Skrikande koppling

Totto

Slö, slapp och likgiltig
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
Husa Fs650e -03
När jag står still och ska köra iväg på lite "attack" så skriker det som fan
i kopplingen, men bara precis när jag släpper ut den. Nån som har nån ide´?

Hojen är en Husa 650 -03

Ett till problem är att det inte går att köra på bakhjulet, den bara spottar och
fräser. När jag åker vanligt går den fint. Bytte till FP helsystem i höstas, kan det ha med det att göra? Har 190 huvud i nu, ska jag byta till större? Konstigt
om det skulle visa sig bara när man kör på hjulet. :confused:
 
Totto skrev:
När jag står still och ska köra iväg på lite "attack" så skriker det som fan
i kopplingen, men bara precis när jag släpper ut den. Nån som har nån ide´?
QUOTE]

ta isär kopplingen (väldigt enkelt), gör rent med t-röd lr liknande o sätt ihop igen. gjorde likadent på kamratens 520 i helgen för samma symptom o den blev helt perfekt. byt olja medan du håller på. ett tips för enklare mekning är att lägga hojen på sidan när du håller på. då slipper du tömma ur olja om du ändå inte skall byta.
lycka till!
//m
 
"Ett till problem är att det inte går att köra på bakhjulet, den bara spottar och
fräser. När jag åker vanligt går den fint. Bytte till FP helsystem i höstas, kan det ha med det att göra? Har 190 huvud i nu, ska jag byta till större? Konstigt
om det skulle visa sig bara när man kör på hjulet."

Flottörnivån :tummenupp
 
Heda hade väl något liknande problem sedan han monterade sitt FP, eller har jag fel nu?
 
det var innan fp oxå , jag pillade på flootörnivån å det blev bättre, men inte 100% . än! ska fippla vidare men det e ju svårt utan motor :lol
hp skrev:
Heda hade väl något liknande problem sedan han monterade sitt FP, eller har jag fel nu?
 
Flottörnivån :tummenupp[/QUOTE]





Men hur kan flottörnivån ha ändrat sig bara sådär :confused:
 
Totto skrev:





Men hur kan flottörnivån ha ändrat sig bara sådär :confused:[/QUOTE]Testa med större huvudmunstycke först om den blev knasig i samband med att FP:t åkte på.
 
hp skrev:
Men hur kan flottörnivån ha ändrat sig bara sådär :confused:
Testa med större huvudmunstycke först om den blev knasig i samband med att FP:t åkte på.[/QUOTE]



Ja, tror att jag har ett 195 liggandes som jag ska prova
 
20tim /60mil -04

Men det är superkänt fel....... massa 525or (ktm) och 650 (husa) av årsmodell -04 har haft samma problem, killen jag lämnade motorn till hade redan fixat typ 3 525or å två husor inkl min för samma fel. någorn shimsning av ramlagerna som ärför tajt.

Ingen ko på isen, jag visste om det innan å ville få det fixat men de lagar tydligen bara de som pajar.... verkar lite skumt tycker jag iaf

von reisen skrev:
Vore intressant och veta årsmodell hur mkt du har kört osv...
//Frank :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top