Skriv-vad-du-vill-tråden

Vi fick inte ens "chansen" att ha ett sånt i år... :hihi

Vi fick inte ens "chansen" att ha ett sånt i år... :hihi

Vet du vad det bästa e? Hon slutar den 1a juli...... så då lär man väl ha ett till OM det kommer en ny chef....

Fast jag fick väl in åtminståne en poäng, hon frågade om mina långsiktiga mål vad jag ser mig själv om 3 år.....

Inte på denna arbetsplats i alla fall sa jag...

Oh, jag ska få ett nytt renoverat kontorsrum.

Ska flytta hela 5 m tvärs korridoren! :hihi

Choklad e gott...

... lr så kan du ta ditt eget råd: Sprit! :D :fyllisar

Spriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit blir det ikväll det kan du hoppa upp å fethajja....

Samtalet med chefen bekräftade bara vad jag visste från början, hon har sina favoriter (rövslickare) och sådan e inte jag.... dessbättre!!

Samtalet med chefen bekräftade bara vad jag visste från början, hon har sina favoriter (rövslickare)...

Jag tror att det är nästan standard på alla arbetsplatser idag, dom som kommer fram gör det NÄSTAN uteslutande mha. lång brun tunga...

Vet du vad det bästa e? Hon slutar den 1a juli...... så då lär man väl ha ett till OM det kommer en ny chef....

Fast jag fick väl in åtminståne en poäng, hon frågade om mina långsiktiga mål vad jag ser mig själv om 3 år.....

Inte på denna arbetsplats i alla fall sa jag...

Ett ypperligt sätt att inte få nån löneförhöjning i år...
Helt rätt... Jag och tjifen brukar ha slagsmål på våra möten...
Alltid lika kul... Han verkligen äääääälskar mig. :D

Oh, jag ska få ett nytt renoverat kontorsrum.

Ska flytta hela 5 m tvärs korridoren! :hihi

Ooooh flashigt!
Bara att gratulera då!
Nån som kommer och flyttar åt dig??

Spriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit blir det ikväll det kan du hoppa upp å fethajja....

Samtalet med chefen bekräftade bara vad jag visste från början, hon har sina favoriter (rövslickare) och sådan e inte jag.... dessbättre!!

Såna är det absolut värsta som finns... Ja bortsett då från tjifen själv
om han/hon inte ser det för vad det är.. Då blir man riktigt :mad:

Jag tror att det är nästan standard på alla arbetsplatser idag, dom som kommer fram gör det NÄSTAN uteslutande mha. lång brun tunga...

Lite lätt skrämmande va?
Lismande människor som utan problem kliver på andra för att ta sig fram
och lyckas skrämmande ofta... Hårt arbete hjälper föga längre... :(

Värsta typen av chefer! :mad:

Jag jobbade på ett företaget där VDn hade omgett sig med idel ja-sägare i ledningsgruppen som försökte bräcka varandra i att göra honom till lags.

Det blev en hel del arbete för oss andra och vi som sa ifrån fick onda ögat av närmaste chefen OCH VDn eftersom allt gick vidare till honom.

Tyvärr för VDn ville ingen chef göra sig av med mig eftersom jag fick saker att hända vilket inte kunde sägas om andra...

Det har sina fördelar med att ligga i framkant ibland, man kan vara mindre politiskt korrekt! :D

Ooooh flashigt!
Bara att gratulera då!
Nån som kommer och flyttar åt dig??

Nope, allt i allo innebär även flyttkarl...:va
Fast det är gjort på 1-2 timmar.

Last edited:
Izah hjälp mig!
Din arbetsgivare tyckte att jag skulle betala femsiffrigt till dom när jag deklarerade.
Nu kollade jag på mitt skattekonto och det verkar som jag inte skulle behövt fyllnadsbetala eftersom jag har tillgodo på skattekontot efter skatten för 2008 är reglerad.
Går det att se den slutliga summeringen????

Izah hjälp mig!
Din arbetsgivare tyckte att jag skulle betala femsiffrigt till dom när jag deklarerade.
Nu kollade jag på mitt skattekonto och det verkar som jag inte skulle behövt fyllnadsbetala eftersom jag har tillgodo på skattekontot efter skatten för 2008 är reglerad.
Går det att se den slutliga summeringen????

Den slutliga summeringen kommer på slutskattesedeln, inte innan desssvärre. Men gick du inte in å kollade ditt skattekonto efter fyllnadsinbetalningen eller?

Ska på möte nu, men om du vill ha specifikt svar så kan du pma mig så ringer jag upp dig!!:tummenupp

Den slutliga summeringen kommer på slutskattesedeln, inte innan desssvärre. Men gick du inte in å kollade ditt skattekonto efter fyllnadsinbetalningen eller?

Ska på möte nu, men om du vill ha specifikt svar så kan du pma mig så ringer jag upp dig!!:tummenupp

Jag kollade idag.
Saldo var min fyllnadsbetalning + 83 kr.

Edit: Äsch, jag hoppade för tidigt, tror jag...
Fan va rörigt!

Last edited:
Jag kollade idag.
Saldo var min fyllnadsbetalning + 83 kr.

