Nexor
Full gas, mera ras?
Har en Husqvarna TE610E -99 med en annan motor än TE610, alltså dem med elstart, dubbla oljepumpar och 6växlar. Till problemet: Jag pendlar en del, ca 120km två gånger i veckan och oftast utan att stanna så jag kör 120km i sträck. Hastigheten varierar men jag kör oftast i 100 på 70 och 90 vägar. Efter en tid började kopplingen att skrammla lite när man tryckte in den och stod stilla (har för mig att många hojjar gör så). Så plötsligt förra veckan började den att låte så in i helvete från höger motorhalva kring kopplingen. Det låter som en skrammlade Ducce-koppling fast värre då det låter som om det ska rasa. Jag rev kopplingskorgench gick igenom. Hittade inga glapp fast iofs vet jag inte var det ska va glapp som tex mellan kopplingskorgens stora drev och själva korgen som håller lamellerna. Där var det rätt mkt glapp. Kan det vara det? Har låtit en "mekaniker" lyssna och han trodde att det va kopplingen dvs lamellerna, men de var som nya! Någon annan som har haft samma problem eller kan ge mig ett litet tips? Kan jag köra vidare? Har kört ca. 300km nu och jag har inget val direkt. Och nej jag tänker inte fråga på enduromx och soe för där är ingen inne vilket betyder att man ALDRIG får svar. Så kom igen nu och hjälp mig så får ni en kram eller nåt då tillfälle finnes. Kan även tänka mig en flaska polsk trä-sprit om jag får ett riktigt bra tips.