Skrev papper på hoj idag

R1100S-01 skrev:
Jag har ledsnat på att klättra runt på cykeln som en trimmad apa. :fatta!
Jag har konstaterat att jag inte åker fortare ändå. :D
Fast det ser snyggt ut när du sitter rakt upp och ned på hojjen och låter den arbeta..

Du jag hade några frågor tidigare i tråden har du lust att svara på dem om du kan svara förstås. :)

MVH Stimsky

Galne Dansken skrev:
:D :tummenupp Dom stela ungdommer är inte Godkännt f. den sportiga MWB K1200RS :Bugar
Men, med al beundran, slängar jeg in en bild av Izze, han är lite mjukare. Han är troligen ledsen över att han inte är på bildtavlen :fatta!

DSCN2041-640.JPG
Jävligt läcker bild snyggt kört...

Stimsky skrev:
Fast det ser snyggt ut när du sitter rakt upp och ned på hojjen och låter den arbeta..

Du jag hade några frågor tidigare i tråden har du lust att svara på dem om du kan svara förstås. :)

MVH Stimsky
Vi (Gåjnes, Galne Dansken, Izze och bla DäckDanne) kommer ifrån Tokholms trakten, och vi är alla med i BMW-klubben som träffas bla varje tisdag för åkning.
Vi åker även på gokartbanor runt om i Sthlm samt givetvis på "riktiga" banor.
Är det så att du har vägarna förbi under sommaren, så ska du givetvis slå en signal så kan vi ta en repa runt om i trakterna. (vill du ha telnummer så kan du skicka ett PM)
Kolla även på BMW-klubbens forum där vi alla härjar runt.

Ang. att din motor inte skulle behöva något motorchip eftersom att den har dubbla tändstift anser jag vara rent skitsnack.
Byter du system samt plockar bort katten och kanske kastar i ett KN-filter så måste du absolut även byta chippet för att minska skottrisken i burkarna.
Visst låter det ballt, men man tröttnar efter ett tag + att du skjuter sönder stoppningen i burkarna.

Är det att du har gått med i BMW klubben (eller funderar på det, jag såg iaf ditt namn på forumet) så kan du kolla på första sidan. Under distrikt så finns en karta. leta reda på vart du bor så vet du även vilket distrikt du kommer att tillhöra. Det ska finnas ett årsprogram för ditt distrikt där.

R1100S-01 skrev:

Hela du är ju som en trimmad apa :banana :yoparty för att inte
tala om hojen ser ut som en trimmad banan *pil höger* :banana
Har ju provat ditt "monster" på rörken och det var helt ok och
framför allt så går det ju att försäkra den !!! Att jag höll på att
tappa den i första böjen när jag skulle vrida på rullen och det inte
hände lika mkt som det brukar det är en helt annan story :hihi

BLUERIDER skrev:
Att jag höll på att
tappa den i första böjen när jag skulle vrida på rullen och det inte
hände lika mkt som det brukar det är en helt annan story :hihi

Om du skulle prova att köra med stängd mun så skulle du se att det händer grejer.
Men...host.. jag vet en kille som inte orkade med Bumseföreningens tempo och jagade kaniner i dikeskanterna istället :lol

//Kungen

R1100S-01 skrev:
Om du skulle prova att köra med stängd mun så skulle du se att det händer grejer.
Men...host.. jag vet en kille som inte orkade med Bumseföreningens tempo och jagade kaniner i dikeskanterna istället :lol

//Kungen

Nääe ni är åt helvete för tuffa :Bugar Tänk den dagen jag orkar/kan
blir så duktig som ni !! :tummenupp

Mer Bmw-åkningar så är kaniner snart fridlysta !!!!!!!!!!

BLUERIDER skrev:
Tänk den dagen jag orkar/kan
blir så duktig som ni !! :tummenupp

Det är inte försent än. Visserligen börjar du bli gammal och lite slapp i skinnet, men med lite träning så ska du se att även du lyckas :D

R1100S-01 skrev:
Det är inte försent än. Visserligen börjar du bli gammal och lite slapp i skinnet, men med lite träning så ska du se att även du lyckas :D

....Så bra som ni är blir jag aldrig :Bugar jag får nog lugnt bara stå
och beundra dom/er som kan det här :D

R1100S-01 skrev:

Men vadå, det ger ju kondis att klänga runt lite på hojen! Det har ju t o m Bluerider fattat på senare tid! Antingen det eller så lyssnar han inte på farmors kommando längre! "Sitt ordentligt pojkvasker!" :D

Penguin skrev:
Men vadå, det ger ju kondis att klänga runt lite på hojen!

