Aleksander
................
sandstream skrev:Nämen är vi lite sorgsna nu när det inte vart något guld![]()
![]()
![]()
![]()
Kul när en medgångssupporter som du börjar snacka.
BTW:

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
sandstream skrev:Nämen är vi lite sorgsna nu när det inte vart något guld![]()
![]()
![]()
![]()

Medgångssupporter?G-MAN skrev:Kul när en medgångssupporter som du börjar snacka.
BTW:![]()

sandstream skrev:Medgångssupporter?
Jag såg min första DIF-match live 1978 på Hovet, var du född då?![]()

sandstream skrev:Hört talas om smileys?
Nämen är vi lite sorgsna nu när det inte vart något guld![]()
![]()
![]()
Nä, du och jag är tydligen puckon![]()
sandstream skrev:Hört talas om smileys?
Nämen är vi lite sorgsna nu när det inte vart något guld![]()
![]()
![]()
Nä, du och jag är tydligen puckon![]()
Det räcker om du ber om ursäkt en gångHightuned skrev:Sorry, såg den inte jag ber om ursäkt jag blir så lätt förbannad
Sorry jag såg den inte, jag ber om ursäkt jag hetsar upp mig så lätt.![]()

Det märks att du inte var född dåG-MAN skrev:Nej jag var inte född då...
Din första... var det den sista med?
Eller du kanske har varit på 1 match i år??![]()
![]()
![]()
sandstream skrev:Det räcker om du ber om ursäkt en gång
Jag la inte in någon smiley med den avsikten utan tyckte att du borde ha gjort det!
Annars sitter ju jag här och tror att du menar allvar![]()
Det märks att du inte var född då
Jag har fru, barn, företag osv så jag ser matcherna på TV istället
Men häng inte läpp för silvret nu, ni är inte bättre än så och borde vara glada![]()

Mago skrev:Nyfiken på hur de kommit fram till att 16k per dag kör rattfulla.
chrilla skrev:Är själv nojig för att åka fast för rattfylleri, och tycker att det skulle vara utomordentligt pinsamt att åka fast för just detta.
Men varför finns det en nolltolerans och en avsky mot just rattfylleri som riskhöjande beteende, när det inte alls finns det på samma sätt för övriga riskbeteenden (vilka i många fall är värre)? För att alkoholism är sjukligt? För att media uppmärksammar? Populär åsikt?
Edit. Kan inte folk planera sina inlägg så att man slipper scrolla? Skitirriterande ju...
Magnus-Sthlm skrev:Nojig? Dricker du och kör ofta eller? Härligt att du bara oroar dig för att åka fast och inte för dom eventuella konsekvenser det skulle få om du råkar ut för en olycka och du har sprit i blodet, kanon![]()
Magnus-Sthlm skrev:Nolltolerans är väl precis vad det inte är eftersom vi har en 0,2 gräns. Den ger utrymme att slippa vänta med att köra bil i 24 timmar efter två glas vin så att du inte behöver vara "nojig" att åka dit dagen efter. Däremot är det väl en moralisk nolltolerans du syftar på och det enda jag kan tänka mig att du kan ställa det i relation till är hastighetsöverträdelser. Eller vilken typ av andra riskhöjande beteenden är det du menar som är accepterade?
chrilla skrev:Du missuppfattade mig. Dricker aldrig och kör, med nojig menar jag att jag nog väntar överdrivet länge med bil/mc-körning dagen efter jag druckit. Tillspetsare där....
chrilla skrev:Menade moralisk nolltolerans. Sade inte att övriga riskhöjande beteenden som jag jämförde med var accepterade.
Det jag frågade var om avskyn står i proportion till riskhöjningen på samma sätt för styrfylla och exempelvis wheelande på olämpliga platser i trafik.

sandstream skrev:Ett utandningsprov har inget bevisvärde utan måste följas upp med ett blodprov.
|
|
Mälaren Runt fyller 40 år
Nu på lördagen den 15 augus... |
|
|
Steve Holcombe klar för GGN!
Pressmeddelande 2026-08-10 ... |
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |