Skriv På

Dziadek

Är snabbare än din hoj, frifall 296km/h
Gick med
25 May 2005
Hoj
En gammal ÄrrEtta
Antar att dem flesta redan skrivit på listan, å att d bara e jag som e sen men...

ni som inte redan skrivit på listan, gör det NU!!!!!

Borde finnas en direkt länk till denna sidan på sporthoj.com. Det första man borde se när man loggar in.

http://www.svmc.se/templates/CampaignStartPage.aspx?id=1476

Protestera mot regeringens chock höjningar.

Det har varit uppe som nyhet tidigare och promotats. Men det är ju bra med en tråd till för att lysa lite mer på ämnet.

Nu har jag skrivit på, hade där varit en lista för nyval hade jag lätt skrvit på den med!!!!!!!!

NYA MODERATERNA IN MY ASS:mad: :mad:

- ja, dethär med folkstyre och proportionella, allmänna val i flermansvalkrets verkar inte vara ngt för sverige..

Nja, utan att vara ironisk så verkar det lite så med tanke på antalet som säger att de ångrar sig att de röstade blått. Om de nu fixar det de lovat (vilket jag tror vad jag vill på) så får man väl inte klaga alltför mycket, men den extra tusenlappen i plånboken de lovade har iaf inte jag sett röken av. Höjning av a-kassa, fackavgift och snart också trafikförsäkring för både bil och hoj gör att jag nog förlorar på affären med mina snart 23 år.

Nu har jag skrivit på, hade där varit en lista för nyval hade jag lätt skrvit på den med!!!!!!!!

NYA MODERATERNA IN MY ASS:mad: :mad:

Konstigt att de som inte röstade på alliansen vill ha nyval... jag ville också ha nyval när vänsterpacket vanstyrde Sverige.

Nja, utan att vara ironisk så verkar det lite så med tanke på antalet som säger att de ångrar sig att de röstade blått. Om de nu fixar det de lovat (vilket jag tror vad jag vill på) så får man väl inte klaga alltför mycket, men den extra tusenlappen i plånboken de lovade har iaf inte jag sett röken av. Höjning av a-kassa, fackavgift och snart också trafikförsäkring för både bil och hoj gör att jag nog förlorar på affären med mina snart 23 år.

Den "extra tusenlappen i plånboken" var för en LO-familj vilket M förde fram innan valet liksom lägre ersättningar för arbetslösa, höjd trafikförsäkringspremie etc.

Här kan du läsa lite mer om skatteavdragen http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=598030
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=596508
(Kolla grafiken på länk nr. 2)

:mattias

Har spridit listan så mycket jag har kunnat å bett kompisar å bekanta skriva på. Rätt många som inte känner till den här höjningen.

Förstår mig inte på regeringen, bara för att dem inte gillar motorcyklar. Idioter, dem vill ta ifrån oss allt nöje.

hittade dena text i ett annat forum

"Utöver listor som finns att anteckna sig på som gäller negativ reaktion på den tänkta omändringen av försäkringskostnader för bl.a. motorcyklar, kan man med synbar känsla skicka mail till ansvariga.
Det finns olika delar i omändringarna, därmed också olika ansvarsområden inom regeringskansliet.
Vad gäller omändringen av trafikförsäkringen, ligger ansvarsområdet inom finansdepartementet. Härav kan man med fördel skicka ett enkelt mail som påvisar sin egna tanke på den omändring som föreligger. På detta sätt är man också säker på att synpunkterna når dom som är satta att fatta beslut!
registrator@finance.ministry.se"

så att skicka mail å framför era synpunkter.

länk> http://forum.svmc.se/showthread.php?t=315

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back