Skrev papper på hoj idag

Van Zan skrev:
Grattis får man väl säga. Snygg, ingen dussinmaskin, (har sneglat på den där oxå) o plus för försäkringspremien = :tummenupp .
Inte bara det Van Zan.... du behöver inte känna pressen varje gång du blir ifrånkörd :hihi Bara en sån sak...

wheelieman skrev:
Inte bara det Van Zan.... du behöver inte känna pressen varje gång du blir ifrånkörd :hihi Bara en sån sak...

..frånkörd :confused: Inte då, jag körde ju bara lite för långt på bakdäcket vid start (tänkte att du skulle behöva lite försprång) så att "busa" fansen inte blir så knäckta :rofl

Returmatch till våren :)

Van Zan skrev:
..frånkörd :confused: Inte då, jag körde ju bara lite för långt på bakdäcket vid start (tänkte att du skulle behöva lite försprång) så att "busa" fansen inte blir så knäckta :rofl

Returmatch till våren :)

Vi kan ta det till hösten så slipper du gå och vara ledsen hela sommaren.
Där ser du! Jag tänker på dig :)

Stimsky skrev:
Jo det är modellen med ABS bromsar jag hoppas på ett gott andrahandsvärde.Ooops bara 16ex. häfftigt.... Dock har jag ingen aning om chip misstänker att det är trimchip du syftar på....Seda vad menar du med skjuter rätt friskt annars eller menar du tjuter?... Det lilla jag hörde av den va att den sa DRAM på ett grovt sätt inget jag tidigare har hört...

MVH Thimmy

Jupp endast 16 till Sverige (men det var 2003, och egentligen skulle vi bara fått 15, men en polare fick skott på en ifrån Norges tilldelning av cyklar).

Visst så är det trimchip jag menar.
Jag gissar att du inte har katalysatorn kvar om du plockat på det nya systemet.
Har du inget annat att göra under vintermånaderna så kan man alltid trycka ner ett KN filter osså så att motorn får luft som den ska (se www.boxer-design.de)
Angående 2:a handsvärdet, så kommer det nästan säkert att bli bra, eftersom att färsäkringsbolaget avviserar en nästan 100 % höjning av försäkringspremierna på plastgrisarna.

Satan vad sugen jag blir :4skrika Nej, idag blir det ett litet besök till BMW märker jag :banana

bebbe skrev:
Satan vad sugen jag blir :4skrika Nej, idag blir det ett litet besök till BMW märker jag :banana

Då får man kanske önska dig välkommen till vuxenlivet :D
Skämt åsido, det är verkligen en kanoncykel, fast definitivt inte den snabbaste eller lättaste på marknaden, men absolut den som är roligast för pengarna.

R1100S-01 skrev:
Då får man kanske önska dig välkommen till vuxenlivet :D
Skämt åsido, det är verkligen en kanoncykel, fast definitivt inte den snabbaste eller lättaste på marknaden, men absolut den som är roligast för pengarna.

Jag kollade på den för några år sedan och var välldigt nära redan då :rolleyes: Skall titta idag och se, sedan får det bli en provkörning till våren............ Och efter det, vem vet :)

wheelieman skrev:
Vi kan ta det till hösten så slipper du gå och vara ledsen hela sommaren.
Där ser du! Jag tänker på dig :)

Hehe.. Nja, tänkte väl ge dig lite handikapp iom att vi tar det på vårkanten. Du vet, snart är ju min pärla inkörd så man kan börja gasa (390 mil nu!) :hihi

Nä, nu ska vi sluta spamma sönder denna seriösa tråd så att inte vi får :fatta! :D

R1100S-01 skrev:
Jupp endast 16 till Sverige (men det var 2003, och egentligen skulle vi bara fått 15, men en polare fick skott på en ifrån Norges tilldelning av cyklar).

