Skriv in o visa din avsky

Kommer man in när man är 20 år kan man gå i pension när man är 32 :mad:

elvin2008 skrev:
Verkar mest som den svenska avundsjukan, ingen får ha det bättre.
"Svenska avundsjukan"? Begreppet dyker upp lite då och då, men jag har aldrig riktigt förstått vad det står för. Från vilken värdegrund reduceras orättvisor av alla de slag till uttryck för den "svenska avundsjukan"(TM)? Är det i relation till andra länder då "där den fattige vet sin plats"?

elvin2008 skrev:
Verkar mest som den svenska avundsjukan, ingen får ha det bättre.

Handlar inte om det :mattias
Det som är störande är att dessa förtroendevalda försämrar o försämrar för sina väljare medans de själva belönar sig mer o mer på vår bekostnad.
Bryr mig inte i ryggen att en vd för ett företag tjänar 5 miljoner om året bara det "snygga" pengar som de inte lurar till sig.

Vad är det för gnäll nu då..

.. våra kära och pålitliga politiker är verkligen värda den lön som dom själva beslutar året innan. Pensionsregler tillhör också dessa avtal och skall så följas.
Om man inte tycker att detta är riktigt får man väl engagera sig lite mer än att lyfta arselet från soffa å hämta en öl å sen gnälla över det mesta i detta underbara land av frihet.
Några har faktiskt valt våran snart 57 åriga socialdemokratiska blå regering.
Upp från vallgravarna, stå på barikaderna och slåss för att din röst ska bli hörd. kom igen då. ut med packet , låt oss överta ledningen av landet, vad väntar alla hojåkare på...nästa val..då j-lar ska packet ut.... :yoparty

Hmmm, jag vill ju ha lyxpension nån gång i livet om man får chansen. Tänk om man blir VD för nåt stort företag så har man skrivit under på det där och inte kan få sån pension, då skulle man bli rätt snopen.

Största problemet är väl att deras pension inte grundar sig på inkomsten som för alla andra. Sossarna som styr åker i en gräddfil, sedan att de belönar sig själva ger statliga toppjobb till polarna o.s.v är ju en mer störande. Det är dock typiskt för socalister i styrande positioner.

Dee_cati skrev:
Hmmm, jag vill ju ha lyxpension nån gång i livet om man får chansen. Tänk om man blir VD för nåt stort företag så har man skrivit under på det där och inte kan få sån pension, då skulle man bli rätt snopen.

Jag behöver en VD...löne anspråk, fri bil , bostad ??
Vad kan du och vilken utbildning har du.?

Sant,det är nu som man skiljer på gnäll och handling.

Det är lätt att gnälla och skapa protestlistor,men det är ungefär lika effektivt som att pissa på ett brinnande bensinmack.(dessutom är risken för brännskador på ba**en ganska stor :lol )

Nu kommer sur-farbron fram och visar sitt otrevliga gammal nylle igen :)

Men jag ser det som att man har två val.

1.Gilla läget .
2.Gör något radikalt åt det och ändra på det som man inte gillar.

Sen är det upp till var och en att välja sina figther.

Nog med dåliga livstips från mig.

Claes

Jaa.. det var länge sen man brydde sig om ett sådant tilltag.. tänk att folk fortfarande orkar..
Liknande saker inträffar titt som tätt o vad händer? Jo folk stör sig o delar med sig av sin irritation i fikarum på jobbet o på SH o i insändare till METRO mm mm.. Sen då? händer ingenting förutom att samma individer lämnar stället med släpande fötter sägandes.. : jaja det e som det e... inget att göra åt. = Svensk standard på reaktion+agerande om sådana händelser.
T ex i frankrike blir det kraftfulla trafikblokader som missnöjesyttring! som om det skulle vara bättre? men iallafall en starkare reaktion!
Svennen är o förblir en feg mes i detta sammanhang o där ingår isof även jag men jag har sedan länge slutat upp med solidariskt sossetänkande.. det är precis som politikerna själva i det fallet man förser sig så gott man kan! roffa åt dig allt du kan! smyg undan alla tillgångar o smit med alla skatter du kan..
Lägg av i förtid o lämna denna ankdamm asap! så får efterkommande dra lasset...
/flemming
:hihi

tassen skrev:
Jag behöver en VD...löne anspråk, fri bil , bostad ??
Vad kan du och vilken utbildning har du.?

Hmmm, nöjer mig med en lagom lön på ca 65k/månad och fri bil (ej tyskt), bostad har jag redan så det är lugnt. Men jag lånar gärna semesterlägenhet nere i tropez emellanåt. Jag kan allt och lite till och har massvis av utbildning. När börjar jag? Men då är det bra pensionsavtal som gäller hoppas jag, annars kan det ju lika gärna vara.

Dee_cati skrev:
Hmmm, nöjer mig med en lagom lön på ca 65k/månad och fri bil (ej tyskt), bostad har jag redan så det är lugnt. Men jag lånar gärna semesterlägenhet nere i tropez emellanåt. Jag kan allt och lite till och har massvis av utbildning. När börjar jag? Men då är det bra pensionsavtal som gäller hoppas jag, annars kan det ju lika gärna vara.

Du kan börja på måndag ???
Första mötet är inbokat, 1000, Ekoroteln. norrmalmspolisen.
Möte 1300, Kronofogden, stockholm
Möte 1600, Migrationsveret, uppsala
Möte 1900, Tullverket, Arlanda
Möte 2330, Sergej A, import , kajplats 32, värtahamnen.
ta med oömmakläder och bra fritidskor...har du bra kondis ??
sen får vi se hur det går....

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back