Skriv-vad-du-vill-tråden

Då är du felinformerad i och med att polisen anställde x antal civila brottsutredare förra året just för att ta tag i alla ärenden som ligger i balans, samt att det anställs fler åklagare på visstid just av samma anledning.

Carin Götblad gick ut i början på året o meddelade att man är tvungen att dra ner på de civilanställda pga besparingar, samtidigt kan man läsa på olika polisforum hur rutinerade poliser är tvungna att gå ner o sätta sig i källarn och knappa på datorer som de inte har nån utbildnig för istället för att vara i yttre tjänst.
Senast häromdan stod det i tidningen att bristen åklagare är stor att man eventuellt måste skjuta upp 1000tals åtal pga personalbrist...

Carin Götblad gick ut i början på året o meddelade att man är tvungen att dra ner på de civilanställda pga besparingar, samtidigt kan man läsa på olika polisforum hur rutinerade poliser är tvungna att gå ner o sätta sig i källarn och knappa på datorer som de inte har nån utbildnig för istället för att vara i yttre tjänst.
Senast häromdan stod det i tidningen att bristen åklagare är stor att man eventuellt måste skjuta upp 1000tals åtal pga personalbrist...

Jadu, inte fanns det några rutinerade poliser som satt i en källare och knappade på datorer när jag jobbade där, men vad vet jag.

Det var fler civila i tjänst än poliser när jag jobbade hos polisen så senast som i mars, men som sagt jag kan ju ha fel.

Nuu åker jag ner till Hammarbyhamnen och monterar Texas Longhorn´s nya resturang jag har ritat.
Öppnar på Måndag !:tummenupp
Åk dit !:fyllisar

Nuu åker jag ner till Hammarbyhamnen och monterar Texas Longhorn´s nya resturang jag har ritat.
Öppnar på Måndag !:tummenupp
Åk dit !:fyllisar

Är det bjud/mutmiddag?
I´m coooooomiiiiiing! ;)

TL har lite trött meny, gummiartade sega biffar, men är ändå på det hela taget rätt ok.
Det HAR HÄNT att man faktiskt fått en BRA köttbit dä oxå.

Den som älskar kött, och vill äta det i Sthlm, ska bege sig till (eg. borde jag inte säga detta, för då blir det väl prishöjningar och fullsatt jämnt... :gnissla men ok bara för att jag älskar er så... viskar jag så ingen annan hör:)
Grill Rubys i gamla stan.

Den som älskar kött, och vill äta det i Sthlm, ska bege sig till (eg. borde jag inte säga detta, för då blir det väl prishöjningar och fullsatt jämnt... :gnissla men ok bara för att jag älskar er så... viskar jag så ingen annan hör:)

Jimmys Steakhouse på Tjärhovsgatan!!
Samt kött som Tant tillagar, det går inte av för hackor det inte!!

Är det bjud/mutmiddag?
I´m coooooomiiiiiing! ;)

TL har lite trött meny, gummiartade sega biffar, men är ändå på det hela taget rätt ok.
Det HAR HÄNT att man faktiskt fått en BRA köttbit dä oxå.

Av med nattmössan !

Jimmys Steakhouse på Tjärhovsgatan!!
Samt kött som Tant tillagar, det går inte av för hackor det inte!!

Gäller dig också !

Last edited:
@pucken

Har du monterat upp en hel restaurang på 5 1/2 timme.
Micket snabb...:tummenupp

Let the world know what your TravelerIQ is!
These patches are designed to be included anywhere you would like! You can add them to your other blogging accounts or websites.

For this game you earned a Traveler IQ of: 116

Testa själva på:

http://www.travelpod.com/traveler-iq

Jag tog: Europe

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph