Skrapande ljud i växellådan?? (CBR900)

falsche

Robban
Gick med
17 Oct 2006
Hoj
-99 Suzuki (törs inte skriva modell)
Honda cbr 929 -01
ja välte me min hoj för några veckor sedan. (spräckte blocket) Då hittade jag en "ny" motor på en skrot. Den skulle vara i topp skick o nybytt koppling osv..
Beställde hem den, Och lämnade därefter in den till en verkstad som tog dyra pengar betalt för att byta motor.
Bekymmret är ju nu att det (efter ca 5mils "hård" landsvägskörning) Började höras ett "skrapande metalliskt ljud" ifrån hojen. (främst vid accelration på 6an, men de finns på alla växlarna) dock ej när ja kopplar. Jag har plockat bort framderv och kört den på växlarna, ljudet verkar försvinna när ja kopplar. o sen bankar det igång igen när jag släpper. Vad ska man göra? Funderar på att byta växellåda, och ta den ifrån min gamla motor? Någon som vet hur pass svårt det är? Kan själv inte speciellt mkt. Kanske finns någon som vill tjäna en slant? :)

falsche skrev:
2547968 Honda cbr 929 -01
ja välte me min hoj för några veckor sedan. (spräckte blocket) Då hittade jag en "ny" motor på en skrot. Den skulle vara i topp skick o nybytt koppling osv..
Beställde hem den, Och lämnade därefter in den till en verkstad som tog dyra pengar betalt för att byta motor.
Bekymmret är ju nu att det (efter ca 5mils "hård" landsvägskörning) Började höras ett "skrapande metalliskt ljud" ifrån hojen. (främst vid accelration på 6an, men de finns på alla växlarna) dock ej när ja kopplar. Jag har plockat bort framderv och kört den på växlarna, ljudet verkar försvinna när ja kopplar. o sen bankar det igång igen när jag släpper. Vad ska man göra? Funderar på att byta växellåda, och ta den ifrån min gamla motor? Någon som vet hur pass svårt det är? Kan själv inte speciellt mkt. Kanske finns någon som vill tjäna en slant? :)

inte bara kopplingslagret el va de heter då?
isf är de nog ingen fara.
säkert den inte lät så första gången då?

ozeo skrev:
2548281 inte bara kopplingslagret el va de heter då?
isf är de nog ingen fara.
säkert den inte lät så första gången då?

Njae en vän hjälpte mig o jämföra "kopplingskorgen" på motorerna och de verkar likadana?.. Eller vilket är kopplingslagret? :)
Jag vet faktiskt inte om den lät så redan från början. Jag reagerade på det efter en bit me lite håradre körning.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg