Skräckfilmer

Tja.. Göta Kanal 2 var iaf bland de absolut sämsta jag har sett, alla kategorier.

Jag har sett mer underhållande brännskador.

OK, till ämnet.
Hostel var riktigt nasty....just för att det KUNDE hända....

Håller med, första Jönsson är ju helt briljanta fortfarande, Sällskap 1-3 är grymma sen spårade det ur.
Nja, jag gillar 80-talet med Jönsson, Göta Kanal, Repmånad, Sällskapsresan 1-3. :D

...lite ontopic - sawrullarna har lite otäckheter för sig (scenen med en tunna med kanyler i....)...

Last edited:
hade hyrt nån siffra ur Scream-serien

Det enda skrämmande med den serien är hur jäkla kassa dom är. Och att dom blev så populära.

Du är inne på rätt spår när du kollar recensionerna på cinemassacre.com, han har god smak. Även en gammal skräckfilmsfantast som jag själv får många bra tips därifrån.

Första gången man såg den amerikanska "The Grudge" så tyckte nog jag den var tämligen obehaglig (jag är inte någon fan av japanska original...), men jag gillar skräckisar i allmänhet så det ses det mesta hemma. :)

Jo, Grudge var fan läbbig

Nån som sett nya Paranormal Activity?

Silvester Stallone i "KTM RC8 the movie", som gick häromkvällen, var en ganska hemsk upplevelse.

Den japanska versionen av The Grudge, Ju On, är ju sjukt mycket läskigare än amerikanska versionen.

Jag är inte lättskrämd, det är inte många filmer som berör mig. Den gjorde det dock.
Blev tipsad om The Amityville Horror, och såg den förra helgen. Jag tyckte inte alls den var läskig, men det kanske någon annan gör. :)

[YOUTUBE-ID]e8R1dODSbzU[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]wcEbHag-nsk[/YOUTUBE-ID]

Den japanska versionen av The Grudge, Ju On, är ju sjukt mycket läskigare än amerikanska versionen.

Jag är inte lättskrämd, det är inte många filmer som berör mig. Den gjorde det dock.
Blev tipsad om The Amityville Horror, och såg den förra helgen. Jag tyckte inte alls den var läskig, men det kanske någon annan gör. :)

Är du säker på att dom inte tipsade om den riktiga Amityville horror från 1979?

Är du säker på att dom inte tipsade om den riktiga Amityville horror från 1979?

Ja, de sa 2005. Det var väl rätt jag såg då? Är originalet läskigare då?

Den du skrev om i inlägget mitt verkade rätt okej, faktiskt!

Jag älskar skräckisar men den filmen är nog bland det sämsta jag sett..

@ Honkie: Jag skulle rekomendera REC som en av de bättre.

Ja, The descent är ju inte direkt bra utan bara sjukt läskig. Rec är väl den när de är instängda i ett hyreshus med några lik? Den är ju bara läskig i ungefär 5 sekunder :(

Ja, The descent är ju inte direkt bra utan bara sjukt läskig. Rec är väl den när de är instängda i ett hyreshus med några lik? Den är ju bara läskig i ungefär 5 sekunder :(

Jag tyckte Descent var bara långtråkig och inte läskig alls.

I REC finns det väl inte så mycket lik vad jag minns.

Tyckte the Descent var riktigt bra. Gillade den lite mindre seriösa Dog soldiers också. :)

Rec tyckte jag var alldeles för förutsägbar för att vara varken kul eller skrämmande. Den kan till och med vara den mest förutsägbara filmen någonsin. Slutet var lite obehagligt men det var det enda.

Rec tyckte jag var alldeles för förutsägbar för att vara varken kul eller skrämmande. Den kan till och med vara den mest förutsägbara filmen någonsin. Slutet var lite obehagligt men det var det enda.

Jag funderade flera gånger på att stänga av, men har jag startat en film ska jag se klart helt enkelt. Den var långtråkig som fan, men slutet tyckte jag var riktigt obehagligt faktiskt. Det vägde ju upp allt det långtråkiga innan. :)

Jag funderade flera gånger på att stänga av, men har jag startat en film ska jag se klart helt enkelt. Den var långtråkig som fan, men slutet tyckte jag var riktigt obehagligt faktiskt. Det vägde ju upp allt det långtråkiga innan. :)

Som du säger, långtråkig som fan :( Och 5 sekunder av lite skräck på slutet tycker inte jag väger upp det hela, speciellt inte med så usla skådisar.
Nu har de förvisso gjort om filmen i amerikansk anda, har dock inte orkat se den. Men den kan ju inte bli sämre än originalet tycker man...

Jag såg Trick or treat igår och det var tydligen en skräckkomedi, jag hade fått för mig att det skulle vara en ren skräckis. Halvbra förvisso, men knappast läskig utan bara rolig större delen av filmen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT