grymt mycket billigare men
jag är nog skeptisk ändå... Visst, man kanske kan lämna in det för sanering eller nåt.. Men jag köper nytt just för fräschheten..

Jag köpte goretexen innan jag ens skrev in mig på skolan för
jag visste hur dom var... Fy faen säger jag.. :zpy...

Jag visste inte så jag köpte min goretex (Cordura) direkt efter första lektionen... och nu är det skrapat och pajkon tajkon så nu måste jag köpa nytt och då tänkte jag mig skinn istället.

Jag visste inte så jag köpte min goretex (Cordura) direkt efter första lektionen... och nu är det skrapat och pajkon tajkon så nu måste jag köpa nytt och då tänkte jag mig skinn istället.

Ja det klart du ska ha skinn... Fast jag skulle nog säga också..
Goretexen är ruskigt skön när det är kyligt eller regnigt ute, eller när man åker till jobbet..

Jo, men jag kommer inte åka till något jobb förräns i september, så till dess har jag köpt goretex också.

Well well, blir väl att åka runt och prova lite och sen fundera om inte fc-moto är rätta stället... kostar ju klart mindre därifrån.

Jo, men jag kommer inte åka till något jobb förräns i september, så till dess har jag köpt goretex också.

Well well, blir väl att åka runt och prova lite och sen fundera om inte fc-moto är rätta stället... kostar ju klart mindre därifrån.

Just ja... du är ju en sån där eckligt(!!!!111) leeeedig pappa... :hihi

Ja varför inte... det är ju samma saker bara kostar bra mycket mindre...
Helt sjukt egentligen... Men men, vi har ju något högra skattetryck här in i Düskland så...

Hittade en tråd här på forumet om det stället och det verkar ha fått goda vitsord från de flesta... enda minus är att det inte har någon ficka men det går ju att lösa under sadeln/cutsen.
Måste jag bara ta mig till nåt ställe som säljer det för att testa det IRL... och även testa nån hjälm som jag skall byta till.

http://www.rollersmc.se/list.asp?c=104

GOOOOOD MOOORGON!!!

Lord Humungus: Tack för tipset, fanns ju ett trevligt Alpinestarställ där för ett bra pris. :)

Nu börjar jag få magsår av allt kaffedrickande. :hämtar_en_dubbel_espresso

Magsår är helt rätt...
När det börjar lukta kaffe när man p!ssar då vet man att man är
på rätt väg...:hihi
:innepåsisådär12:ekoppen

Magsår är helt rätt...
När det börjar lukta kaffe när man p!ssar då vet man att man är
på rätt väg...:hihi
:innepåsisådär12:ekoppen

Var på möte hela förmiddagen och man kan ju inte vara otrevlig och tacka nej när dom bjuder :hihi
Finns inte så jeffla mycket annat att göra medans man sitter och väntar på buildscript som tar närmare en timme att köra heller. :likabraåtaentill

Var på möte hela förmiddagen och man kan ju inte vara otrevlig och tacka nej när dom bjuder :hihi
Finns inte så jeffla mycket annat att göra medans man sitter och väntar på buildscript som tar närmare en timme att köra heller. :likabraåtaentill

Låter lite som min dag... just vänta biten...
idag har vi väntat på två diskkrypteringar (tar ca 5h) samt en
GetDataback från en TOTALT havererad disk..
Den sistnämnda hoppar mellan 2h och 21h... :hihi

Så medans du sitter där och pillar dig i naveln så kan du ju klura ut varför min skrivare inte vill !:D :huvet :huvet :huvet

Det är jobbigt att arbeta ibland :D

Så medans du sitter där och pillar dig i naveln så kan du ju klura ut varför min skrivare inte vill !:D :huvet :huvet :huvet

Tjöp en ny istället. Du behöver ändå en större till den stora datorn du byggde :gnissla
http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=6998812

Last edited:

OM den inte vill längre så beror det ju på att du har pillat på nåt..
Så...gör det opillat nu... :hihi

Det är jobbigt att arbeta ibland :D
Tjöp en ny istället. Du behöver ändå en större till den stora datorn du byggde :gnissla
http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=6998812

Du det är skiiitjobbigt ibland... :hihi

Funkar skrivaren lika bra som den datorn så...
Fast det klart... Ska det vara skalenligt med skrivaren så får han nog slå hål i taket... :D

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...