Skräddare i Sthlm som kan byta dragkedja?

Kielbasa

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2009
Hoj
-98 YZF 600R
Satan!!!! Dragkedjehelvetet på stället pajjade! Någon som vet en snabb skräddare i stockholmsområdet som byter dragkedjor på skinnställ? Bryter ihop vilken sekund som helst. :gråta

Kan bara instämma.
Råkade träna för mkt förra vintern varpå dragkedjan pajjade efter att jag tvingat ihop stället.

Ovanstående firma fixade biffen och monterade enligt mitt önskemål i en grövre kedja. :tummenupp

Ringde någon dag innan, sen åkte jag bara dit, lämnade in strax före lunch och hämtade på vägen hem efter jobbet.

haha pissit läge.. know the feeling, fast hemligheten ligger i att svälta sig lite innan säsong så att man åtminstone får upp kedjan ;)

Kan bara instämma.
Råkade träna för mkt förra vintern varpå dragkedjan pajjade efter att jag tvingat ihop stället.

Ovanstående firma fixade biffen och monterade enligt mitt önskemål i en grövre kedja. :tummenupp

Hahaha.. jag gillar mat :rolleyes:

Last edited:
Inget fel i att erkänna man blivit lite rulltig innan säsongen börjar. Lika bra att komma ur garderoben med oss andra. Ska fan dra igång en ny tråd "Vi som krängt för mycket under Jul och spräcker våra hojkläder" alternativt "Älskar mat & beer, skäms inte för det" :D

Kan bara instämma.

Ringde någon dag innan, sen åkte jag bara dit, lämnade in strax före lunch och hämtade på vägen hem efter jobbet.

Tack för tipset! Låter som jag vänder mig dit:tummenupp
Va precis och hämtade ett beggat ställ som vid ett par drag upp och ner delade dragkedjan sig mitt i bröstet... man får väl skylla sig själv att man inte kollar bättre.

Inget fel i att erkänna man blivit lite rulltig innan säsongen börjar. Lika bra att komma ur garderoben med oss andra. Ska fan dra igång en ny tråd "Vi som krängt för mycket under Jul och spräcker våra hojkläder" alternativt "Älskar mat & beer, skäms inte för det" :D

Ja va fan gör man :) Levnadsglad kallas det väl?

Har just bytt från storlek 48 till 50 och så spräcker man skiten när man kliver i :gnissla

Kan ju ha varit mer än en dålig kedja... Nä nu blir det ut och springa satan tills man spyr:tummenupp

Last edited:
Tack för tipset! Låter som jag vänder mig dit:tummenupp
Va precis och hämtade ett beggat ställ som vid ett par drag upp och ner delade dragkedjan sig mitt i bröstet... man får väl skylla sig själv att man inte kollar bättre.

Ja va fan gör man :) Levnadsglad kallas det väl?

Har just bytt från storlek 48 till 50 och så spräcker man skiten när man kliver i :gnissla

Kan ju ha varit mer än en dålig kedja... Nä nu blir det ut och springa satan tills man spyr:tummenupp

Hahaha jävlades bara med dig, men nu när man lurat fram ett erkännande så :rodnar

Nä men va fan, jag sabba knappen i mina skinnbyxor så jag vet hur det känns. :död

Kan bara instämma.

Hur mycket fick du betala? Jag ringde och han sa 450-500kr. Känns rätt dyrt för en dragkedja tycker jag..

Hur mycket fick du betala? Jag ringde och han sa 450-500kr. Känns rätt dyrt för en dragkedja tycker jag..

tar nog drygt en timma att byta, sprätta, nåla fast, hålla tungan i rätt mun , sy fast.
Inte bara kedjan som kostar, även arbetstiden :tummenupp
(testa själv i en tygjacka och det ska bli snyggt oxå :rolleyes: )

Låter väl rätt rimligt för en dragkedja "inklusive montering" på ett skinnplagg. Brukar betala något liknande för att byta dragkedja på ridstövlarna hos skomakarn.

Låter väl rätt rimligt för en dragkedja "inklusive montering" på ett skinnplagg. Brukar betala något liknande för att byta dragkedja på ridstövlarna hos skomakarn.

tar nog drygt en timma att byta, sprätta, nåla fast, hålla tungan i rätt mun , sy fast.
Inte bara kedjan som kostar, även arbetstiden :tummenupp
(testa själv i en tygjacka och det ska bli snyggt oxå :rolleyes: )

Om man gör det själv ja.. Men en riktig skräddare lär väl fixa det på 5 minuter med alla tools dom har. Nåja, ville bara veta vad andra fått punga ut med ungefär. Tack. :)

Last edited:
Nån som dessutom känner till en skräddare med STORA blixtlås som kan monteras? Dom jag varit hos har bara haft klena varianter.,

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back