Visst så är det trimchip jag menar.
Jag gissar att du inte har katalysatorn kvar om du plockat på det nya systemet.
Har du inget annat att göra under vintermånaderna så kan man alltid trycka ner ett KN filter osså så att motorn får luft som den ska (se www.boxer-design.de)
Angående 2:a handsvärdet, så kommer det nästan säkert att bli bra, eftersom att färsäkringsbolaget avviserar en nästan 100 % höjning av försäkringspremierna på plastgrisarna.
Originalsystemet har aldrig suttit på... Hojjen är beg. från firman DE har själva kört med den. Har gått 192 mil. Jag har helsystem utan Kat.

Hmmm vet inte riktigt vad jag gett mig in på.. Jag har inte ens provkört en enda sådan här hoj. Jag gick helt och hållet på det vackra utförandet :kocko Helkorkat jag vet men om jag hade väntat såå vad hade hänt nån annan hade SÄKERT köpt den ...Nej det vågade jag inte riskera...

Vad kostar chippet?
Plastgrisar kul uttryck men jag gillar dem oxå Hade en underbar CBR 600 -99 men det går ju inte försäkra dem...Men BMW:n är coolare... :Bugar

/Stimsky

Fick 6000 att handla för där vad rekomenderas`?

Tänkte på skydd till bakstöten i kolfiber, service, och den här original laddaren som finns går koppla in mob o GPS till den funderar på gps sinom tid. Det fanns även en häfftig ryggsäck som gick att lägga under kutsen om jag fattade rätt.. Samtidigt behöver jag nya stövlar .. De pengarna räcker ju inte till allt detta men jag tyckte att BMWs stövlar va lite för lite skydd i...Köper därför kanske ett par Oxstar istället som va grymt sköna med bra skydd och goretex..

Finns inte så mycket att handla som originaltillbehör.
Det ska vara batteriladdaren kanske, eftersom att batteriet har dom gömt så att man bli alldelens gråhårig när man ska plocka bort det.
Någon ryggsäck att stoppa under kutsen tror jag inte finns till S´n eftersom att det inte finns någon plats där under.
Motorchippet som jag har kostar ca: 3 500:- har jag för mig. Det finns lite olika fabrikat.
Jag skulle nog köpa ett par uppsättningar bromsbelägg, och då speciellt bak eftersom att cykeln äter bromsbelägg på bakbromsen (delintegral bromsar).

Själv så är jag lite sugen på BMW´s nya potta, men 13 400:- pengar känns svettigt.
Se även till att skaffa någon typ av innerskärm över bakhjulet eftersom att ditt system blir ganska sönderblästrat annars.
Finns en jysst firma som heter www.Ilmberger-carbon.de som har det mesta i kolfiber till hyffsade priser.

//Kungen

R1100S-01 skrev:
Finns inte så mycket att handla som originaltillbehör.
Det ska vara batteriladdaren kanske, eftersom att batteriet har dom gömt så att man bli alldelens gråhårig när man ska plocka bort det.
Någon ryggsäck att stoppa under kutsen tror jag inte finns till S´n eftersom att det inte finns någon plats där under.
Motorchippet som jag har kostar ca: 3 500:- har jag för mig. Det finns lite olika fabrikat.
Jag skulle nog köpa ett par uppsättningar bromsbelägg, och då speciellt bak eftersom att cykeln äter bromsbelägg på bakbromsen (delintegral bromsar).

Själv så är jag lite sugen på BMW´s nya potta, men 13 400:- pengar känns svettigt.
Se även till att skaffa någon typ av innerskärm över bakhjulet eftersom att ditt system blir ganska sönderblästrat annars.
Finns en jysst firma som heter www.Ilmberger-carbon.de som har det mesta i kolfiber till hyffsade priser.

//Kungen
Kolla på BMW:s hemsida så finns det en ryggsäck och det finns faktiskt en del tillbehör oxå. Tack för tipset om innerskärm det hade jag inte en tanke på, fast när du säger det så blir det ju riktigt logiskt, samtidigt skyddar det ju bakstöten KANON. Finns chippet som BMW original eller blir det grisdyrt då kanske. Vad kostar bromsbeläggen om du har köpt kanske du vet.

/Stimsky

Stimsky skrev:
Finns chippet som BMW original eller blir det grisdyrt då kanske. Vad kostar bromsbeläggen om du har köpt kanske du vet.

/Stimsky

Chippet finns inte som originaltillbehör. BMW uppskattar nog inte att man trixar med styrenheten + att garantin slutar gälla.
Bromsbeläggen kostade runt 500 :- (tror jag)

//Kungen

Grattis, med hojen..

Runt F-biten, är det så att att ALLA BMW´s såld i Sverige fram till och med 2003 är inkluderat i märkesförsäkringen. Dvs. även din om den var en av dom få som kom in i 2003 utan ABS.
Från 2004 - kommer endast BMW´s med ABS med i märkesförsäkringen. Den NYA R1100S-Replica som visades på MC Mässan är sålunda inte med. Om man vill importera från f. ex. Tyskland, skal hojen inspekteras av en Svensk BMW Handlare innan att hojen godkännas f. den billiga märkesförsäkring.

R1100S, styr vansinningt bra och snabbt, även när man kör emott typ R1, GSX, Blades. Finss ett par killer härtill lands som skraber cyllorna..

Som sagt av andra häng med i www.bmw-mc-klubben.se vi har skittkul. 2003 hade vi 300 BMW´s på 9 olika Broms & Kurvtekniks arrangements på banor i Sverige. ENDAST 2 skador. Hur det blir i 2004 vett vi inte än....

Jag ska ge ett par bilder av "din Replica" som är fotat på SMC´s Rörken 2003.
Kolla efter flera bilder på
www.kryptoniten.se
http://zeal.mine.nu/gallery/
www.joppes.com

Generellt hittar du BMW stuff på www.galnedansken.com

DD%20Krypto%2020030811%20084%20640.jpg

DD%20Krypto%2020030811%20067%20640.jpg

DD%20Joppe%20030811%206%20640.jpg

Chaufför är "Däck-Danne" som inte är här på SH.. (Han kommer troligen till våren!)

Får väl lov att trycka in en bild av mig själv.
Kungen%20Krypto%2020030811%20076%20640.jpg

Last edited:
Vafan! Är det här klubben för inbördes beundran eller? :7peta Får jag vara med? :D

Bifogat

• knaskrap.jpg
    knaskrap.jpg
    141.1 KB · Visningar: 76
Tja hyrde en Beemer R1100s förra sommarn den var ju jävligt skön att köra men tyckte att den krängde lite väl mycket pga boxermotorn el vad man nu kallar den! Den kräver ju sin man. :banana

R1100S-01 skrev:
Chippet finns inte som originaltillbehör. BMW uppskattar nog inte att man trixar med styrenheten + att garantin slutar gälla.
Bromsbeläggen kostade runt 500 :- (tror jag)

//Kungen
Men jag struntar nog i chippet Tydligen smäller det inte så mycket när det är dubbla tändstift per cylinder...Tog även reda på om avgassystemet. Det har jag aldrig hört talas om Van Der Gilde, de på BMW Group hade importerat det direkt från Syd Afrika, finns inte att köpa i Sverige.. Jaja det spelar inte så stor roll fräckt låter det iallafall.

Stimsky

Tack alla för ert engagemang i min nya era vad det gäller mitt val av ny häst...

Vad det gäller inbördes beundran.. så gillar jag inte det ....men det gör inget denna gången :D
självklart får du va med :Bugar

Last edited:
Stimsky skrev:
Tack alla för ert engagemang i min nya era vad det gäller mitt val av ny häst...

Vad det gäller inbördes beundran.. så gillar jag inte det ....men det gör inget denna gången :D

Åk lite med oss så kommer du gilla det sen. ;)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT