Han var sugen men jag sa:
Inga rikskuponger inge ligga !
Det är rätt, håll han kort...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Han var sugen men jag sa:
Inga rikskuponger inge ligga !
Det är rätt, håll han kort...![]()
Japp, det var hans dam som lärde mig det !
Sedan en annan tänkvärd sak på ungefär samma tema; Sverige har högst andel anmälda våldtäkter per capita, 46 på 100 000. Dubbelt så högt som England som är nästa land med i undersökningen som presenterades.
42 procent av våldtäktsoffren är under 21 år och 56 procent är berusade vid tillfället och i 53 procent av fallen är offret och gärningsman "bekanta" sedan tidigare (varav 21 procent är någon som offret träffat inom 24 timmar).
Näää, nu ska Tant sluta med sin omvärldsanalys och jaga skattebrottslinga istället!!![]()
Nu har väl ändå inte Sverige världens högsta självmordsstatistik;
http://sv.wikipedia.org/wiki/Självmordsstatistik
Och nu tycker jag att en våldtagen person är en person för mycket!!
Ok, kanske inte världens högsta men på vissa listor har vi hamnat på topp 5.
Och absolut, jag håller med om att en våldtagen person är en för mycket, men att då jämföra med andra länder så gäller det att veta vad som är en våldtäkt och inte i statistiken. För i Sverige så räcker det med att antasta en minderårig för att det skall rubriceras för våldtäkt, inte att jag säger att det inte borde vara så men i statistiken så är inte så fallet i många andra länder.
Så det enda jag säger är att siffrorna sätter Sverige i sämre dager än det faktiskt förtjänar.
Jag tror att det är ett större mörkertal än vad man orkar tänka på så jag tror att dessa siffror sätter Sverige i bättre dager... tyvärr.....
njae, inte om man jämför med andra länder, då är detta lagom missvisande för enligt de som sammanställt det hela så har mörkertalet sjunkigt drastiskt i Sverige senaste åren, vilket de var väldigt nöjda med.
Alltså, det som framkom är att deras sammanställning är otroligt bra och rikstäckande, den gör att polis och rättsväsende kan jobba bättre med att lösa fler sådana brott. Men när den sedan används för att jämföra Sverige med andra länder så blir det knasigt och Sverige hamnar i sämre dager än det förtjänar.
Det enligt de på TV i alla fall... men det är klart, det säljer ju gott om lösnummer i alla fall.
Izah och Krister, ni pratar om samma sak bara det att en av er säger att glaset är halvfullt medan den andra säger att det är halvtomt.
Obs! Liknelse.
Men inte vara sådan nu. Den här måndagen är väl ändå okej? Det har varit långhelg och man ska vara utvilad osv. Fast det klart. Måndag är måndag va? Hehe.
![]()
Oavset sossiga statestiker hit och dit så är det helt jävla oacceptabelt att någon ska beöva plikta med sitt liv bara för dom vill separera.
Respekten för medmänniskor försvinner mer och mer.
Grundvärderingar och värdet av någons liv struntas i.
Hemskt men sant.......fy fan.
Tyvärr så är det så........
Bjuder du på panniksar snart?![]()
Det är sällan det är okej med måndagar...Den här är segare än vanligt...
![]()
Sedan en annan tänkvärd sak på ungefär samma tema; Sverige har högst andel anmälda våldtäkter per capita, 46 på 100 000. Dubbelt så högt som England som är nästa land med i undersökningen som presenterades.
42 procent av våldtäktsoffren är under 21 år och 56 procent är berusade vid tillfället och i 53 procent av fallen är offret och gärningsman "bekanta" sedan tidigare (varav 21 procent är någon som offret träffat inom 24 timmar).
Näää, nu ska Tant sluta med sin omvärldsanalys och jaga skattebrottslinga istället!!![]()
Trist...
Låtsas att det är tisdag???
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |