Skriv-vad-du-vill-tråden

Åfan.. fast det är ju lite fiffigt att underhålla sådant där faktisk... Det kan vara oändligt bra att ha en dag..

Jag har införskaffat lite böcker och sådant i spanska men, precis som du säger, när ska man ha tid/komma på att göra det där. Så nu har jag skaffat ljudböcker. Det kan man ju lyssna på under promenaden eller i bilen. Återstår att se om man kommer få fingrarna ur och göra det bara.

Jo det där med ljudböcker på tyska och ryska vore kanske nått för mig.. MEn det lär ju vara ganska trist att försöka lyssna på skiten i början när man fattar nada..
El vänta.. Man tar såklart en bok man kan så bra som möjligt och så gissar man i början?? :D

Oh, prata med styggt! :kär

:rofl
:kär
:tungan

:hihi Tror jag det...

det kan vi säga! ;)

Ok, lagomt kryptiskt :) Men ja ska inte va nyfniken

Jo det där med ljudböcker på tyska och ryska vore kanske nått för mig.. MEn det lär ju vara ganska trist att försöka lyssna på skiten i början när man fattar nada..
El vänta.. Man tar såklart en bok man kan så bra som möjligt och så gissar man i början?? :D

Haha.. Nja.. Jag har varit lite klurigare än så.. Jag har alltså skaffat spanska kurs på ljudbok :)

Annars skulle det nog inte vara så givande nej... Då kan man ju lita väl gå runt å lyssna på fågelsång, valgnissel, brunstljud från älg eller nått :) :jandanielsson :jonaspåskansen :räddawilly3

Haha.. Nja.. Jag har varit lite klurigare än så.. Jag har alltså skaffat spanska kurs på ljudbok :)

Annars skulle det nog inte vara så givande nej... Då kan man ju lita väl gå runt å lyssna på fågelsång, valgnissel, brunstljud från älg eller nått :) :jandanielsson :jonaspåskansen :räddawilly3

Jo men nu är det ju så att jag en gång pratat hyfsat flytande tyska och ryska..
Därav så borde det inte ta många kapitel i boken för att börja fatta...
Att lyssna på kurser har jag gjort.. Svenska när jag flyttade hit.. Då plöjde jag genom många kasettband (Crap I'm old) innan jag, efter två veckor i Sverige, började skolan.. Det är jäkligt bra med dessa kurser..
Man behöver höra språket för att kunna prata någorlunda utan brytning...
Själv låter jag mest svensk.. Förutom ibland när det låter som om jag kommer från norrland.. haha.

Förvisso, men det känns inte så jeFla aktuellt lixom

Nä. Inte när det blir kuddkrig. Då kommer det i andra hand, det förstår jag.. ;)

Jo men nu är det ju så att jag en gång pratat hyfsat flytande tyska och ryska..
Därav så borde det inte ta många kapitel i boken för att börja fatta...
Att lyssna på kurser har jag gjort.. Svenska när jag flyttade hit.. Då plöjde jag genom många kasettband (Crap I'm old) innan jag, efter två veckor i Sverige, började skolan.. Det är jäkligt bra med dessa kurser..
Man behöver höra språket för att kunna prata någorlunda utan brytning...
Själv låter jag mest svensk.. Förutom ibland när det låter som om jag kommer från norrland.. haha.

Nä det klart. Då kanske du kan köra på romaner. Själv har jag ju varit utsatt för spanska i stor utsträckning för några år sedan och förstod en del då. Men nu är det borta känns det som. Får nog köra lite kursmaterial först...

Jag låter också som om jag kommer från norrland... :tungan

Nä det klart. Då kanske du kan köra på romaner. Själv har jag ju varit utsatt för spanska i stor utsträckning för några år sedan och förstod en del då. Men nu är det borta känns det som. Får nog köra lite kursmaterial först...

Jag låter också som om jag kommer från norrland... :tungan

;)

Jag har blivit anklagad för att komma från Gotland en gång oxå... Eeeeeh.. Say what?? :Trolllåterintesomengotlänning

Se på fan..det är tydligen internationella kvinnodagen idag! :tuttar Var firar ni detta, i köket eller? :rofl skämt åt sido , grattis på er alla! :banana

;)

Jag har blivit anklagad för att komma från Gotland en gång oxå... Eeeeeh.. Say what?? :Trolllåterintesomengotlänning

Ehh.. Gotländska är ju väldigt särpräglat... Måste ju antingen varit en rejält tondöv rackare eller nån som inte kom på nån bättre ice breaker... :)

Se på fan..det är tydligen internationella kvinnodagen idag! :tuttar Var firar ni detta, i köket eller? :rofl skämt åt sido , grattis på er alla! :banana

Störtlöjligt.

Ehh.. Gotländska är ju väldigt särpräglat... Måste ju antingen varit en rejält tondöv rackare eller nån som inte kom på nån bättre ice breaker... :)

Hehe.. Det var lite så jag kände oxå.. Låter ingenting som ens skulle kunna likna gotländska...

Så egentligen kan det ha varit ett raggningsförsök.. Va fan. Jag som alltid missar sånt.. Blah...
:ensamTroll

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...