Skrammel i mellanregister

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Det har nyligen börjat skramla en del från min motor i mellanregistret vid ca 4-5500 rpm. Det låter inget om man varvar frikopplat utan bara när man kör. Skramlets frekvens verkar inte heller ändras med varvtalet utan låter ungefär likadant där det dyker upp vid 4000 för att sedan förvinna helt kanske uppåt 6000 varv. Har inte lyckats lista ut vad det kan vara som låter. Någon har en idé om vad det skulle kunna bero på?

Den har precis varit inlämnad på motorservice (ventiljustering mm). Kan det finnas en koppling tro?

UrbanTiger skrev:
Låter som om det är nått som skulle kunna sitta löst. Kolla alla bultar och muttrar på motorn och runt omkring.
Jo... får väl göra det.

mb skrev:
Det har nyligen börjat skramla en del från min motor i mellanregistret vid ca 4-5500 rpm. Det låter inget om man varvar frikopplat utan bara när man kör. Skramlets frekvens verkar inte heller ändras med varvtalet utan låter ungefär likadant där det dyker upp vid 4000 för att sedan förvinna helt kanske uppåt 6000 varv. Har inte lyckats lista ut vad det kan vara som låter. Någon har en idé om vad det skulle kunna bero på?

Den har precis varit inlämnad på motorservice (ventiljustering mm). Kan det finnas en koppling tro?

Klart att det finns en koppling !! :lol Du skrev ju själv att det inte skramlade frikopplat, så nog finns det då en koppling... :död
Flå´t, skall bli seriös.

Kamkedjesträckaren skulle det väl kunna vara.. hade oxå ett sånt sånt ljud på min R6.. fast vid lite lägre varvtal.. kanske 2k-4k.. o det då var det iaf sträckaren som var kass..

Maverick skrev:
Kamkedjesträckaren skulle det väl kunna vara.. hade oxå ett sånt sånt ljud på min R6.. fast vid lite lägre varvtal.. kanske 2k-4k.. o det då var det iaf sträckaren som var kass..
Bad ju verkstan att kolla upp det när den var inlämnad :gnissla

Hur funkar kamkedjan på min förresten? Är det inte någon typ av automatisk sträckning?

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...