Skrap#1

• Thread starter Thread starter granted79
  • Start date Start date

granted79

Guest
hi hi hi .....
jag gjorde mina första knäskrap igår :yoparty :banana
sicken grym känsla det är slår till och med bakhjulsåka i känsla :tummenupp
Så nu ska jag ut en sväng tror jag o öva lite mer.... sugen nån?

Grattis.

Ute i trafik eller på bana?

Hur /vart gjorde du det?

Zee skrev:
Grattis.

Ute i trafik eller på bana?

Hur /vart gjorde du det?

ute i trafik :gnissla
började runt en busshållplats sen åkte jag runt i rondellerna o testade... :banana
sån grym känsla o bara lägga den ner så mkt o känna att det tar i.... spännande! ska ut snart om stund o leka lite till. :tummenupp

granted79 skrev:
ute i trafik :gnissla
började runt en busshållplats sen åkte jag runt i rondellerna o testade... :banana
sån grym känsla o bara lägga den ner så mkt o känna att det tar i.... spännande! ska ut snart om stund o leka lite till. :tummenupp
ni-i-i-i-i-i-i-i-i-ice! :banana

Hehe svinschysst, kolla in svängen från tingstadstunneln upp mot E20 mot partille, körde den tre ggr i går kväll skrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaap.. :yoparty

Hultan skrev:
Hehe svinschysst, kolla in svängen från tingstadstunneln upp mot E20 mot partille, körde den tre ggr i går kväll skrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaap.. :yoparty

vid olskrokroken menar du?
ja kanske... vill öva lite till i rondellerna så att man känner sig lite säkrare o höger sväng e mkt grisigare än vänster... :va

granted79 skrev:
vid olskrokroken menar du?
ja kanske... vill öva lite till i rondellerna så att man känner sig lite säkrare o höger sväng e mkt grisigare än vänster... :va
Japp vid olskroken.. :) Ja öva på innan du tar den där kanske.. Men skön är den :)
Lååångt skrap blir det!

Hultan skrev:
Japp vid olskroken.. :) Ja öva på innan du tar den där kanske.. Men skön är den :)
Lååångt skrap blir det!
Fick ett hemskesläpp där för ett tag sedan. Säkerligen nån bil som släppt ut gegga... Det är sköööönt när det är rent och fint, men risken att det är gegga är rätt stor. :(

jag fattar inte det där med knäskrap, jag gör väl något fel kanske men när jag försöker lägga ner ordentligt är det tåpuckarna som skrapar i, inte knät. Har då hänt 2ggr redan i sommar. Ska man behöva hänga som en apa för att få knät i backen??

Elektra skrev:
jag fattar inte det där med knäskrap, jag gör väl något fel kanske men när jag försöker lägga ner ordentligt är det tåpuckarna som skrapar i, inte knät. Har då hänt 2ggr redan i sommar. Ska man behöva hänga som en apa för att få knät i backen??
Häng mer. Luta mer. In med foten.

:)

hållundan skrev:
Fick ett hemskesläpp där för ett tag sedan. Säkerligen nån bil som släppt ut gegga... Det är sköööönt när det är rent och fint, men risken att det är gegga är rätt stor. :(
Nyasfalterat :tummenupp

Elektra skrev:
Sitt inte med fötterna som långben... Och sen ut med knät bara.. :tummenupp

Elektra skrev:
Har du framflyttade fotpinnar kanske? Fotplattor på R6:an är inte original väl? :tungan

naugas skrev:
Har du framflyttade fotpinnar kanske? Fotplattor på R6:an är inte original väl? :tungan
nä, jag har väl för stora fötter kanske? det är ändå ganska ballt med skrapade tåpuckar, jag har i vart fall inte suttit och nött på stövlarna med någon gammal fil som vissa killar gör :D

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025