Skrapande frambroms

Garpen86

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2014
Hoj
2008 honda cb600 hornet
Hej har problem med frambromsen på min Honda hornet 08.
Verkar som om att bromsoket vänster fram går emot skivan. Är det något man kan justera? Jag inbillar mig att det blev efter att hojen var inlämnad för packbox byte. Är det något som kan påverka okets position?

// Andreas

Glömt låset i skivan någon gång ?

Nej aldrig glömt låset kvar. Ser ut som om skivan går emot oket på ena sidan. :/

Brukar sitta nån pil på fälgen, annars kan det finnas på däcket...

Kan du ta bild på både höger och vänster sida?

Sitter beläggen på varsin sida om skivan? Så inte båda har hamnat på ena sidan av skivan?

Ska försöka fixa en bild när jag kommer hem. Va nere imorse och det är vid själva fästet som skivan tar i oket. Kan man sätta ett ok fel?

Testa att lossa alla skruvar/o spänn åt igen? Broms ok. Passa på att inspektera oken. Och bultar som håller gaffel benen. Kanske är någon spänning i gaffel benen/ok. Min hoj skrapade också efter att en idiot backade in i hojen/framhjulet. Åkte hem lossade alla bultar o spände igen. Efteråt var hojen glad, jag var glad.

Ibland är distanserna olika på höger och vänster sida, och då skrapar skivorna i om man sätter dom fel. Nu vet jag inte hur det är på din hoj, men det kan ju vara värt att kolla upp.

Åkte till verkstaden som hade missat att centrera däcket. Lika bra att lämna in hojen om man är osäker på hur man gör..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT