Skriv-vad-du-vill-tråden

Det är ju jobbigt med FotbollsVM.... Vi soffliggare måste ja vara med på varenda match. :crash
Dom där som springer och jagar bollen har ju bara en match/kväll och sedan vila :rolleyes: medans vi har 3 matcher varje kväll jäääsp :3freak

Nä bara otur i livet... Nytt jobb förra året och de sa först att de körde med förskotts semester så jag tog 2v förra året, sen i våras så nä man måste jobba ihop dagarna först= 2v och lite random dagar jag behövde ta för halvklassikern så vips behövde jag spara de få dagar jag hade kvar till jul och nyår.

Nä bara otur i livet... Nytt jobb förra året och de sa först att de körde med förskotts semester så jag tog 2v förra året, sen i våras så nä man måste jobba ihop dagarna först= 2v och lite random dagar jag behövde ta för halvklassikern så vips behövde jag spara de få dagar jag hade kvar till jul och nyår.

Meeen så får man ju inte göra. Det är fult att luras :smasha

Förskottssemester??? Kolla upp semesterlagen, det där känns jäkligt märkligt kan jag tycka...

3 § Med semesterår avses tiden från och med den 1 april ett år till och med den 31 mars påföljande år. Motsvarande tid närmast före ett semesterår kalllas intjänandeår. Lag (2009:1439).

4 § En arbetstagare har rätt till tjugofem semesterdagar varje semesterår. Om anställningen påbörjas efter den 31 augusti under semesteråret, har arbetstagaren rätt till endast fem semesterdagar.

Det värsta är att jag gjorde mig själv enormt sugen på pannkakor, vilket är fel för eftersom det är logisk fredag så måste det ätas kebab!

Uppe i Norrland är det allt annat än varmt,
9 grader växlande sol med regn,
mor var tvungen att tända en brasa i köket för att inte frukosten skulle frysa :(
Men snart är det Midsommarfest, och då blir det varmt. :hihi

Glad Midsommar var ni är :krama

Å nu är det snart måndag igen. Nu får det vara slut på regnandet!!!!!:crash
Nu vecka nya solstrålar:banana gammal hoj :3freak men ny olja i maskineriet så nu spinner den fint :D
Kram på er :krama

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...