Skriv-vad-du-vill-tråden

Happykawa

En glad typ
Gick med
28 Apr 2012
Ort
Orminge
Hoj
Kawazaki 1100ZZR
Helt ärligt - Tant e trött på vissa idioter på jobbet.
Att det alltid skall finnas någon som förstör något som skulle kunna vara en trevlig arbetsplats.

:huvet:huvet:huvet:huvet

Stackars dig :( Och det är bara början på dagen!!!
Stå på dig låt inte surkarterna förstöra dagen :krama
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Hur kommer de sig att man nästan aldrig möter hojar på alla småvägar i roslagen?
 

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Låg och körde från Gottröra mot Upplands Väsby på Lundavägen strax innan kl 20. 1km innan man svänger ut på Markimvägen möte jag vid en av de skarpare kurvorna 2 motorcyklister med reflexväst som vinkar åt mig att sakta ner. Hinner knappt sakta ner till strax under laglig hastighet när 30 tal cyklister kommer i full fart runt nästa kurva bara 50 meter efter hojarna och tar hela vägen i anspråk. De första cyklisterna ser mig och gör det kloka valet att akta på sig men cyklister som ligger bakom hinner inte riktigt med och jag har inte mycket plats i vägrenen. Slutar med att jag nästan mejar ner två av dem men de kastar sig undan i sista sekund och både jag och cyklisterna lyckas ta sig vidare utan en skråma.
Väl frame vid korsningen i Markim står där en funktionär och jag berättar hur nära det var att det sket sig. Han försöker förklara att det ju fanns två hojar i förtrupp och att jag borde ha saktat ner. (Varför jag skulle behöva anpassa mig förstår jag inte, men det är väl såklart man saktar ner) Förklarar att det inte spelar roll hur långsamt man kör och att det ändå är livsfarligt om de inte håller sig på sin sida. Har sökt men inte hittat de ansvariga för loppet. Hoppas att han tog åt sig (vilket jag tvekar) och påtalar bristen för arrangörerna.

Så akta er för livsfarliga cyklister. Antingen spärrar man av vägen eller så ser man till att hålla sig på sin sida så är det bara. Inser att det är dags att skaffa kamera, så mycket spännande klipp man hade haft då. Någon som vet vilka arrangörerna är?
 

Happykawa

En glad typ
Gick med
28 Apr 2012
Ort
Orminge
Hoj
Kawazaki 1100ZZR
Go morron på er alla.
Den här veckan var spännande eller hur man nu ska se på saken.
Massa galna saker har hänt i trafiken :gnissla . Tur att i de flesta fall ser ut att ha gått bra :Bugar
 

Brother Wolf

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR800 07
God morgon (för det är det)
Var hos läkare i går och fick toppen besked.
Känns som om man går på dom luddiga i dag.
Så ha det jättebra, så det så :rofl
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Varsa, tyvärr händer exakt det där rätt ofta, cyklister e dumma i huvudet är dem tre stycken så måste dem cykla i bred och förutsätter att andra flyttar sig. Man borde polisanmäla varenda gång dem rör sig i klunga..

Vad hände med finvädret förresten?
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Låg och körde från Gottröra mot Upplands Väsby på Lundavägen strax innan kl 20. 1km innan man svänger ut på Markimvägen möte jag vid en av de skarpare kurvorna 2 motorcyklister med reflexväst som vinkar åt mig att sakta ner. Hinner knappt sakta ner till strax under laglig hastighet när 30 tal cyklister kommer i full fart runt nästa kurva bara 50 meter efter hojarna och tar hela vägen i anspråk. De första cyklisterna ser mig och gör det kloka valet att akta på sig men cyklister som ligger bakom hinner inte riktigt med och jag har inte mycket plats i vägrenen. Slutar med att jag nästan mejar ner två av dem men de kastar sig undan i sista sekund och både jag och cyklisterna lyckas ta sig vidare utan en skråma.
Väl frame vid korsningen i Markim står där en funktionär och jag berättar hur nära det var att det sket sig. Han försöker förklara att det ju fanns två hojar i förtrupp och att jag borde ha saktat ner. (Varför jag skulle behöva anpassa mig förstår jag inte, men det är väl såklart man saktar ner) Förklarar att det inte spelar roll hur långsamt man kör och att det ändå är livsfarligt om de inte håller sig på sin sida. Har sökt men inte hittat de ansvariga för loppet. Hoppas att han tog åt sig (vilket jag tvekar) och påtalar bristen för arrangörerna.

Så akta er för livsfarliga cyklister. Antingen spärrar man av vägen eller så ser man till att hålla sig på sin sida så är det bara. Inser att det är dags att skaffa kamera, så mycket spännande klipp man hade haft då. Någon som vet vilka arrangörerna är?

Cyklister... Fy fan...
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Puh ... en liten wirre , en kall e fan ollonet på en skitvecka ... känns som jag kommer gå å lägga mig typ efter Rapport idag :näsblod
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top