Näe, det där med kondis vet jag inte vad det är för nå´t, men jag har sett att folk syr i kilar i skinnstället efter vintern. Det kanske kan ha nå´t med det där kondiset att göra.
Och jag e´nog lite rädd att ramla av osså :lol

Penguin skrev:
Men vadå, det ger ju kondis att klänga runt lite på hojen! Det har ju t o m Bluerider fattat på senare tid! Antingen det eller så lyssnar han inte på farmors kommando längre! "Sitt ordentligt pojkvasker!" :D

*ASG* kan du inte lägga in den bilden igen ??? Den där jag
gör allt utom att sätta ner knäet, ähh förresten den har jag nog
i gömmorna :hihi Lägger upp den :) Jävligt bra när man skjutsar så
mkt som jag gör !!! :banana Jag vägrade länge och lägga ner knät...

...men hojen tog väl mkt stryk :lol

Har bilden hemma, så visst kan du få se den igen....om du sitter ordentligt hädanefter! :lol

Tack Kungen synd att det är lite långt ifrån...
Jag hör av mig om jag kommer te Stockholmia...

Får iallafall min körning via KMK och där kan det gå undan ibland... fast jag är nog lite kykling så jag släpper på de värsta... Det är ingen ide att ta i så det kliar i skinnet. :3freak .. Vi har en jyst gemenskap och kul körning det är viktigast..

I och försig ökade jag en heldel i snittfart i sommras. Men ny hoj och en dubbling nästan av kubik och vikt kan nog få tempot att gå ner igen en hel del.. :D Kanske sundare så för hälsans skull :crash

Tjena å grattis till ett bra val :tummenupp

Du måste abselut komma upp till S-holm i sommar så att man får höra Van Der Gilde systemet! Alla här uppe puttrar omkring med Lasersystemet, men den låter iofs rätt mysigt den med.

Förhoppningsvis får vi till några bankörningar med BMW-klubben i sommar som du inte får missa, askul :yoparty

Tips på bra forum är såklart BMW_Forum
, men även
Pelikan BBB

Ferrexten, Van Der Gilde??!! Är det inte ett Vanderlinde du har?
Tja, den har jag inte hört heller så den vill jag oxå lyssna på :tummenupp

R1100S-01 skrev:
Jupp endast 16 till Sverige (men det var 2003, och egentligen skulle vi bara fått 15, men en polare fick skott på en ifrån Norges tilldelning av cyklar).

Visst så är det trimchip jag menar.
Jag gissar att du inte har katalysatorn kvar om du plockat på det nya systemet.
Har du inget annat att göra under vintermånaderna så kan man alltid trycka ner ett KN filter osså så att motorn får luft som den ska (se www.boxer-design.de)
Angående 2:a handsvärdet, så kommer det nästan säkert att bli bra, eftersom att färsäkringsbolaget avviserar en nästan 100 % höjning av försäkringspremierna på plastgrisarna.
Har du, nån beställt från Boxer design.de funkar det bra hur betalar man vid leverans eller med kort hur lång är frakttiden.
Ska nämligen köpa en innerkåpa och tänkte då på passform mm är det nån som har erfarenhet. Sedan står det på sidan att ......

If you have altered your spring suspension from the original, make sure to let us know the new width of it!!!

hmm är det om man har sportstöten eller inte men om jag skriver Boxer Cup Replica borde de väl veta... har provat att ringa men kommer inte fram vill ju inte beställa fel vara-- Till sist finns det nått att fästa innerskärmen på motorcykeln eller hur har ni gjort

Stimsky

Last edited:
Izze skrev:
Ferrexten, Van Der Gilde??!! Är det inte ett Vanderlinde du har?
Tja, den har jag inte hört heller så den vill jag oxå lyssna på :tummenupp
:hihi Ingen aning Det var nere på BMW som de sa att det hette så.... men det låter ju helt troligt att det är ett sånt eftersom det låter ju snarlikt i namnet... Ja Ja ska bli kul iallafall det spelar ingen roll om det heter Vanprutten eller annat bara låter coolt :D

Stimsky

Stimsky skrev:
Har du, nån beställt från Boxer design.de funkar det bra hur betalar man vid leverans eller med kort hur lång är frakttiden.
Ska nämligen köpa en innerkåpa och tänkte då på passform mm är det nån som har erfarenhet. Sedan står det på sidan att ......

Yepp, jag betalade postförskott, inga problem.
Om du köper för mer än 500 yoros så är frakten gratis (var så i somras iallafall, fråga, dom brukar svara snällt på e-mail)

Stimsky skrev:
If you have altered your spring suspension from the original, make sure to let us know the new width of it!!!
hmm är det om man har sportstöten eller inte men om jag skriver Boxer Cup Replica borde de väl veta... har provat att ringa men kommer inte fram vill ju inte beställa fel vara-- Till sist finns det nått att fästa innerskärmen på motorcykeln eller hur har ni gjort

Vet ej.
Bland det sämsta med tillbehörsidan på 'S:en' är tillgängligheten av vettiga huggers. Jag har hört vissa negativa påpekanden om huggern du nämner, kvalitet etc. men jag har inte sett den i verkligheten så vad vet jag :rolleyes:
Knugens illmberger är grymt snygg, men det finns vissa frågetecken ang. tillförlitlighet mm.
Ehhummm.. :(

Hursomhelst lycka till i tillbehörsdjungeln :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT