Skrev papper på hoj idag

Stimsky skrev:
Det bidde en BMW det trodde jag aldrig men som ni ser är den ju cool enligt mitt tycke... Trodde aldrig att jag skulle köpa buffe för det har liksom aldrig vart min bag. Men enligt mitt tycke så har de lyckats en gång iallafall. :banana

- det bästa är väl ändå försäkringen va?
öppnade precis ett brev från mitt f-bolag, med min årsförsäkring lite sött uppräknad :kocko

Goines skrev:
Åk lite med oss så kommer du gilla det sen. ;)
Jag misstänker att r1100s skilljer sig på alla sätt gämfört med en CBR 600 99 som jag hade innan och den älskade jag snabbstyrd till max..smidig och snabb. men det går inte att betala försäkringen på en sån längre :(

hjelmfrillan skrev:
Stimsky skrev:
Det bidde en BMW det trodde jag aldrig men som ni ser är den ju cool enligt mitt tycke... Trodde aldrig att jag skulle köpa buffe för det har liksom aldrig vart min bag. Men enligt mitt tycke så har de lyckats en gång iallafall. :banana

- det bästa är väl ändå försäkringen va?
öppnade precis ett brev från mitt f-bolag, med min årsförsäkring lite sött uppräknad :kocko
Jo det är ju inte fel men jag diggar hela hojjen för dess utseende för bara nån vecka sedan struntade jag nästan i allt vad hoj hette för jag visste inte vilken båge jag ville ha.... Visste bara att köra ska jag ...hmmm Då dök den upp... :banana

Stimsky skrev:
Jo det är ju inte fel men jag diggar hela hojjen för dess utseende för bara nån vecka sedan struntade jag nästan i allt vad hoj hette för jag visste inte vilken båge jag ville ha.... Visste bara att köra ska jag ...hmmm Då dök den upp... :banana

jag har också kollat lite på bmw.
men valet stod mellan en 636:a eller en ducati multistrada.
multistradan hade varit lite billigare i försäkring på mig, men efter mycket funderande valde jag kawan :kär
f-kostnaden skulle räcka till en solsemester varje månad :va

Galne Dansken skrev:
Jag ska ge ett par bilder av "din Replica" som är fotat på SMC´s Rörken 2003.

Man skulle ju kunna tro att sadeln är fyrkantig på era BMW´s så rakryggade ni sitter på dem! :tungan

Skämt åsido, boxer cup-replikan är rätt schysst faktiskt. :tummenupp

Goines skrev:
I vilken del av landet finns ni... Bor själv i GBG området...
Förresten kul med alla bilder som läggs upp i tråden...Tackar jag har ju knappt några av åket... :tummenupp

Kungen..
kollade Tyska sidan hittade en innerskärm bak rätt bra pris 149 eur ...har du beställt därifrån själv nån gång ..och funkar det bra i så fall vad är frakten

Penguin skrev:
Man skulle ju kunna tro att sadeln är fyrkantig på era BMW´s så rakryggade ni sitter på dem! :tungan
:tummenupp

:D :tummenupp Dom stela ungdommer är inte Godkännt f. den sportiga MWB K1200RS :Bugar
Men, med al beundran, slängar jeg in en bild av Izze, han är lite mjukare. Han är troligen ledsen över att han inte är på bildtavlen :fatta!

DSCN2041-640.JPG

Kunde inte skriva igår problem med datorn ville inte logga in mig...

Ringde BMW iallafall Det va ett Van Der Gilde avgassystem tydligen direktimporterat av BMW Group själva som de satte på finns inte att få tag på i Sverige... Vad det gäller smällar från systemet sa BMW försäljaren va bara ett problem på de tidigare årsmodellerna eftersom de har endast ett tändstift per sylinder... på denna sitter det två per cylinder vilket ger en bättre förbränning av bränslet ... vad vet jag verkar logiskt....

//Stimsky

Goines skrev:
Vart utgår ni ifrån eller gäller det via BMW-klubben. Jag är med i en mcklubb KMK i Göteborg brukar va Tisdagstouring och Torsdagstouring. Tisdagarna blir lite aktivare körning medans Torsdagarna är lugna...allt för att alla ska trivas och att alla ska känna sig välkomna..

Stimsky

R1100S-01 skrev:
Får väl lov att trycka in en bild av mig själv.
http://www.galnedansken.com/Kungen%20Krypto%2020030811%20076%20640.[/QUOTE]
Kanon läcker är den .. Förresten ni verkar ju ha ett aktivt tempo när ni kör vad tar R 1100S per mil i sopppa

Galne Dansken skrev:
Grattis, med hojen..

Runt F-biten, är det så att att ALLA BMW´s såld i Sverige fram till och med 2003 är inkluderat i märkesförsäkringen. Dvs. även din om den var en av dom få som kom in i 2003 utan ABS.
Från 2004 - kommer endast BMW´s med ABS med i märkesförsäkringen. Den NYA R1100S-Replica som visades på MC Mässan är sålunda inte med. Om man vill importera från f. ex. Tyskland, skal hojen inspekteras av en Svensk BMW Handlare innan att hojen godkännas f. den billiga märkesförsäkring.

R1100S, styr vansinningt bra och snabbt, även när man kör emott typ R1, GSX, Blades. Finss ett par killer härtill lands som skraber cyllorna..

Som sagt av andra häng med i www.bmw-mc-klubben.se vi har skittkul. 2003 hade vi 300 BMW´s på 9 olika Broms & Kurvtekniks arrangements på banor i Sverige. ENDAST 2 skador. Hur det blir i 2004 vett vi inte än....

Jag ska ge ett par bilder av "din Replica" som är fotat på SMC´s Rörken 2003.
Kolla efter flera bilder på
www.kryptoniten.se
http://zeal.mine.nu/gallery/
www.joppes.com

Generellt hittar du BMW stuff på www.galnedansken.com

DD%20Krypto%2020030811%20084%20640.jpg

DD%20Krypto%2020030811%20067%20640.jpg

DD%20Joppe%20030811%206%20640.jpg

Chaufför är "Däck-Danne" som inte är här på SH.. (Han kommer troligen till våren!)
ser att boxer motorn tar lite stryk när ni lutar in er i kurvorna... håller toppen när ni lutar er så att den skrapar i asfalten?...eller är jag helt fel ute?... annars, toppen nice hoj.. ;)

nicke skrev:
ser att boxer motorn tar lite stryk när ni lutar in er i kurvorna... håller toppen när ni lutar er så att den skrapar i asfalten?...eller är jag helt fel ute?... annars, toppen nice hoj.. ;)

Skrapade ventilkåpor är manligt.. ;)

Stimsky skrev:
Det bidde en BMW

Helt rätt!! Hade en sådan i c:a två månader, inte en Boxer cup replica dock! . Himlans trevlig hoj och en helt suveränt charmig motor... med lite goa vibrationer på de rätta ställena....

Du har gjort ett mycket bra val!!

Tyvärr så blev min hoj stulen från verkstaden den stod på!! Sen kom det lite annat i vägen. Men snart så blir det en ny igen....

Kan ju säga att det var äkta kärlek.... (SUCK)

/Pierre

Bifogat

• 1100s.jpg
    1100s.jpg
    48.9 KB · Visningar: 57
Last edited:
PierreC skrev:
Stimsky skrev:
Det bidde en BMW

Helt rätt!! Hade en sådan i c:a två månader, inte en Boxer cup replica dock! . Himlans trevlig hoj och en helt suveränt charmig motor... med lite goa vibrationer på de rätta ställena....

Du har gjort ett mycket bra val!!

Tyvärr så blev min hoj stulen från verkstaden den stod på!! Sen kom det lite annat i vägen. Men snart så blir det en ny igen....

Kan ju säga att det var äkta kärlek.... (SUCK)

/Pierre
Trist på din hoj att de stal den :kocko :mad:

Jag anslöt mig till BMW forumet igår det finns fler som har erfarenhet där som kan svara på mina till synes dumma frågor... men det är som jag brukar säga...bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.. :confused:

mvh Stimsky

Goines skrev:
Jag tror inte jag varit under 0,65 någong gång. :D

Min drar sällan över 0,5, men jag har lärt mig att använda växellådan :D

Inneskärmen, köpte jag ifrån Ilmberger, och det gick smärtfritt.

//Kungen

Penguin skrev:

Jag har ledsnat på att klättra runt på cykeln som en trimmad apa. :fatta!
Jag har konstaterat att jag inte åker fortare ändå. :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...