Edit: Äsch, jag hoppade för tidigt, tror jag...
Fan va rörigt!

Skämta inte...
Ibland känns det som om man missar en massa avdrag för att man inte
kan alt. som i mitt fall är livrädd för att göra fel och åka på en massa skit..
Så jag skriver bara under och hoppas att det stämmer... :(

Skämta inte...
Ibland känns det som om man missar en massa avdrag för att man inte
kan alt. som i mitt fall är livrädd för att göra fel och åka på en massa skit..
Så jag skriver bara under och hoppas att det stämmer... :(

Myndigheter är inte roliga att hålla på med som privatperson.
Jag hade +100 papp att reda ut med Skatteverket efter jag varit i Ryssland och jobbat.
Det var inte nådigt, men det löste sig efter ett tag.

Lite lätt skrämmande va?
Lismande människor som utan problem kliver på andra för att ta sig fram
och lyckas skrämmande ofta... Hårt arbete hjälper föga längre... :(

Irriterande ffa... Det konstigaste av allt är att om man gör ett bra jobb så får man bara skit... Nä fy fan för lismande j-a bruntungor som inte kan ta sig fram med egen duglighet...:mad::mad::mad::huvet:huvet

Jag är en lismande bruntunga... det har ni väl åtmindstone märkt här på SH... säger aaaaaaldrig emot. :)

Nej, tacka vet jag folk med ryggrad. När min förra chef sa att jag inte fick klaga på en annan chef så sa jag upp mig, fick ganska bra beröm för min ståndpunkt av den svenska VD´n.

Och ja, det var bra kallt att köra hoj idag... sen att jag har ett tokventilerat raceställ gjorde det inte varmare. Men det är ju så skoj att köra så hade inte frugan varit påväg för att jobba snart så hade det säkert blivit en tur till. :)
Men det får vänta till imorgon.

Myndigheter är inte roliga att hålla på med som privatperson.
Jag hade +100 papp att reda ut med Skatteverket efter jag varit i Ryssland och jobbat.
Det var inte nådigt, men det löste sig efter ett tag.

Ooooooh... spännande...
Då hade jag nog hoppat från västerbron... Alt. grävt ner mig i ett skyttevärn... :hihi
Grejen är ju det att det egentligen inte spelar nån roll om man har rätt eller fel för är man inte duktigt kunnig alt har kompisar som är så kan man ju inte sätta upp något motstånd heller... Dom drar en kul lagtext och sen sitter man där och ser ut som ett fån för man inte fattade ändå... Och sen kan man ju hamna duktigt i sk!ten om nån blir sur och bestämmer sig för att man har
kvarskatt på 300k... Finns ju inte en chans att klara det och då sitter man där med skulder upp över öronen med resten av livet förstört...
Ja jag tycker dom är lite obehagliga just för att dom har så pass mycket makt.. (Nu kommer väl Izah slänga upp mig på dissektionsbordet:hihi)

Irriterande ffa... Det konstigaste av allt är att om man gör ett bra jobb så får man bara skit... Nä fy fan för lismande j-a bruntungor som inte kan ta sig fram med egen duglighet...:mad::mad::mad::huvet:huvet

Jupps... Vi har en sån på jobbet så jefla brun om snoken att det är löjligt och trots att jag har varit chef förut, gjorde det dessutom bra, tro't eller ej så inte fick jag nån chefstjänst inte... Näe det gick till Mr brun trots att han har nada vana och är en riktig mes som inte vågar säga halvsju om man så hoppade på hans bil... :huvet

Jag är en lismande bruntunga... det har ni väl åtmindstone märkt här på SH... säger aaaaaaldrig emot. :)

Nej, tacka vet jag folk med ryggrad. När min förra chef sa att jag inte fick klaga på en annan chef så sa jag upp mig, fick ganska bra beröm för min ståndpunkt av den svenska VD´n.

Och ja, det var bra kallt att köra hoj idag... sen att jag har ett tokventilerat raceställ gjorde det inte varmare. Men det är ju så skoj att köra så hade inte frugan varit påväg för att jobba snart så hade det säkert blivit en tur till. :)
Men det får vänta till imorgon.

Jag visste det, din lilla griiiiiiiiiiis... :tungan

Det skönaste med ställ är ju ändå när regnat rinner längs tanken och in i kevlarresåren i grenen... GOS! säger jag bara.. Man verkligen njuuuter när det rinner in i grenen... :D
Själv så körde jag kärring modellen idag och tog bilen... Inge roligt när man fryser när man kör...

Haha, det kan väl hon göra hur som helst.
Vi behöver bli roade idag! :rofl

*asg* Du... den lilla ekonomin går det nog fort att bena igenom du...
:D
"Näe... han nolltaxerade nästan i år igen... Måste vara myskoheter där!"
*kolla, kolla, kolla, kolla, kolla, kolla, kolla, kolla, kolla, kolla*

"den stackarn tjänar verkligen inte mer än det där... "
:skrattaåt :skrattaåt :skrattaåt :skrattaåt :skrattaåt

ungefär så... :hihi

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...