Skriv-vad-du-vill-tråden

Jag har tagit ledigt på fredag och tänkte ev. gå då för att slippa lördagspöbeln.
Det kanske går att övertala andra att dom inte behövs på jobbet på fredag?

Le Puck, (djurgårds-)pluggen, DarkWing?? Gandalf kanske orkar ta rullatorn upp från söderhavskusten?
Gandalf håller kurs (pärlor för svinen) hela nästa vecka, det blir ingen tid att mässa.

Nästa helg går i adelns tecken, vi blåblodiga ämmnar viga hela helgen åt att pissa på pöbeln samt avnjuta diverse dyrbara drycker i goda vänners lag.

Vi skola ikläda oss ridstöfvlar, pösbyxor, krås samt klädsam monokel.

Skål grefvar och baroner, nu laddar han om....

Last edited:
Jag har tagit ledigt på fredag och tänkte ev. gå då för att slippa lördagspöbeln.
Det kanske går att övertala andra att dom inte behövs på jobbet på fredag?

Le Puck, (djurgårds-)pluggen, DarkWing?? Gandalf kanske orkar ta rullatorn upp från söderhavskusten?

Jag har ingen ledighet att ta ut, så jag blir så illa tvungen att gå på lördag!:huvet :huvet Annars vore det att föredra att gå på fredag...

Gandalf håller kurs (pärlor för svinen) hela nästa vecka, det blir ingen tid att mässa.

Nästa helg går i adelns tecken, vi blåblodiga ämmnar viga hela helgen åt att pissa på pöbeln samt avnjuta diverse dyrbara drycker i goda vänners lag.

Vi skola ikläda oss ridstöfvlar, pösbyxor, krås samt klädsam monokel.

Skål grefvar och baroner, nu laddar han om....
Att kasta pärlor för svin låter... tråkigt.
Att pissa på pöbeln kan däremot vara underhållande och är en klart underskattad konstart. :yoparty
Inmundigande av dyrbara drycker, dessutom i goda vänners lag, kan inte bli något annat än kul! :fyllisar :tummenupp

Jag har ingen ledighet att ta ut, så jag blir så illa tvungen att gå på lördag!:huvet :huvet Annars vore det att föredra att gå på fredag...

Inte ens obetald ledighet? :cdevil :tomten

Last edited:
Att kasta pärlor för svin låter... tråkigt.
Att pissa på pöbeln kan däremot vara underhållande och är en klart underskattad konstart. :yoparty
Inmundigande av dyrbara drycker, dessutom i goda vänners lag, kan inte bli något annat än kul! :fyllisar :tummenupp

Det blir en strålande tillställning nästa helg, pöbeln skall få lära sig att hveta hut, årets rävjakt utgår och ersättes medelst pöbeljakt.

Vi adelsmän träffas i gryningen med armborst och fickpluntor fyllda med finaste VSOP, pöbeln släpps iväg med 5 minuters försprång, sedan bestiger vi våra ardenners med ett käckt talliho.

Det som först fäller en pöbel vinner en vandringspokal med texten Aristokraternas hjelte.

*sniffar i limburken*

Haru nybörjat på jåbbe då eller :va Annars borde du ju ha "nya friska" dagar att bränna 2009...:banana
Det är väl bara statligt anställda som får nya dagar 1/1? Andra får väl vänta till 1/4 va? :va

Du e ju för go!:krama
Egentligen var det ganska elakt att berätta hur mycket ledigt jag kan få, men du får snart nya, friska dagar att utnyttja. Önskar jag kunde dela med mig lite. :krama

Ahaaaa! Hade inte en aaaaaning om de´! Skaru på mässan och vicken dag i så fall? Eller laddar du fullt inför lördagskvällen bara!:D
Jag skulle ha semester på fredagen och jobbat på mässan fre-sön, men mitt ordinarie jobb gjorde att jag fick prioritera om. :mad: Det blir nog ingen mässa alls för mig och lördagkvällen tillbringar jag med vänner, långt borta från HRC Sthlm. :kiss

Det är väl bara statligt anställda som får nya dagar 1/1? Andra får väl vänta till 1/4 va? :va

Egentligen var det ganska elakt att berätta hur mycket ledigt jag kan få, men du får snart nya, friska dagar att utnyttja. Önskar jag kunde dela med mig lite. :krama

Du är ganska go ändå...:krama

Haru nybörjat på jåbbe då eller :va Annars borde du ju ha "nya friska" dagar att bränna 2009...:banana

Precis som Yasha säger så får jag inte ta ut ledigheten före 1/4...:huvet Men men, vad är väll en bal på slottet...:huvet :huvet :huvet

Jag skulle ha semester på fredagen och jobbat på mässan fre-sön, men mitt ordinarie jobb gjorde att jag fick prioritera om. :mad: Det blir nog ingen mässa alls för mig och lördagkvällen tillbringar jag med vänner, långt borta från HRC Sthlm. :kiss

Tänker du inte ens gå på HRC?:( :(

Last edited:
Inte alls bara statligt anställda som har ny semesterperiod 1/1, alla inom kommuner och landsting har det också, en ganska stor skara av våra arbetare.

:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back