Skriv på mot bensinskatten!

Jo för det kommer det ju säkert göra, läs på deras hemsida istället pucko!

1. Sänk bensinskatten!
2. Ta bort momsen på bensinskatten!
3. Inför samma låga moms på bensin som för kollektivtrafik, alltså 6 procent istället för som idag 25 procent!

Jaja lycka till med namn skrivandet så kan ju du säga till mig när bensinen kostar vad var det du sa 4kr/litern! :tummenupp

och runt 10 kr litern är mellan 10 - 12 kr i dina ögon eller?
var, uppe i bohus?
Vilket bolag då och hur länge :va
För runt Göteborg har den fanimej kostat runt 11:50 det senaste halvåret iaf!

Nja kostar väl som mest 10:49 på preem och det tycker inte jag är nått att gråta över! När det kostar över 12kr då kan man ju börja klaga lite.

:va

Det billigaste jag har tankat för i år är 11.74 !! :näsblod
Om all trafik skulle stängas i hela sverige i ett år, skulle det ens visa 0.1% minskning på globala mätningar? :confused:

Jaja lycka till med namn skrivandet så kan ju du säga till mig när bensinen kostar vad var det du sa 4kr/litern! :tummenupp

Nja kostar väl som mest 10:49 på preem och det tycker inte jag är nått att gråta över! När det kostar över 12kr då kan man ju börja klaga lite.

Jag har inte skrivit att den kommer kosta 4 Kr/L
Skrev tror du den kommer fortsätta sjunka tills den kostar 4 Kr/L iom att du sa varför skriva på när bensinpriset gått ner? Ironi... hört talas om det? :dummer

Bara för att ni har priskrig där du tankar nu så kommer det inte vara för evigt, dessutom sponsras kriget med höjda priser på andra orter i landet!

Vill fortfarande veta var?
I bohus vid 45:an? :va
Grundpriset på bensin ligger idag på 12:09:- Liter, allt under det är pressat utav oljebolagen!

Last edited:
Då är du död så det spelar ingen roll.

för tre år sen skulle oljan ta slut om ca 20 år med den förbrukningshastighet vi då var uppe i... och vad jag vet har den bara ökat sen dess... så om han inte planerat att dö i förtid kommer den inte nödvändigtvis finnas kvar fram till hans död.

Som sagt namnlistor hjalper ju inte. Om nanting ska handa maste vi starta ett riktigt uppror. Blockera alla storre vagar, spranga lite bensinmackar och kidnappa hogt uppsatta politikers fruar och barn, skicka lite avknipsade fingrar med posten.

Protestlistor fran internet tas ju bort redan i spamfiltret nar de far den pa mailen.

Det är bara att se glad ut och tanka och betala.
Det går så länge det går.
När det inte går längre får man lösa problemet då.

Det är som det är och det blir som det blir.
Men något måste nog göras förr eller senare.
Undrar hur det ser ut när alla i asien har bytt sin cykel mot bil.
Då kanske jag får cykla i stället.

Bara för att ni har priskrig där du tankar nu så kommer det inte vara för evigt, dessutom sponsras kriget med höjda priser på andra orter i landet!

Vill fortfarande veta var?
I bohus vid 45:an? :va
Grundpriset på bensin ligger idag på 12:09:- Liter, allt under det är pressat utav oljebolagen!

Japp i bohus vid 45:an. Sen för en månadsen kostade bensinen under 10kr/litern i kungälv oxå tror den kostade 9,4 eller nått. :va Nu ligger den på 11 i kungälv OJ va dyrt tycker du ska skaffa ett jobb istället. Och allvarligt tror DU att bensinen kommer sänkas om du skriver på den listan?

När det kostar över 12kr då kan man ju börja klaga lite.

Det gör den hos mig, ligger på 12:30 Kr och det är enligt mig helt åt helvete, men det är fortfarande billigare för mig att ta bilen in till uppsala (4 mil) än att åka kollektivt som kostar 120kr t/r med bilen går det på 80-90Kr t/r . så om dom håller sig där dom ligger nu kan dom få leva en stund till men om dom ska börja höja då blir jag tamigfan eremit.

Alla som tycker bensinen är för dyr kan ju pröva att gå en mil eller två
Efter det så märker man att det är värt att betal långt mer än 10 kr milen.:tummenupp

Bensinen är ju faktiskt en mycket liten kostnad med bilåkandet om man jämför med tex värdeminskningen på en bil.

Ett högt bensin pris kommer att gynna Sverige i längden eftersom det kommer att tvinga oss att välja förnyelsebara drivmedel, åka kolektivt eller avstå från bilkörandet. Vilket kommer att vara bra sen när soppan tar slut på riktigt.

Kan tillägga att jag bor på landsbyggden och kör både bil båt och mc.

Kan nog egentligen bara hålla med Mavve och Villåkafort. HÖJ SKATTEN!

Alla som tycker bensinen är för dyr kan ju pröva att gå en mil eller två
Efter det så märker man att det är värt att betal långt mer än 10 kr milen.:tummenupp

Bensinen är ju faktiskt en mycket liten kostnad med bilåkandet om man jämför med tex värdeminskningen på en bil.

Ett högt bensin pris kommer att gynna Sverige i längden eftersom det kommer att tvinga oss att välja förnyelsebara drivmedel, åka kolektivt eller avstå från bilkörandet. Vilket kommer att vara bra sen när soppan tar slut på riktigt.

Kan tillägga att jag bor på landsbyggden och kör både bil båt och mc.

Lägg sedan till reparationskostnader, service (byte av vätskor, däck osv), försäkring, skatt etc. så inser du att bensinkostnaden är försvinnande liten i jämförelse med uppräknade saker.

Visst, klart man blir glad om soppapriset sjunker när man ska tanka, men jag avstår inte heller från det om den så skulle kosta 15 kr/l.

Japp i bohus vid 45:an. Sen för en månadsen kostade bensinen under 10kr/litern i kungälv oxå tror den kostade 9,4 eller nått. :va Nu ligger den på 11 i kungälv OJ va dyrt tycker du ska skaffa ett jobb istället. Och allvarligt tror DU att bensinen kommer sänkas om du skriver på den listan?

Om du har så jävla gott ställt och inte tycker det är dyrt att tanka, så tanka gärna mina bilar och hoj oxå då!

Skaffa ett jobb??
Ja, för jag har ju inget jobb överhuvud taget, Kör ju inte ut Bensinen till tapparna eller så...
Jag har då råd att betala för mig, inte där skon klämmer, men har ingen lust att tanka för 30 Kr/l direkt heller!
ett bensin pris runt 10 kr/L är bra tycker jag, behöver inte ner mer än så!

Om du har så jävla gott ställt och inte tycker det är dyrt att tanka, så tanka gärna mina bilar och hoj oxå då!

Skaffa ett jobb??
Ja, för jag har ju inget jobb överhuvud taget, Kör ju inte ut Bensinen till tapparna eller så...
Jag har då råd att betala för mig, inte där skon klämmer, men har ingen lust att tanka för 30 Kr/l direkt heller!
ett bensin pris runt 10 kr/L är bra tycker jag, behöver inte ner mer än så!

Hmmm först svarar du inte på frågan! men men sen överdriver du som fan! Jag har inte heller lust att tanka för 30k/l men jag kan lätt tanka om det kostar mellan 10 eller 12 kronor litern utan att gråta blod.

Nyheter
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Back