Polarn köpte en VN750 häromdan, dessvärre följde jag aldrig med. Han frågade om jag ville testa den "Visst sa jag". Lite kallt ute, chokar en stund. Lägger i 1:ans växel, och sen så låter det som om man drar en metalfil i en Cola burk!
Stängde av direkt.. Kan dessvärre inte komma på själv vad felet kan vara, men det är endast när jag ska köra iväg på 1:ans växel.
Är motorn varm så existerar inte ljudet..
Någon som känner till fenomenet? Polarn sa att enligt den som sålde Kawan påstod "Det är normalt på denna model" (vilket jag tvivlar på..).
Kollade i service boken, stod inte ett dugg om tidigare verkstäder ens har tagit sig en titt på det hela.
Det är en -94:a års modell, samt den är kardandriven. Han har själv bytt olja, filter samt oljan för kardanen..
Tacksam för tips om vart man ska börja kolla nånstans.
Glömde bort att nämna det.. Men 1:ans växel enbart som ger ifrån sig ljudet.
Stängde av direkt.. Kan dessvärre inte komma på själv vad felet kan vara, men det är endast när jag ska köra iväg på 1:ans växel.
Är motorn varm så existerar inte ljudet..
Någon som känner till fenomenet? Polarn sa att enligt den som sålde Kawan påstod "Det är normalt på denna model" (vilket jag tvivlar på..).
Kollade i service boken, stod inte ett dugg om tidigare verkstäder ens har tagit sig en titt på det hela.
Det är en -94:a års modell, samt den är kardandriven. Han har själv bytt olja, filter samt oljan för kardanen..
Tacksam för tips om vart man ska börja kolla nånstans.
Glömde bort att nämna det.. Men 1:ans växel enbart som ger ifrån sig ljudet.
Last edited: