Skriv om Aprilia...

God_Of_Aprilia

Bakhjuls åka eller inte åka alls
Gick med
23 Aug 2004
Ort
Östervåla
Hoj
Suzuki RM125 98 - KTM 200 EXC 00(såld) - Aprilia AF1 Sport 90(stulen)
Hello.. Oki.. Ser att många här använder Nsr samt Nsf hojjarna... några med Mito oxå men har inte sett mycket aprilia... vill ha mer aprilia snack.. :huvet
Plz snacka här...:p
 

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Ort
sollefteå
Hoj
En blå nia
Finns ganska många kan jag lova, ville bara säga att det är jävligt bra motorer på futuran rotax motorn, (peppar peppar :tungan )
 

God_Of_Aprilia

Bakhjuls åka eller inte åka alls
Gick med
23 Aug 2004
Ort
Östervåla
Hoj
Suzuki RM125 98 - KTM 200 EXC 00(såld) - Aprilia AF1 Sport 90(stulen)
Itacha75 skrev:
Att det alltid blir en kraftmätning i alla trådar...

Jag ville inte ha kraftmätning..bara folk som delade med sej av sina aprilia kunskaper... :fatta!
 

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Ort
sollefteå
Hoj
En blå nia
Ett oseriöst inlägg till och varning, så jävla trött på det där beteendet även om "man bara skojar".

Kan bli en seriös tråd för aprilia 125 ägare, med lite fakta osv(vilket många aprilia ägare nog kommer uppskatta).

Finns en seriös rgf tråd osv, det kan den här bli också.
Vore trevligt! Så sluta spamma ner tråden om att miton är bättre, vill ni diskutera det kan jag hänvisa er till crish_ash, snacka med han om saken.


Nu snackar vi hädanefter bara om aprilia hojar i den här tråden, TACK!
 

God_Of_Aprilia

Bakhjuls åka eller inte åka alls
Gick med
23 Aug 2004
Ort
Östervåla
Hoj
Suzuki RM125 98 - KTM 200 EXC 00(såld) - Aprilia AF1 Sport 90(stulen)
uggla skrev:
Kan bli en seriös tråd för aprilia 125 ägare, med lite fakta osv(vilket många aprilia ägare nog kommer uppskatta).
Nu snackar vi hädanefter bara om aprilia hojar i den här tråden, TACK!

Tackar uggla... :Bugar
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Jag har haft ett jävla meckandes med min lilla aprilia. Skurit två gånger, strulande elkomponenter, kass bakdämpare. Men jag gillar den endå! Skurningarna har varlit ganska logiska. Första pga tilltäppt oljetank, andra pga för mycket motorbroms med oljeblandad bensin med för lite inkörd cylle ( :huvet ) Efter denna incident bestämde jag mig för att helrenovera för att kolla att allt stod rätt till (gått ca 3000 mil då). Men grejen var allt allt var ok. Veven var helt rak och balanserad, lagren var inte slitna, inte heller plastdreven, och kopplingslamellerna så ok ut. Bra motor!
Böt endå allt :tungan
 

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha TZR -99
Är inte RS så pass räääcer att den inte går bra när den är ströpen och iomed det kan krångla en hel del?
Enligt mej den ultimata 125cc'n, men gillar inte allt krångel man hört om dom..
 

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Ort
sollefteå
Hoj
En blå nia
RED_LiME skrev:
Är inte RS så pass räääcer att den inte går bra när den är ströpen och iomed det kan krångla en hel del?
Enligt mej den ultimata 125cc'n, men gillar inte allt krångel man hört om dom..


Strypt äre väll bara att den får mindre luft? Ska väll inte göra så mycket..

Och strul är no gnär man inte kan sköta om sin 2 taktare, rotax motorn som även sitter i skidoos skotorar, ska tydligen vara bland dom stabilaste och bästa vad jag hört i kvalitet..Nere på motorcykel klubben så säger dom också att just rotax ska vara en ruskit bra motor..Jag har iaf haft några problem med min en sålänge, ett ett stift har sotat igen, det enda, blandade för mkt olja i tanken. Har inte den separata pumpen där..
 

God_Of_Aprilia

Bakhjuls åka eller inte åka alls
Gick med
23 Aug 2004
Ort
Östervåla
Hoj
Suzuki RM125 98 - KTM 200 EXC 00(såld) - Aprilia AF1 Sport 90(stulen)
Hmm...jag var tvungen att total renovera min motor för några veckor sen efter att vevstaks lagrena hade gått..(rassla som faen) :huvet men efter 11500 kr och lite slita o dra så funkar hojjen som den ska...kört ca 100 mil sedan renoveringen...(utan körkort) det är bara lite små fix kvar nu som att byta bakdrev och kedja..vilket inte är så billigt... nya blinkers skulle sitta fint också eftersom dom köttiga original blinkerserna är så otroligt fula..sen är det bara tuta och köra..jo..jag har också grönt neon ljus på hojjen(ruskigt snyggt blev det)..
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top