Skrönor

DaggeZ

Återfallsknutten
Gick med
6 Dec 2004
Hoj
Hojlös just nu...
För att underlätta övervintringen kanske vi kan berätta gamla skrönor för varandra. Kanske finns det ett underhållningvärde i detta.

OK. Jag börjar... (Min historia är verkligen gammal)

En gång i tiden, då det var vänstertrafik(!) tog jag med en kompis på min AJS för en tur upp till ”Laggan” för att kolla på begagnade reservdelar till min enstånka. Vägen var smal och kurvig och härlig att köra.

På hemvägen hände det. Högerkurva. Möte med en bilist som i kurvan glider över till min väghalva. Jag lättar på gasen, rätar upp hojen något, cykeln saktar in och jag glider som planerat ut mot vänsterkanten. Min oerfarne passagerare blir rädd, han tror att jag skall bromsa hårt. För att inte glida framåt på sadeln i den väntade inbromsningen försöker han greppa med händerna om mina höfter och... han missar! I stället för höften träffar han min högra armbåge med sin näve och jag svänger givetvis tvärt vänster och kör rakt ut i terrängen!

Polis och ambulans kom ganska snabbt. Kompisen låg en bit från vägen och skakade i hela kroppen utom i en arm(!) Det blev hjärnskakning, småsår och ett dygn på sjukhuset för hans del. (Jag klarade mig oskadd)

Sensmoralen för mig av denna vurpa blev för mig: Ska du köra med en oerfaren passagerare, öva upp dem. Ta det lugnt och var beredd på det värsta.

Efter som skröna är synonymt med lögnhistoria, lögnaktig historia, myt, dikt, påhitt, skepparhistoria, rövarhistoria, vandringssägen, bluff, båg,bland annat.. så skall jag skriva av mig lite!

#Jag har hört att långa ben inte alls är nödvändigt för att knäskrapa.. Likförbannat är det väldigt lång ner till maken för mig :va (påhitt)

#Sen så har jag hör att skorpan skall starta upp sin gästbok och eller byta avatar.. har inte heller hänt.. Märkligt.. (dikt)

#Dessutom så säger jonqas att han skall ta hojen förbi på en fika till mig.. har inte heller hänt!(skepparhistoria)

#Cathy skulle bli snäll..(bluff)

#Mary skall ha varit snäll enligt utsago?(rövarhistoria)

#Fabbron skall lära sig uiiilllaaa med stånkan.. (båg)

#Och skrutten, hållundan, Fröken orkidee, mark och fler som jag inte kommer på skall i väg på skid resa... (lögnaktig historia?)

Dessutom skulle jag iväg till gymet nu.... Och det stämmer!!! :yoparty

Det var nog med skrönor för idag!!
Kör försiktigt kära vänner... :tummenupp

:tungan...

Har en,dock lånad från en arbetskamrat.Låt oss kalla han Sven.
Sven har en flickvän som heter Lisa.

Sven och "Lisa" jobbade på samma företag,det gjorde också Lisas kusnin "Mona"

Svens flickvän var på inköpsresa i Kina,Sven var gräsänkling och lägenhetsvakt.

Sven var ute och pratajade på krogen och sprang på Mona,Ljuv sexuell musik uppstod,vilket gjorde att Sven sov hos Mona.

Sen på morgonen tog han en taxi hem till Lisas lägenhet.

Väl framme möts han av brandkår,polis och ambulans.

Sven stövlar lite bakfullt in i lägenheten och frågar vad är det som hänt??

Polisen suger tag i Sven och säger.
-vem är du?
-Ehhhh säger Sven ,jag är Lisas pojkvän

Schvisch säger det så sitter Sven på Skånegatan i förhör om vad han hade gjort under natten.

Polisen frågar:
-Vad var du i natt när det brann?
-Hos Mona stammar Sven fram.

Vilket slutar med att polisen ringer till Mona för att kolla det hela,dock utan att presentera sig som polis,för att inte röja sig.

Och Mona som vet att hon legat med sin kusins pojkvän och tillika chef säger naturligtvis till den vilt främmande mannen i telefon:

-Nej jag känner ingen Sven.

Efter lite mer förhör,så rings det igen till Mona och den taxichufför som körde dom hem.
Vilket gör att sanningen kryper fram.

Sven går lättade hem på förmidagen och ringet till Lisa och berättar vad som hänt med lägenheten.
Hon blir naturligtvis orolig och glad att Sven klarade sig,hon frågar var Sven var ?
Han Svara hos sin kompis Långa farbron,skönt att du inte var hemma osv säger Lisa.

Allt blir så småningom frid och fröjd.
Branden visade sig komma av en silkesväxt som ståt för nära en halogenlampa.

Försäkringsbolaget var nöjda och allt var lungt.

Tills en dag några veckor senare Lisa får ett stort brev i från Polisen......
Innehållandes bla teknisk undersökning,utsago från ögonvittnen och.....

förhörsprotokollet från Svens lilla besök på Skånegatan.

I vilket det står:
Sven ******* befann sig natten den**** då branden utbröt hemma hos Lisa ****** tillsammans med Mona ****** i hennes lägenhet på ****gatan ,vilket har kunnat styrkas av taxichuför ******.

Historien är sann,kanske lite saltad i vissa lägen...men ändock sann.

Så skall man knulla runt se till att släcka lampan innan.

Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back