Skriv på mot bensinskatten!

Ja sen kan väl ngn starta en Facebookgrupp mot det så att politikerna verkligen gör ner sig... :rolleyes:

Jag har slutat skriva på listor...

Men om bensinen blir billigare kör fler som faktiskt kan cykla och planeten förstörs ÄNNU snabbare.
Borde vi inte avskaffa förbränningsmotorn och se motorcyklism som totalt onödig då det mestadels är nöjeskörning när man är ute.

NÅN dag kommer iaf oljan ta slut :hihi

Men om bensinen blir billigare kör fler som faktiskt kan cykla och planeten förstörs ÄNNU snabbare.
Borde vi inte avskaffa förbränningsmotorn och se motorcyklism som totalt onödig då det mestadels är nöjeskörning när man är ute.

NÅN dag kommer iaf oljan ta slut :hihi

Då är du död så det spelar ingen roll.

Jag tycker dom ska starta ett riktigt uppror istället. Då kan jag va med. Det där är ju rena löjan.

ÖÖÖ Varför ska man skriva på en sån lista när bensin priset har gått ner? :va

Tror du det kommer fortsätta gå ner tills det kostar 4 kr/Liter ? :va
Sänker ena dagen för att höja dubbelt dagen efter!

ÖÖÖÖ om du nu är så jävla dum i huvudet så du tror att om du skriver på en liten lista på internet att det kommer få ner bensinen till 4 kr/litern?

Och hos oss har bensinen kostat runt 10kr hur länge som helst och det tycker jag är helt ok. :tummenupp

ÖÖÖÖ om du nu är så jävla dum i huvudet så du tror att om du skriver på en liten lista på internet att det kommer få ner bensinen till 4 kr/litern?

Och hos oss har bensinen kostat runt 10kr hur länge som helst och det tycker jag är helt ok. :tummenupp

Jo för det kommer det ju säkert göra, läs på deras hemsida istället pucko!

1. Sänk bensinskatten!
2. Ta bort momsen på bensinskatten!
3. Inför samma låga moms på bensin som för kollektivtrafik, alltså 6 procent istället för som idag 25 procent!

och runt 10 kr litern är mellan 10 - 12 kr i dina ögon eller?
var, uppe i bohus?
Vilket bolag då och hur länge :va
För runt Göteborg har den fanimej kostat runt 11:50 det senaste halvåret iaf!

Soppan är dyr det går inte och komma ifrån. Men köra en bil eller mc som tar plus minus en liter per mil det funkar för dom flesta utan att dom går under. Men att inte fler skriker om att man borde sänka priset på soppan som man häller i båten det fattar inte jag. Inte minst när privatflygets soppa som precis som mc, båt åka oftast är för nöjes skull är helt skattebefriad:mad:

Höj priset - var finns de listorna. Upp till 30kr/litern så patrasket försvinner som wannagofast skriver.
Tillsätt skatt&moms på flygbränslet så biljetterna skjuter i höjden.
Höj trafikförsäkringen som i tex. Finland.

Rädda planeten ;)

Nej, jag kör inte eldrivet eller nån hydrogenBMW-7serievariant utan bensindrivna tunga 2tonnare som drar runt 2l/milen.
Endast pengaeliten borde få köra bil så man endast har intresserade i trafiken, nu vistas ju vilket pucko som helst - det är ju tom. FARLIGT att vara en trafikant.

Nyheter
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Back