Skrikande/skramlande motor...

• Thread starter Thread starter Terbi
  • Start date Start date

Terbi

Guest
Hej! Skall beskriva hur mitt problem uppstog... Hojen är en Derbi, med yamaha xt 125 motor. Var på väg hem ifrån jobbet denna vecka och med en kilometer kvar hem så är det som ngt slår till i motorn och sjuhelvetes liv börjar uppstå (ungefär som en gräsklippare med trasig ljuddämpare) fast ljudet kommer inifrån motorn. Det första som slog mig var att den hade skärt ihop.. Men har kollat olja, tändstift och ventiler. olja var inte mycket kvar på.. jag som "bara" hade kört ca 30 mil med den senast ja kollade :huvet Fyllde på olja hemma i garaget startade upp igen tänkte den hade gått smörjtorrt... men ljudet är kvar även skrammlet... STÄNGDE givetvis av direkt! Kolllade då vidare på startmotorn (har ingen kick :död ) som jag trodde hade hängt upp sig.. plockade av den men till synes var kuggarna hela och kunde se en liten antydan i oljan på metallspån men då ytterst lite. Startmotorns vev/kugg hjul går att rycka till i en liten bit fram o tillbaka.. är det Normalt? eller skall den vara fast..?:va Någon som vet vad felet kan vara? :confused: Ljudet stiger med varvtalet om det är till ngn hjälp..

Skulle rekommendera att riva motorn och kontrollera drev, lager, kolven, ringar etc.

Årsmodell ?

Mil ?

Föregående talare har rätt,men är en satans massa jobb.Kansätta enheldel på att du skurit din första motor. Blir antagligen billigare/snabbare/enklare o köpa en beggad motor att hänga på.

Dricker den så mkt olja också så finns det mer än ett problem där.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti