avfartsgatan
Ny medlem
Jag har kört hoj i halva livet. Har aldrig hört talas om nån som försökt skada en motorcyklist med flit. (Detta med tunnan kanske är första gången.)
Sök på bulten här på forumet så hittar du nog en hel del trådar som är lika relevanta när det gäller att indirekt utsätta medmänniskor för livsfara. Gruset som man hittar i olika kurvor är nog ytterst sällan utkastat av "civila". Det är nog istället i 99,99 procent av fallen 18-åriga Kalle som skurit ner med ena hjulet i diket med sin chockrosa Volvo 740 när han var ute å rejsa.
Nä det är nog inte så vanligt heller tror jag, inte bland civila iaf... men sheriffen är nog desto bättre på att slänga mc cyklister i backen... fast även dom har väl blivit bättre på att undvika det... lite mindre judge dreed mentalitet bland dom kanske... Lite mindre I´m the law så passa dig. Men hade vissa blåbär fått bestämma så hade väl dom tyckt att polisen skulle vara både polis, jury, dommare och bödel i ett... då hade det varit ordning å reda ... sedan hade varje medborgare börjat morgonen med en armhälsning till Fuhrern Reinfelt!
Edit: Nä nu spårade jag ur igen... gillar inte snutar!