Skrämmtråden.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Är det bara Jag som får ett sjukligt tillfredställande av att skrämma folk?
Jag och mina vänner har konstant skrämt varann genom åren och många har roliga storys som kan få belysas i den här tråden. Jag startar:

För 10-15 år sen så hade jag mina trummor i ett litet hus på mina föräldrars gård. I detta hus fanns även polarens gitarrstärkare och vi brukade spela vikingametal där med kaggetramp och glättiga melotier.
Varje gång Jag spelade när han kom så slet han upp dörren och skrek rakt in i huset och Jag sket ju följdaktligen på mig.

En gång tänkte Jag ge igen och lutade således en skyltdocka som vi hittat i en kontainer mot dörren innifrån. Dockan var en mansgestalt med bristfällig frisyr och bar en sparkdräkt som vi även hittat i dito kontainer.

Den trapp som stod utanför dörren var rutten och således bortplockad så dörren satt en bit upp när man skulle öppna utifrån...

Jag satt och smattrade på trummorna så han skulle tro att han kunde skrämma mig och som vanligt slet han upp dörren och ut for dockan mot honom vilken han fångade i sina armar med ett skri som från en skräckfilm.

Den glädjen Jag kännde är obeskrivlig. Det lixom kliar på underarmarna när Jag skrämt någon ordentligt...

Haha. Fan så kul.

Själv blev jag skrämd av några polare för ett tag sen. Är tankbilschaffis och hämtar in mjölk från olika gårdar. Men man brukar få göra en eller två överpumpningar i släpet som man har uppställt på samma ställe på dom olika dag och natt turerna. Nu var det som så att på en av dom nattliga turerna så står släpet på en p-ficka längs en liten väg långt ute i skogen. Och när man står där miss i nassen så finns det två strålkastare på den uppfällbara bakluckan, och dessa är riktade in i bakskåpet. Dom lyser upp fint i skåpet, men sen är det ju totalmörker runt omkring där man står mellan bil och släp.

Så när jag stod där och pumpade över, vilket brukar ta 7-8 minuter, och bara står och lutar mig mot släpet och stirrar småtrött in i det upplysta skåpet och tänker på typ ingenting i min egna lilla värld typ kl.03:32, då händer det!
Från ingenstans rusar två "polare" :rolleyes: fram emot mig från varsin sida av lastbilen från två meters avstånd tok-skrikandes. :skrämd Ja, jag vaknade till rätt rejält kan jag säga. Fy fan, :näsblod . Dom vet ju vart vi brukar stå och ungefärliga tider, och visste att jag jobbade denna natt, så dom hade parkerat en bit bort och smög sig sen på.

Och ja, jag filar på en hämnd. :D

Last edited:
Haha! Planerade skräckattacker som lyckas är det bästa!

jag kan få dåligt samvete efteråt men de är kul :D

En annan då (som Jag kanske dragit förut...):

För 10 år sen var Jag ung och romantisk och bjöd min dåvarande flickvän på resa till Maldiverna. Efter en vecka av integöranågot så låg vi och återhämtade oss på sängen i väntan på buféafton. Hon låg och sov och Jag lystnade igenom en skiva brasiliansk prettometal.
Då hände det, innifrån min själ kom efterkrigstidens största brakskit vilken fortplantade sig i den billiga resormadrassen med ett öronbedövande dån.
Tjejen ryckte till och började helt sonika gråta över att på ett så romantiskt sätt dras från drömvärlden tillbaka till verkligheten.

Det är jobbigt att behöva skämmas över något och tycka synd om någon när man just erfarit det roligaste man varit med om.

Jag blev skrämd av 2 kompisar när vi gick i högstadiet.
Jag var sjukt trött en kväll när vi låg och glodde film hemma hos den ena, så jag gick hem före alla andra. Det fanns flera alternativa vägar att ta mellan husen, och de flesta mynnar samman vid hörnet på en hög mur till en trädgård.
Jag kom således lunkandes där i min egen värld. Det var mitt i vintern, askallt ute och såklart mörkt. När jag passerar hörnet på den där muren hoppar 2 av de andra, som varit med och glott på film, ut mitt framför mig. Jag blev så skräckslagen att jag inte visste vad jag skulle göra, så jag, töntigt nog, slår händerna för kinderna och ställer mig och skriker rakt ut i många långa sekunder. De står bara och stirrar på mig, när mitt skrikande går över i desperat gråt. Fortfarande med händerna för kinderna. Efter några sekunder inser jag hur töntig jag måste se ut, och börjar skratta, men tar inte bort händerna från kinderna. Detta har jag fått höra många gånger. :D
Och ja, jag följde med de tillbaks och glodde på ännu en film.

Dåligt sammvete för att man skrämmer ngn skulle inte tro det är ju för
fasen det roligaste man kan göra.
Hände för några år sedan jag var hemma hos en kompis vi sitter på hans
rum och snackar lite skit och lyssnar på musik.Då ser vi genom fönstret att en annan kompis kommer och han vet inte att jag är där.Sagt och gjort
gömmer mig på toan i mörkret och väntar på han ska komma.Sitter ngn
minut tills jag hör hans röst utanför muggen då slänger jag upp dörren
hoppar fram och skriker som besatt.Polarn blir så jäkla rädd så han hoppar
15 cm rakt upp i luften och rammlar sedan ihop skrikandes i en hög på golvet.
Fasen vad jag och min andra polare garvade sedan va det bara att lägga benen på ryggen och springa allt vad det bar.AHHHHH mår bra bara jag
tänker på det hahaha

Är det bara mig som det kliar på underarmarna på när jag lyckats skrämma någon rejält? :psycho

Vi körde den klassiska "tokbromsa bilen och skrika" på väg hem från Götet en gång. Vi var 8 tjejer i minibussen och jag körde. 2 av de som satt längst bak hade somnat, så vi kom fram till att vi skulle skrika allihop samtidigt som jag bromsade hårt. Sagt och gjort. De 2 sömntutorna vaknade bums och skrek jävlar i hoppet. Jag har nog aldrig hört någon skrika så mycket. Men kul var det. :)

brukar skrämma min lillebror genom att gömma mig bakom dörrar/hörn/byråer/stort lämpligt heltäckande föremål och sen hoppa fram och skrika som en dåre när han väl ska runda hörnet/vafan det nu var jag stod bakom. han skriker sällan, men hoppar högt som satan och "rycker" på ett ganska lustigt sätt:näsblod sen när han väl landat och lugnat ner sig så brukar han säga nåt i stil med "moget!" innan han lunkar vidare:D

tjejen lyckades ju dock skrämma skiten ur mig oavsiktligt... hade henne och en annan tjejpolare hemma på filmkväll, och så när en av filmerna är slut så går tösen på toa och jag går ut i vårt lilla filmförråd för att välja nästa film. till saken hör att tjejpolaren som också var där brukar roa sig med att köra in sina ständigt kalla fingrar innanför min tröja eftersom jag skriker så roligt då. hur som helst, jag står med ryggen mot dörröppningen och väljer film när jag plötsligt känner två händer i sidorna. jag antar såklart att det är kompisen eftersom tjejen är på dass, och förbereder mig därför på att få magen nedkyld. det är bara det att kylan aldrig kommer, utan istället så letar sig armarna fram runt magen och omfamnar mig samtidigt som man får ett par bröst i ryggen... "vafan kramas människan för!?" tänker jag, och en känsla som närmast kan liknas vid förvånad panik sprider sig i kroppen... jag menar, vafan händer om bruden kommer tillbaka och ser spektaklet??:va bruden, som givetvis var den som kramade mig (snabbt toabesök:näsblod ), beskrev det i efterhand som att jag blev alldeles stel av skräck, men riktigt så farligt vill jag inte minnas att det var...:gnissla :rolleyes:

Last edited:
Har en ganska kulig.. när man jobbar på lager så skrämmer man ju skiten ur nån ordentligt snudd på 1 gång i veckan.. gammal som ung..

Men vi har ett litet fjun som går runt me en iPod i örorna hela dagarna i ända å e i sin egen lilla värld och e alltid ivägen när han flyttar nån jävla pall som han lyckats plocka ihop.. När han gick än en gång mitt ivägen och jag förföjde han på trucken jag kör och kollade lite på en annan kille och han såg ju direkt va som va på gång å drog ju på största flinet typ en 5 sek innan jag kommit ikapp han då jag var så nära bakom han å vråla till att "DET ÄR INGET JÄVLA DAGCENTER DE HÄR FÖRHELVETE" varvid killen tämligen klev ur kläderna nästan å ynkligt mummlade att "va de där verkligen nödvändigt".. Grejjen va ju att de eg var en sån spontan grejj som funka skitbra å de vart ju inte bättre av att de va typ 3 till som såg långt före vad som skulle ske.. killen va lite tyst i nåra dar å höll sig väldigt noga ur vägen men hela eftermiddan va han lite röblommig på kinderna..:D

har massor där mina stackars jobbar polare får stå ut me mycket förutom mitt sällskap hela dagarna.. hahaha

Vi körde den klassiska "tokbromsa bilen och skrika" på väg hem från Götet en gång. Vi var 8 tjejer i minibussen och jag körde. 2 av de som satt längst bak hade somnat, så vi kom fram till att vi skulle skrika allihop samtidigt som jag bromsade hårt. Sagt och gjort. De 2 sömntutorna vaknade bums och skrek jävlar i hoppet. Jag har nog aldrig hört någon skrika så mycket. Men kul var det. :)
Jag har gjort en variant på den.

Det var på den gamla goda tiden när ElGiganten inte fanns i Östersund (alltså ett par år sedan, bokstavligt talat) som jag och två kompisar skulle åka till Sundsvall och hämta min dator som jag hade haft inne för reparation. Bilen jag körde hade något fel med rattaxeln så att den glappade lite. Jag gjorde någon kommentar om att det vore ju nästan spännande i överkant om hela ratten skulle lossna mitt under en ömkörning eller något.

Hur som helst så hämtade jag datorn och när vi nästan kommit tillbaka till Östersund så får jag en idé. Utan att han som sitter i baksätet märker det så lossar jag på spaken för justeringen av ratten. Efter det så rycker jag ratten fram och tillbaka och skriker "GAAAH!!!".

Han som satt bak blev ganska rädd. När vi hade slutat skrika så satt han bara och stirrade rakt fram och andades tungt i handen som han höll framför munnen.

För att jäklas lite till så säger jag "Men du Tobbe, det luktar lite konstigt tycker jag. Har du skitit på dig eller?". Var på han svarar "Nae, jag vill inte prata om det.". Det var iaf inga fläckar på sätet när han hade gått ur bilen. :hihi

För att följa upp Teos brakar-story så drog jag av ett sånt ilsket smatterband så lillgrabben (som inte är så liten längre) började grina. Sånt e kul.

Förr i tiden när jag jobbade som musiklärare hade jag en kollega som brukade jävlas stup i ett. En av gångerna stod den fan och lurpassade bakom en dörr i entrén när jag kom till jobbet. Jag hade promenerat till jobbet så jag var ju djupt inne i min egen värld när han hoppade fram och vrålade.
En annan gång stod jag och kontrollerade utrustningen i en av replokalerna när den jäveln smög upp bakom mig hållandes i en virveltrumma och en trumpinne. PANG.

Men räddast i hela mitt liv var nog en gång när jag var scenchef för en av scenerna på en festival och knallade omkring och småpratade med en annan snubbe. Utan att tänka på det så stannade vi till precis framför en av högtalarstaplarna vid sidan av den största scenen på området (det var dessutom sveriges största mobila utomhusscen). Naturligtvis var detta precis när de skulle soundchecka den scenen, så en trummis hade satt sig bakom trummorna och trampade till på baskaggen för kung och fostervatten. Jag kan erkänna att jag hade fisrings-avtryck i småbrallorna efteråt.

Härliga historier!

Har en jag med, men den är mest taskig kan jag tycka såhär i efterhand. Med tanke på att vi skrämde en för oss helt okänd person. Kan må lite dåligt ibland när jag tänker på de
Så här gick de till iaf. Va på mc semester i somras och stannade till några nätter i Varberg för att träffa några kompisar från Sundsvall som va där för att surfa. Vi var 6 grabbar som hade varit ut på kvällen och skulle gå den långa strandpromenaden tillbaka till Apelviken där vi bodde när vi ser en tjej sitta i en bil på en parkering, förmodligen väntandes på någon. Någon kläcker den för stunden briljanta iden att vi skrämmer henne. Sagt å gjort, vi smyger oss fram runt några knutar och sen springer alla 6 fram mot bilen och skriker allt vi kan för att sen springa lika fort därifrån. Kan tilläggas att klockan var ca 4 på morgonen.
Jag såg inte hennes min men jag kan tänka mig att hon blev duktigt skrämd! Hade såklart varit mycke roligare om vi känt personen i bilen och de är ju därför jag kan tycka att de va väldigt taskigt såhär i efterhand.

Jag tänkte bidra med en liten historia som händer när jag inte va så gammal.

Jag hade varit uppe hos mormor och morfar i några dar och då hade jag inhandlat en låtsasspindel som kunde hoppa o lite sånt. Så när min mamma kommer dit och ska hämta mig så gör jag så att den hoppar mot henne när hon kliver in genom dörren. Hon sprang ut och satte sig i bilen och började skaka/gråta. Hade nästan lite skuldkänslor.... (A)

Jag har en fin rutin att ta till mot sin sambo/flickvän/fru, som jag kört med lyckat resultat två gånger.

När hon borstar tänderna eller duschar eller vad som helst på kvällen innan sänggåendet, så bryter man antingen strömmen i hela kåken eller bara släcker överallt innan man gömmer sig i lämpligt skåp, garderob eller annat fint och väntar.

När hon kommer ut från badrummet kommer hon tycka det är otäckt, att du är omogen och ska komma fram. Självklart gör du inte det utan väntar kvar i skåpet ett tag till. När hon fått en tillfredsställande mängd oro/skräck i rösten gör du din storstilade vrålentré när hon passerar. Succén är total och om du skötte dig sjunger du falsett ett par dagar framåt.

Annars är jag mest stolt över den gummiorm som jag omsorgsfullt ringlade ihop på morsans kudde under täcket. Effekten var total.

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!