Skrattar bäst som skrattar sist!!

Jaså? Har du lust att visa var du hittade det i KköpL?

Är inte säker, men tror det är i avtalslagen. Det ska stå i nån av dem iaf...

Men nu är det ju så att offerten gjordes på felaktig information. Det är inte LFs problem att ägaren har uppgett felaktig info bara för han missade en knapp. Tyvärr tror jag inte du (aqua_head) har nån chans att få rätt. Det bör vara ditt ansvar att se till att rätt info lämnas.

Hmm, jag vet inte hur ni andra gör, men iaf när jag vill försäkra min hoj så ringer jag och uppger mitt regnr. det är allt.
Har aldrig vart med om att man skall fylla i diverse uppgifter åt dom, det är ju deras jobbatt ta reda på.

I detta unika fallet så känns det som om jag är tvungen att hålla med flertalet talare, glöm den och ring ett annat bolag. Ävenom du får den lägre premien känns det som att du skulle få problem OM du kraschar eller på annat sätt behöver utnyttja försäkringen.

Fallet avslutat :tummenupp

Haha.... Kul och se folks reaktioner. Att vissa kan bli så irriterade :arsele

Hur som helst så ska det bli spännande att se hur långt man kommer oavsett hur det går. Självklart så kommer jag ju att betala premien eftersom det ändå är ett relativt bra pris på en helårsförsäkring på denna typ av cykel.

Vissa orkar inte hålla på att tjata utan betalar ändå. Jag försöker i alla fall att få ut det bästa priset. Kalla det snålhet eller vad ni vill, men inte grinar jag om jag får betala 6000kr mindre per år i försäkring. :D

Hmm, jag vet inte hur ni andra gör, men iaf när jag vill försäkra min hoj så ringer jag och uppger mitt regnr. det är allt.
Har aldrig vart med om att man skall fylla i diverse uppgifter åt dom, det är ju deras jobbatt ta reda på.

I detta unika fallet så känns det som om jag är tvungen att hålla med flertalet talare, glöm den och ring ett annat bolag. Ävenom du får den lägre premien känns det som att du skulle få problem OM du kraschar eller på annat sätt behöver utnyttja försäkringen.

Samma här!

Jag har aldrig angivit något effekt när jag försäkrat någon hoj. Jag anger också bara regnr och sedan fixar dom resten.

Det har väl stor betydelse hur det har gått till. Har du ringt och angett regnummer bara så är det LF problem, första offerten skall gälla till nästa årsförfallodag anser jag.

Men har du som kund missat och angett fel effekt är det ju enkelt även där, då har ju du gjort fel. Då gäller andra offerten. En offert är juridiskt bindande...
(antagligen inte bindande om du angav felaktiga uppgifter)

Har du gjort uppgifterna via internet och sen missat att fylla i ursprungseffekten sa lar ju inte forsakringen (och offerten) galla tyvarr. Visst, du kanske far en lagre premie men troligtvis far du inte ett skit om du klotar skiten da effekten inte stammer pa pappret och i verkligheten (savida du inte stryper ner den till 55kw vilket inte ar troligt va:D ).

Sen som vissa skriver har, jag lamnar bara reg.nr sa far dem gora jobbet!! Manga av dem som saljer forsakringar har inte fullstandig koll plus att det finns dem som andrar i uppgifterna for att man ska fa en billigare premie (typ anger att kunden har 4 forsakringar dar aven om han/hon inte har det och far mangdrabatt eller annat som kan andras). Dem jobbar pa provision och har saledes i stort sett bara betalt for det dem saljer, skulle ngn uppgift i din forsakring inte stamma sen vid en eventuell skada sa skiter manga av dem personerna i det tyvarr.. Jag har sjalv jobbat pa forsakringsbolag och jag har saledes sett en del sa att bara lita pa saljaren man ringer till ar tyvarr inget jag rekommenderar i alla fall - sen far ni gora hur ni vill:krama

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra