Skraj, brud försökte träffa mig med en tunna!

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date
Jag har kört hoj i halva livet. Har aldrig hört talas om nån som försökt skada en motorcyklist med flit. (Detta med tunnan kanske är första gången.)

Sök på bulten här på forumet så hittar du nog en hel del trådar som är lika relevanta när det gäller att indirekt utsätta medmänniskor för livsfara. Gruset som man hittar i olika kurvor är nog ytterst sällan utkastat av "civila". Det är nog istället i 99,99 procent av fallen 18-åriga Kalle som skurit ner med ena hjulet i diket med sin chockrosa Volvo 740 när han var ute å rejsa.

Nä det är nog inte så vanligt heller tror jag, inte bland civila iaf... men sheriffen är nog desto bättre på att slänga mc cyklister i backen... fast även dom har väl blivit bättre på att undvika det... lite mindre judge dreed mentalitet bland dom kanske... Lite mindre I´m the law så passa dig. Men hade vissa blåbär fått bestämma så hade väl dom tyckt att polisen skulle vara både polis, jury, dommare och bödel i ett... då hade det varit ordning å reda ... sedan hade varje medborgare börjat morgonen med en armhälsning till Fuhrern Reinfelt!

Edit: Nä nu spårade jag ur igen... gillar inte snutar!

Jag körde lugnt på idag, höll bara 150 på slangen genom staden. Sen var det en som försökte preja mig, men den jävlen har en backspegel mindre idag.Sluta lek så duktig, alla vet att även du kör fort och någon stackare vill slänga en tunna på dig

Jag leker inte duktig och jag kör aldrig 15km/h över hastigheten heller...jag brukar köra betydligt fortare än så....med bil.....och ja....med bågen kör jag ännu snabbare... Men det betyder inte att jag kör utan att använda hjärnan... och det betyder inte heller att jag inte fattar att medtrafikanter stör sig på det.... Och nej, jag kör inte på bakhjulet i centrala delen av stan när det springer folk runt mig...och nej, det betyder inte att jag inte bromsar in hårt när jag ser små barn vid vägkanten, oavsett vad det står på vägskylten...
Den dagen jag kör för fort vid en skola, och vaktmästaren slår mig i nacken med en kratta så jag kör omkull och bryter ett ben och kvaddar hojen...den dagen lär aldrig komma men OM... Ja då skulle jag fan inte börja grina om det på sporthoj.com iallafall...

För till skillnad från er som verkar ha en sent utvecklad pubertet så kan jag säga att jag inte vill ha på mitt samvete, en 5åring på rehab tills han/hon blir 27 och som sen får dricka ur sugrör resten av livet...och ha en assistent som torkar både munnen och röven....bara för att jag ville stajla för mina polare...

Men visst....stajla på du...fortsätt sparka backspeglar som om det vore hans fel att du kör för fort...Hade det varit min bil du sparkade av backspegeln på så hade jag tryckt dig rakt ner i diket om jag hunnit ikapp dig....

En vacker dag är det du som sitter med ett sugrör i munnen eller ännu värre... Om du inte tror mig så kan du läsa R.I.P-tråden härinne på SH... Tror att samtliga där skulle ge vad som helst för att "inte köra 200 över ett krön på fel sida vägen och möta en lastbil" eller ta ut hojen i April när all vet att det inte är sopat på gatorn och det ligger grus i precis varje korsning.... Jag vet att alla i den tråden inte heller körde vårdslöst men du fattar vad jag menar hoppas jag.....utan att jag rackar ner på människor som inte förtjänade det... R.I.P...

Det här är långt från trådskaparens...sry att det blir lite bumpande mannen!
Det är inte dig jag hackar på....

... Kan du inte vända på det då... Hon vet ju inte vem det är hon kastar tunnan på, kanske är det hennes egna son som precis skaffat hoj som hon kastar omkull å sen dör?

??

Hur kan du bestämt skriva att hon inte vet vem hon kastar tunnan på? Om du läser vad jag skrev så kanske hon vet exakt vem det är hon hivar tunnan på. En pin-point-attack som i det härt fallet troligen inte drabbar en oskyldig.

Varför överhuvudtaget hålla på att ens försöka hitta på något som ursäktar att köra för fort? Det finns ingen ursäkt! I princip alla gör det men varför fjanta på med att ens försöka ursäkta det? Det blir ju bara patetiskt. Jag gjorde det säkert jag också när jag var 20 bast men nu har jag slutat eftersom jag insett att det inte går att ursäkta (såvida man inte har en kollega med avhuggen arm i baksätet).

"-jamen trafikrytmen.... bla. bla. bla."

Jaha, så om man åkte ner till Somalia så är det acceptabelt att skjuta ihjäl alla man möter eftersom andra gör det ... snälla sluta med det där tonårs-resonemanget.

Självklart borde inte kvinnan ha kastat tunnan efter H4:a, men jag tycker att det är fascinerande att så många inte förstår att folk blir förbannade om man kör för fort. Vad tycker ni om att folk kör för fort utanför ert hem?

Försök att klura ut anledningen till varför vissa individer är skitförbannade på motorcyklister istället. Kolla in DEN HÄR filmen och läs vad som är den mest frekventa inställningen bland kommentarerna (:skrämd) så borde ni inse varför fler och fler blir förbannade på oss. Folk blir inte förbannade på oss utan anledning så det är nog hög tid att vi inser att det är upp till oss hur vi vill bli bemötta. Vill vi att vi och våra MC-polare ska bli trevligt bemötta i samhället? Jamen då får vi väl för f-n skärpa oss då!

Om ni tänker efter och är ärliga gentemot er själv så kommer nog även ni fram till slutsatsen att många motorcyklister tyvärr förtjänar att få en tunna i huvudet.

Last edited:
Jag leker inte duktig och jag kör aldrig 15km/h över hastigheten heller...jag brukar köra betydligt fortare än så....med bil.....och ja....med bågen kör jag ännu snabbare...
det betyder inte att jag inte bromsar in hårt när jag ser små barn vid vägkanten, oavsett vad det står på vägskylten...
Den dagen jag kör för fort vid en skola, och vaktmästaren slår mig i nacken med en kratta så jag kör omkull och bryter ett ben och kvaddar hojen...den dagen lär aldrig komma men OM...

Jo du försöker leka duktig, så länge du inte endast kör fort på bana är det bara massa dubbelmoral från din sida.

Där du väljer att köra fort kommer vissa störa sig på. Du kan bli vållande till en olycka där ett barn råkar illa ut oavsett vart du väljer att gasa.
Dock verkar du tro att din moral och där du väljer att gasa är det enda rätta. Överskrider någon det så är de idioter och förtjänar en tunna i skallen.

Ps. nu väntar jag på morgontrafiken ska komma igång, så jag kan åka ut och stila för min polare- Där både backspeglar kommer ryka samt snabba slangningar på gågator mm.

Jo du försöker leka duktig, så länge du inte endast kör fort på bana är det bara massa dubbelmoral från din sida.

Där du väljer att köra fort kommer vissa störa sig på. Du kan bli vållande till en olycka där ett barn råkar illa ut oavsett vart du väljer att gasa.
Dock verkar du tro att din moral och där du väljer att gasa är det enda rätta. Överskrider någon det så är de idioter och förtjänar en tunna i skallen.

Ps. nu väntar jag på morgontrafiken ska komma igång, så jag kan åka ut och stila för min polare- Där både backspeglar kommer ryka samt snabba slangningar på gågator mm.

Barn kan råka illa ut även om jag håller hastigheten...och jag tror inte riktigt att du fattade poängen i det jag skrev...

Förutom att du missade en sak... Jag tar ansvar för det jag gör...istället för att gnälla över att bilister försöker preja mig....och sparka sönder backspeglar, vilket du aldrig skulle ha skrivit här om du inte tyckt att det va tufft gjort...Du verkar inte ens fatta att han reagerade på att du körde fort/vårdslöst och därför försökte göra dig uppmärksam på det...och du agerade som vilken 3åring som helst genom att kicka en backspegel....

Jag har aldrig sagt att jag inte skulle förtjäna en egen tunna om jag beter mig som en idiot...

Last edited:
Barn kan råka illa ut även om jag håller hastigheten...och jag tror inte riktigt att du fattade poängen i det jag skrev...

Förutom att du missade en sak... Jag tar ansvar för det jag gör...istället för att gnälla över att bilister försöker preja mig....och sparka sönder backspeglar, vilket du aldrig skulle ha skrivit här om du inte tyckt att det va tufft gjort...Du verkar inte ens fatta att han reagerade på att du körde fort/vårdslöst och därför försökte göra dig uppmärksam på det...och du agerade som vilken 3åring som helst genom att kicka en backspegel....

Jag har aldrig sagt att jag inte skulle förtjäna en egen tunna om jag beter mig som en idiot...

Han utsatte mig för fara medans jag fixa han några extra kronor i räkningar. Skulle han komma ifatt mig så tar jag mitt "straff", dock är det ändå polisens jobb att ge mig sina böter inte en tjurig trafikant.

Jo jag fattade din poäng dock tycker jag den saknar substans, så är tvungen att skriva lika mycket trams som du.

Han utsatte mig för fara medans jag fixa han några extra kronor i räkningar. Skulle han komma ifatt mig så tar jag mitt "straff", dock är det ändå polisens jobb att ge mig sina böter inte en tjurig trafikant.

Jo jag fattade din poäng dock tycker jag den saknar substans, så är tvungen att skriva lika mycket trams som du.

Så du menar att det är okej att du kör för fort.....hans fel att han blir arg för det....hans fel att du sparkar av hans backspegel....och slutligen så ska han fan inte lägga sig i vad du gör med hans bil, eller om du kör för fort...utan då är det en polissak? Det är lika korkat som att säga att du sitter i bilen och rammar mc´n....men sen är det polisens sak om en tjurig trafikant tar illa upp för det.... Är det vad du försöker framföra nu?

Så du menar att det är okej att du kör för fort.....hans fel att han blir arg för det....hans fel att du sparkar av hans backspegel....och slutligen så ska han fan inte lägga sig i vad du gör med hans bil, eller om du kör för fort...utan då är det en polissak? Det är lika korkat som att säga att du sitter i bilen och rammar mc´n....men sen är det polisens sak om en tjurig trafikant tar illa upp för det.... Är det vad du försöker framföra nu?
Allt är hans fel, jag är helt oskyldig. Nu ska jag titta på den svarte ryttarens filmer så jag får lite inspiration till den kommande dagen.

kasta tunna efter dig?

hur nära vägen stog hon egentligen?
Ja menar, oavsett storlek så kommer en tunna inte så långt (om man inte är Mangus Samuelsson då) om man föröker kasta den. :va
Så för att du ska kunna uppfatta henne o sen dessutom bli rädd för en flygande tunna måste hon nästa varit så nära vägen att du riskerat att köra över henne :rolleyes:

Sen till alla er moralkärringar. Att ligga 10-20 över laglig hastighet på 70stäckor är oftast att ta det lugnt om man kör med nån typ av lite modernare sporthoj.
Speciellt om man då förljer tafikrytmen o övrig trafik.
Det beror helt o hållet på vägsträckan, så VET man inte hur just den sträcka som TrådSkaparen körde på ser ut kan man inte säga åt ena eller andra hållet.:huvet

Jag tvivlar på att hon såg uppdrag granskning...vaknade imorse med en stark längtan efter att döda första bästa Mc-åkare genom att kasta ett tunna på honom.....så hon ställde sig vid vägen....väntade...väntade.... "Där kommer ett satans as, Nu ska du få din fucker!!!" För allt på tv e saaaaaaannnttt!!! *Kasta tunna* Hon har säkert stått där hela dagen och kastat tunnor....fyfan vilket troll!!

Är det VM i konspirationsteorier eller? Åk dit och fråga henne varför hon är så jävla förbannad att hon väljer att riskera nån annans liv istället....?

Det har inte med Etik och moral att göra men varje normalt funtad människa fattar väl att det har hänt nåt innan du och tunnan kom in i bilden...

Eller?

Det vore mer intressant att få höra vem som körde förbi i maxfart när det var fullt av småkids vid sidan av vägen...eller vad det nu var....

Dags att visa att ni växt ur tonåren kanske...?

Har man småkids och låter dem gå nära den vägen är man klart galen bara därför!, är ingen liten småväg genom byn vi snackar om, utan en tidigare 90-väg i motortrafikled-storlek som blivit nersatt till 70km/h.

Sällan kört under 100km/h där med bilen :p, men ingen som kastar tunnor då

HON ansåg sig ha ett skäl till att agera som hon gjorde!

Två scenario:

1.) Hon hade ett reellt och giltigt skäl
2.) Hon hade INTE något reellt skäl dvs. påhittat/fantasier

Alt. 1 kan vi ju glömma för du beskriver ju inget som kan föranleda en sådan aktion. Alt. 2 ge rju liksom i handen att kvinnan var om inte annat tillfälligt sinnesförvirrad och borde tagits omhand och transporterats till sjukhus där hon kan få hjälp och vi trafikanter kan känna oss trygga igen!

Dvs. ett samtal till polisen så hade detta varit ordnat!

Mvh!
// Niklas

Har läst igenom den här tråden och finner bara ett jäkla gnällande från moraltanter och pajkastande hit och dit. :huvet

Det bästa jag anser man kan göra är att konfrontera kärringen med tunnan på plats eller glömma händelsen och gå vidare med sitt liv.

:glömdet

Nu har inte jag läst hela tråden, och eftersom jag är 80-talist så orkar jag inte heller läsa igenom tråden:tungan Men har TS gett någon förklaring på vad det var för slags tunna. Var ju en föregående skribent som skrev ett X antal alternativ på olika tunnor. Den stora frågan är då vilken sorts tunna det var, storlek osv?:va

Dock är ju rätt självklart att det inte var en stor öltunna som man brukar se i sjörövarfilmer:rolleyes:

Höll på bli prejjad igår av en arg billist som inte gillade att jag körde på bakhjulet, jag vände tillbaka efter honom fråga vad fan han höll på med påpeka även att det där är mordförsök (visstfan skulle det vara om jag gjorde så mot en polismotorcykel?) han bad om ursäkt och sa att det var dumt av honom så jag fortsatte iväg.

var ett fyllo häromdagen som skulle låtsas hoppa ut i vägen så jag skulle vurpa, men han var inte alltför övertygande med sin konstiga gångstil, stirrade bara på honom. Men visst fan är det mycket idioter som har 0 respekt för mc-förare..

Vi kan ju hålla oss till TS-händelse. Att bilister försöker döda oss händer ju varje dag, så det har absolut inget intresse för oss andra.

Men just tant med tunna är ju lite absurt och intressant. Så åter till intressanta detaljer:
Vad var det för tunna?
Var det något i den?

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna