Skräddare i Uppsala...

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
Någon som vet om det finns någon bra skräddare i Uppsala som kan sy om skinnställ?
Jag e lite konstigt byggd. :va Har kraftiga lår och stor bak. Och är rätt smal om armar och rygg... Vilket gör att mitt skinnställ sitter perfekt på underdelen. Men då blir överdelen lite för stor. Så jag skulle behöva sy om mitt ställ lite. Typ armarna och i sidorna på överdelen.
Så jag undrar om det finns nåt ställe som kan fixa sånt i Uppsala till ett bra pris.

// Lena

Ullis skrev:
Aha...du är ett "päron" :)

Det har jag läst att man är, om man är byggd så :)

Jo, jag är nog det. Jag är inte bara tjockskallig utan tjock längre ner oxå. :rolleyes:
Och skinnställen verkar inte vara tillverkade för att passa päron. :D

// Lena

Lilla_Tingeling skrev:
Jo, jag är nog det. Jag är inte bara tjockskallig utan tjock längre ner oxå. :rolleyes:
Och skinnställen verkar inte vara tillverkade för att passa päron. :D

// Lena

finns en "skomakare" som iaf lagar skinnställ bra, kan vara värt att kolla med honom. kommer för allt i världen inte ihåg vad han heter men ligger i luthagen, stabby allé eller prästgårdsgatan. någon annan kanske vet?

annars så är det väl sthlm som gäller:
AE-Tec
08-600 28 05
mån-tor 15-20

Denna du söker

Läder reparationer...

--------------------------------------------------------------------------------

Ritscher Skomakeri

Telefon: 018-558032
Adress
Prästgårdsg. 1 , Luthagen
75230 UPPSALA

Tjena, ett tips på en kille som fixar allt på skinnställ, stövlar och hanskar till oss hojåkare. Billig som fan å snabbt.
Han bytte dragkedja i mitt skinnställ, sydde ihop trasiga fickor och några sömmar, 300:-, samt bytte kardborre låsen på Alpine star stövlarna för en 200:-

Gabor skrev:
Läder reparationer...

--------------------------------------------------------------------------------

Ritscher Skomakeri

Telefon: 018-558032
Adress
Prästgårdsg. 1 , Luthagen
75230 UPPSALA

Tjena, ett tips på en kille som fixar allt på skinnställ, stövlar och hanskar till oss hojåkare. Billig som fan å snabbt.
Han bytte dragkedja i mitt skinnställ, sydde ihop trasiga fickor och några sömmar, 300:-, samt bytte kardborre låsen på Alpine star stövlarna för en 200:-

Då skall jag springa ned med mina Alpinestars jag med.. har bara haft dom 2månader i sommar men kardborrarna släpper ta mig tusan jämt :4skrika

Tack för tipset :tummenupp

Jezqio skrev:
Då skall jag springa ned med mina Alpinestars jag med.. har bara haft dom 2månader i sommar men kardborrarna släpper ta mig tusan jämt :4skrika

Tack för tipset :tummenupp

Reklamera dem, det gjorde jag & då hade jag använt dem en säsong.

Verkar vara en vanlig åkomma på deras stövlar.

Ullis skrev:
Reklamera dem, det gjorde jag & då hade jag använt dem en säsong.

Verkar vara en vanlig åkomma på deras stövlar.

Det är ju också ett alternativ.. men då måste jag gå tebax till lelles :tungan
Fast då kanske man kan få ett par som inte gnisslar oxå :5sure

Jezqio skrev:
Det är ju också ett alternativ.. men då måste jag gå tebax till lelles :tungan
Fast då kanske man kan få ett par som inte gnisslar oxå :5sure

*S* finns väl inga som INTE gnisslar. Som ägare av Alpinestars stövlar ska man ALDRIG gå ensam :hihi

Last edited:
Lilla_Tingeling skrev:
1938099 Någon som vet om det finns någon bra skräddare i Uppsala som kan sy om skinnställ?
Jag e lite konstigt byggd. :va Har kraftiga lår och stor bak. Och är rätt smal om armar och rygg... Vilket gör att mitt skinnställ sitter perfekt på underdelen. Men då blir överdelen lite för stor. Så jag skulle behöva sy om mitt ställ lite. Typ armarna och i sidorna på överdelen.
Så jag undrar om det finns nåt ställe som kan fixa sånt i Uppsala till ett bra pris.

// Lena

OBS! Du är inte konstigt byggd utan vackert kvinnligt kurvigt heter det :pannkyss

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna