Skramlande suzuki sv650

freiman

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2014
Hoj
suzuki sv650 -99
Har som rubriken säger en suzuki sv650 från 99 som har ett ett lite skramlande ljud. Den är tyst precis när jag startar den och när den är riktigt varm men åker jag bara och smygkör så finns oljudet och det är ingen skillnad om kopplingen är indragen.

Jag tror att det kommer ifrån den främre cylindern runt toppen, har ikväll konstaterat att ventilspelet var mitt imellan min-max så det borde ju inte vara orsaken.

Dock så tyckte jag att stiften knappt satt fast alls så funderar på om detta kan vara en orsak då ja råkat ut för detta på en bil så att lite komptryck pys ut och tickade.

Vidare så har jag ju läst att kamkedje spännande är en svag punkt men då borde den väll skramla hela tiden?

Fick oxå för mig att ljudet ändrade sig lite när jag synkade förgasarna om det kan vara en ledtråd?

Hoppas på tips i min felsökning nu när den är isärplockad.. Mvh Johan

kolla ALLT runt om, det behöver ju inte nödvändigtvis komma från motorn.
sitter oljekylaren ordentligt? inga bortnötta gummi-upphängningar som gör att det väsnas vid vissa varvtal?
instrument? lyktor? etc etc.

De är garanterat kamkedjesträckaren för då kan ljudet komma och gå ber på hur varm motorn är. Jag har just jobbat med samma fel på min Ktm 990 som hade exakt samma fel och de avhjälptes av ny sträckare.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti