Skrikande bakbroms KTM 660..

• Thread starter Thread starter Raderad medlem 13557
  • Start date Start date

Raderad medlem 13557

Guest
Bakbromsen har börjat skrika vid lätt bromsande(typ strax innan man stannar),kan låta löjligt men,NEJ!!!Jävligt irriterande :huvet !!!Har putsat av både belägg&skiva med smärjelduk,lagt på kopparpasta på anläggningsytan.Lik förbannat så skriker helvetet,jag blir galen.Förmodligen så får jag väl byta belägg men det känns onödigt med tanke på att dom knappt är slitna.Nån som har varit med om liknande&kanske har nåt knep!? :confused: Tack på förhand mc-kompisar.Puss&kram :)

SLADDVARNING skrev:
2247572 Bakbromsen har börjat skrika vid lätt bromsande(typ strax innan man stannar),kan låta löjligt men,NEJ!!!Jävligt irriterande :huvet !!!Har putsat av både belägg&skiva med smärjelduk,lagt på kopparpasta på anläggningsytan.Lik förbannat så skriker helvetet,jag blir galen.Förmodligen så får jag väl byta belägg men det känns onödigt med tanke på att dom knappt är slitna.Nån som har varit med om liknande&kanske har nåt knep!? :confused: Tack på förhand mc-kompisar.Puss&kram :)

Tror alla som har ktm har varit med om liknande :hihi

Mina skriker med, har rullat 125 mil. Började med bak men nu är det fram med.

Precis som du säger, precis innan man stannar tjuter det till..

Irriterar mig med..

Om det är någon tröst så skrek det rätt bra om bromsarna bland alla KTM-förare när jag kollade på enduro wm.

Jag hade samma problem med min frambroms och testade allt med kopparpasta osv.
Fick tyst på den när jag satte på Biltemas skrikdämpningsplatta och satte kopparpasta på allt som såg ut att ligga och nötas.

Ja jag får väl pröva nåt mera knep,förbannade skrikande :huvet !!

Prova med att bromsa ordentligt kanske det hjälper.
Ja menar köra med bromsen på så den fast blir blå. Kanske då släpper alla spänningar... :gnissla
Man kan ju samtidigt köra endast på ett hjul och bromsa jävligt rejält :tungan

acura skrev:
2247894 Om det är någon tröst så skrek det rätt bra om bromsarna bland alla KTM-förare när jag kollade på enduro wm.

Japp, när jag tävlade så skrek det på alla mina Exc-cyklar, och även nu på min 660, så det är som det ska :hihi

CRC som gör 5-56 har nån liten röd flaska som heter typ "vibrastop" det ska hjälpa mot skrikande bromsar.. Kan ju pröva iallafall!

Gör nog ingen gladare, men jag har haft skrikande bromsar bak och fram på mina 3 LC4:or. Biltemas skrikplattor och att hålla skivor och belägg rena hjälper lite grann...

Jag har ett annat bromsproblem: Frambromsen tar ojämt sista metrarna innan jag stannar och hojjen liksom gungar fram. Känns som typ skivan är skev. Någon som känner igen och kanske vet något botemedel?

Hi-ho skrev:
2252924 Lugn, när du börjar använda cykeln på "riktigt" så kommer det :rofl

Det gör jag :fatta!
Därimot hör jag faktiskt ett vinande ljud när jag rullar cykeln för hand väääldigt sakta, dock inte särskilt högt alls.
Beror det med på bromsen?

Freddola skrev:
2253170
Därimot hör jag faktiskt ett vinande ljud när jag rullar cykeln för hand väääldigt sakta, dock inte särskilt högt alls.
Beror det med på bromsen?

Min gör något liknande också när man rullar den väldigt långsamt.
Skulle tippa på att den förtfarande är så ny, så kanske därför?

Låter som lite gummi-gnissel, har gjort det sen ny, och det är absolut inget fel på cykel, så det är väl också som det ska vara :lol

Hi-ho skrev:
2253703 Min gör något liknande också när man rullar den väldigt långsamt.
Skulle tippa på att den förtfarande är så ny, så kanske därför?

Låter som lite gummi-gnissel, har gjort det sen ny, och det är absolut inget fel på cykel, så det är väl också som det ska vara :lol

Verkar vara samma på min(gummignisslet),är säkert helt ok,typ funktionsljud.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman