Skräddarsy skinnställ

Joakim

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Har varit runt och kikat en del på skinnställ och det verkar helt hopplöst att hitta ett till mig kassa kroppform. :rolleyes: Är det någon som vet vart man kan få ett skinnställ uppsytt? Är ute efter helställ, godkända skydd i och knäpuckar på!

Om det är någon som har tips om något fabrikat som tillverkar skinnställ för långa och smala som jag kan ha missat får ni även komma med tips där. Har tittat på Dainese, Arlen Ness och Halvarsson och för mig som är 190/84 funkade de inget vidare.

Tacksam för tips. :Bugar

Joakim skrev:
Har varit runt och kikat en del på skinnställ och det verkar helt hopplöst att hitta ett till mig kassa kroppform. :rolleyes: Är det någon som vet vart man kan få ett skinnställ uppsytt? Är ute efter helställ, godkända skydd i och knäpuckar på!

Om det är någon som har tips om något fabrikat som tillverkar skinnställ för långa och smala som jag kan ha missat får ni även komma med tips där. Har tittat på Dainese, Arlen Ness och Halvarsson och för mig som är 190/84 funkade de inget vidare.

Tjena grabben.
Vet inte var du bor. Men på Mc-Poolen i sundbyberg kan grabbarna och tjejerna hjälpa dig med att beställa ett skräddarsytt skinställ. ligger 2-4 lappar över ordinarie pris på skinställ.

Gimoto är mycket bra på ställ. Fick mitt uppsytt av dem och det håller högsta kvalite :tummenupp . Även "stjärnan" Mat Mladin fick sitt ställ uppsytt av den. Papunen skall tydligen också ha anlitat dem.

HI

THE PRICE OF KANGOORO LEATHER MADE TO MISURE AND COLOUR PERSONALIZATED IS 1200,00

V.A.T ESXLUDED AND TRASPORT EXCLUDED

THANKS

GIMOTO

Kolla på www.gimoto.com

brinckis skrev:
Gimoto är mycket bra på ställ. Fick mitt uppsytt av dem och det håller högsta kvalite :tummenupp . Även "stjärnan" Mat Mladin fick sitt ställ uppsytt av den. Papunen skall tydligen också ha anlitat dem.

HI

THE PRICE OF KANGOORO LEATHER MADE TO MISURE AND COLOUR PERSONALIZATED IS 1200,00

V.A.T ESXLUDED AND TRASPORT EXCLUDED

THANKS

GIMOTO

Kolla på www.gimoto.com

Vad är det för valuta? Vad kan dom tänkas ha för VAT?
Annars finns ju http://www.jernbergs.se/ på hemmaplan, har själv funderat på att beställa där.

Last edited:
Eskilsson skrev:
Tjena grabben.
Vet inte var du bor. Men på Mc-Poolen i sundbyberg kan grabbarna och tjejerna hjälpa dig med att beställa ett skräddarsytt skinställ. ligger 2-4 lappar över ordinarie pris på skinställ.

Annars kan du köpa ett ställ som är för stort och låta en skräddare sy in det. Jag betalade 600 för att få baken och låren insydda. Köpte stället på MC-poolen och skräddaren var granne med dom.

brinckis skrev:
ca 8500 skr inkl frakt men då var stället specialdesignat (av mig) :hihi Fick bra rabatt :banana

fick du helt fria händer eller färglade du efter mönsterna på hemsidan?

-dB_mike skrev:
fick du helt fria händer eller färglade du efter mönsterna på hemsidan?
helt fria ... jag ritade som jag själv ville helt och hållet :tummenupp

så det är ingen annan i heeeela vääärlden som har ett likadant :hihi

bör det nämnas att det är GRÖÖÖNT, Kawa GRÖÖÖNT :tungan

db_mike: Jag har läst någonstans att Mitonga i Malmö säljer Gimoto ställ. Hör med dem.

Joakim skrev:

Alpinestars bör funka! :tummenupp

Är någon cm kortare än dig och något kilo tyngre men kunde ha dem om det inte vore för att man hade muskler ivägen på benen. Testa dem du!

brinckis skrev:
helt fria ... jag ritade som jag själv ville helt och hållet :tummenupp

så det är ingen annan i heeeela vääärlden som har ett likadant :hihi

bör det nämnas att det är GRÖÖÖNT, Kawa GRÖÖÖNT :tungan

db_mike: Jag har läst någonstans att Mitonga i Malmö säljer Gimoto ställ. Hör med dem.

finns inte med på deras hemsida iaf.
var finns dom? italien, england eller kanske australien med tanke på kängruskinnet?

brinckis skrev:
Italien ... www.gimoto.com

Mitongas hemsida är inte den bästa precis. Du som bor där nere snacka med dem IRL istället.

har du nån bilder på ditt? det är framförallt bakifrån jag är intresserad av, dom har ju bara bilder framifrån på hemsidan

-dB_mike skrev:
har du nån bilder på ditt? det är framförallt bakifrån jag är intresserad av, dom har ju bara bilder framifrån på hemsidan
Har inga bra bilder ... stället är också för tillfället hos Tony för ytterliggare profilering :tungan

Bifogat

• IMGP0018.JPG
    IMGP0018.JPG
    53.9 KB · Visningar: 120
  • IMGP0021.JPG
    IMGP0021.JPG
    57.3 KB · Visningar: 118
  • IMGP0019.JPG
    IMGP0019.JPG
    59.8 KB · Visningar: 99
brinckis skrev:
Har inga bra bilder ... stället är också för tillfället hos Tony för ytterliggare profilering :tungan

är ditt i kängru-skinn? isf är det något att rekomendera eller är det ingen att slänga pengar på.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien