Skräckfilmer

The Shining, The Entity, The Blair witch project är ganska ruggiga har jag för mig...har tröttnat på skräckfilmer. Finns så många dåliga, man ska ju fan bli skrämd! :eek::skrämd Annars är det ju ingen ide...

Var någonstans ligger värdet i att titta på skräckfilm?
Jag har aldrig begripit det.

Silent Hill och The Others.

Vet inte ifall man räknar The Devils Rejects som en skräckfilm, men isf ska den också vara med.

Var någonstans ligger värdet i att titta på skräckfilm?
Jag har aldrig begripit det.

Finns det något värde i att kolla på annat än läromedelsfilm isåfall om man uttrycker sig som du gör? Antagligen inte...

Edit/ Absolut läskigaste film genom tiderna som jag har sett är "The Descent". Jag grät nästan av rädsla, och jag har inte vågat sett den igen efter det men jag ska göra det. Snart.

Finns det något värde i att kolla på annat än läromedelsfilm isåfall om man uttrycker sig som du gör? Antagligen inte...

Edit/ Absolut läskigaste film genom tiderna som jag har sett är "The Descent". Jag grät nästan av rädsla, och jag har inte vågat sett den igen efter det men jag ska göra det. Snart.

Sgå halva den men lessna.. Tror jag ska göra ett nytt försök har hört många säga att den är bra :va

Jag älskar skräckisar men den filmen är nog bland det sämsta jag sett..

@ Honkie: Jag skulle rekomendera REC som en av de bättre.

Har försökt se den asiatiska versionen av "The eye" tre gånger. Har inte lyckats hittils. Om det är bra eller dåligt betyg vet jag inte.

Första gången man såg den amerikanska "The Grudge" så tyckte nog jag den var tämligen obehaglig (jag är inte någon fan av japanska original...), men jag gillar skräckisar i allmänhet så det ses det mesta hemma. :)

kollade nyss på zombieland, det är väl vad jag klarar av :hihi fast det kanske räknas som en komedi? :va

Nå, underhållning, som Honkiie uttryckte det. Jag kan köpa det.
Jag förbehåller mig till att ha blivit felaktigt introducerad i genren.
Senast jag såg en skräckfilm var på en klassfest i femton års ålder. Då var det någon som hade hyrt nån siffra ur Scream-serien, och jag minns tillbaka till detta som ett av de mest prominenta av tillfällen då jag inte känt någon som helst tillhörighet till jämnåriga.
Det var den sämsta filmjävel jag någonsin genomlidit, medan andra stirrade med iver och skräck på filmrutan. Fruktansvärt förutsägbart och skrämdes inte(om man nu vill det, jag vet inte) mer än ett A4 med ordet "Bu" skrivet på. Saknade för mig all typ av underhållningsvärde. Satt hela filmen och skruvade mig obekvämt i stolen medan jag tänkte på vad annars jag kunde lagt de timmarna ur livet på, och gick hem förbannad.
Kan lätt räkna antalet skräckfilmer jag sett hittills i livet på ena handen. Vad jag dock kommit till att förstå på senare år är att B-produktioner är påfallande överrepresenterade i skräckgenren. Som ett hängivet fan av James Rolfe, annars känd som Angry Video Game Nerd, har en fått se smårecensioner av diverse skräckfilmer genom tiderna, från den allra tidigaste tiden fram till 2005. Kika gärna på www.cinemassacre.com.
Det ser faktiskt riktigt bra ut, mycket av det han väljer ut.
Nästan så jag faktiskt överväger att testa någon.

Som ett hängivet fan av James Rolfe, annars känd som Angry Video Game Nerd, har en fått se smårecensioner av diverse skräckfilmer genom tiderna, från den allra tidigaste tiden fram till 2005. Kika gärna på www.cinemassacre.com.
Det ser faktiskt riktigt bra ut, mycket av det han väljer ut.
Nästan så jag faktiskt överväger att testa någon.

Han har ju recenserat The Devils Rejects. Se den. Den är förbannat bra. Det är inte så mycket skräck egentligen. Jag har svårt att tänka mig att det är film som nån blir rädd av och det är knappast syftet med filmen heller, men bra är den.. bra som fan.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT