Skrammlar ur lådan på duke 2 an??

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
-08 CBR1000RR
Tänkte ja skulle vinter fixa hojjen lite o i slutet av säsongen så började det skrammla ur lådan när den stod på tomgång men så fort man trycker in kopplingen upphör det? kanske e nå form av urtrampningslager men då för hoj? nån som kan hjälpa till skulle ja va tacksam!
/Leffe :confused:

snajdarn skrev:
Tänkte ja skulle vinter fixa hojjen lite o i slutet av säsongen så började det skrammla ur lådan när den stod på tomgång men så fort man trycker in kopplingen upphör det? kanske e nå form av urtrampningslager men då för hoj? nån som kan hjälpa till skulle ja va tacksam!
Kan nog vara hela motor då den inte har någon belastning.
Prova höj tomgången!

Det finns ett stadardfel på 01 och tidiga 02 som är att lagret bakom kopplingskorgen ger upp,dock brukar det höras ordentligt.

Men å andra sidan så låter det alltid om hojen när den står på tomgång och puttrar.

Det kan lika gärna vara lite rassel ifrån kugghjulen som "går i luften" och lite annat som låter,vilket stannar när du drar in kopplingen och då tystnar det.

snajdarn skrev:

Jag har samma missljud i min. Det verkar vara normalt.

Nickeluring skrev:
Jag har samma missljud i min. Det verkar vara normalt.

Mm ä nog normalt för min lät oxå likadant.

Ett tips, kolla så det inte är kopplinglagret, för om det är det riskerar du att hela lådan rasar. En kompis fick missljud o när dom plockade ur lagret så va kulorna så nedslitna i lagret att dom knappt satt kvar.

Jag råkade ut för samma sak på min DUKE II-02 den hade gått ca 1470mil när den började låta skitkonstigt, kunde inte avgöra om det var kopplingen eller växellådan som spökade. Jag lämnade in den till Lelles som konstaterade att det var det standardfel som Långa farbrorn beskriver, och att det var på håret att jag hade klarat mig från motorhaveri. Lelles bytte lagret på garanti och servade den samtidigt och det kostade inte mig en krona, Mitt tips är att kolla upp det annars kan det bli riktigt dyrt. Lycka till. :brinnerup

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt