Skottpengar på hojtjuvar..

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Jahopp. Då var man av med oskulden då och inte var det en rolig upplevelse..

Solen skiner och vädret är perfekt för en sväng över till föräldrarna för en liten lätt påsklunch. Drar på mig kläderna och knallar ner till garaget. Det första man upptäcker är att kapellet ligger lite hafsigt slängt över hojen..

Kommer fram och ser att dom försökt slå sönder mina feta ABUS-hänglås med en slägga, och självklart misslyckats. Skivbromslåset är borta och ett stort satans hål rakt i bromsskivan. Tändningslåset är inte heller där det ska.

Grannen kommer ner och säger att slynglarna som gjorde det greps på bar gärning av Polis men redan är utsläppta. -'Utländsk härkomst och tidigare kända av Polisen'. Knallar arg som ett bi upp till lägenheten och kollar genom försäkringspappren. 6000 SEK i självrisk.. Fifan. Det var den påskhelgen.

Nån som har ett tändningslås och en vänster bromsskiva till en Ducce 748 00:a till salu? :(

Plåtniklas skrev:
2087528 Jahopp. Då var man av med oskulden då och inte var det en rolig upplevelse..

Solen skiner och vädret är perfekt för en sväng över till föräldrarna för en liten lätt påsklunch. Drar på mig kläderna och knallar ner till garaget. Det första man upptäcker är att kapellet ligger lite hafsigt slängt över hojen..

Kommer fram och ser att dom försökt slå sönder mina feta ABUS-hänglås med en slägga, och självklart misslyckats. Skivbromslåset är borta och ett stort satans hål rakt i bromsskivan. Tändningslåset är inte heller där det ska.

Grannen kommer ner och säger att slynglarna som gjorde det greps på bar gärning av Polis men redan är utsläppta. -'Utländsk härkomst och tidigare kända av Polisen'. Knallar arg som ett bi upp till lägenheten och kollar genom försäkringspappren. 6000 SEK i självrisk.. Fifan. Det var den påskhelgen.

Nån som har ett tändningslås och en vänster bromsskiva till en Ducce 748 00:a till salu? :(
Fan va trist.... Men om nu grabbarna togs så ska dom väl betala det som dom ställt till med.... Får man väl hoppas....

Plåtniklas skrev:
2087528 Jahopp. Då var man av med oskulden då och inte var det en rolig upplevelse..

Har du pratat med polisen
om de greps på bar gärning så ska de betala skadorna. :kulspruta
prata med farbror blå om det
Det bara är så om det så ska upp i tingsrätten :smasha

Jag har tyvärr inte allt för stort förtroende för 'rättsstaten Sverige' men självklart ska jag snacka med Polisen och försöka få dom ersättningsskyldiga. Tänkte dock göra det på tisdag då jag gissar att alla pappersvändare där är lediga. :ledigpolissmiley

En av dom få sakerna som islam har rätt i, Tjuvar borde vanställas så illa att dom aldrig mer kommer kunna stjäla en hoj mer,

CJ900RR skrev:
2087572 Om dom nu vart tagna på bar gärning, varför blev inte du informerad :va

Vet faktiskt inte. Dom hade varit på en annan hoj i garaget också och ägaren till den hade dom tydligen ringt.

..och ingen öl har man heller. :(

sådant där gör en så less på samhället. Att det inte GÅR göra något åt det... sjukt

Swedie skrev:
2087671 sådant där gör en så less på samhället. Att det inte GÅR göra något åt det... sjukt
brottoffersfonden ersätter bara personskador råkat för samma grej som dig de blev dömda 15 000 i skadeståd araberna har ingen inkomst så allt ligger hos kronofogden hoppas att de börjar jobba nån gång :huvet

Lider med dig. liknade sak hände mig i sommras, fast då gav dom upp när som försökt bända bort skivbromslåset. det konstiga är att dom i mitt fall gav fan i en R1:a som stog ca 50m bort.

Fifasen, lider med dig grabben!

Dylika samhällsbelastningar borde tvingas till ofrivillig testning av nya mediciner eller annat som kan hjälpa normalt folk. Varför inte allergitesta smink o skit på dessa betongterrorister??

Borde dessutom vara synnerligen ohippt i dessa kretsar att tvingas bära läppstift och ögonskugga ett par månader??!

:mad:

Vadå inga pengar? De har väl en lever att sälja på Ebay för fasen??

Plåtniklas skrev:
2087528 Grannen kommer ner och säger att slynglarna som gjorde det greps på bar gärning av Polis men redan är utsläppta. -'Utländsk härkomst och tidigare kända av Polisen'. Knallar arg som ett bi upp till lägenheten och kollar genom försäkringspappren. 6000 SEK i självrisk.. Fifan. Det var den påskhelgen.

Dom får väl bara en lite knäpp på handen och "ajabaja, så får man inte göra! Här har du lite pengar så du kan gå hemma o inte göra något." Precis d som hände mig när d stog 5st och hoppade på mitt huvud en kväll.

Man blir bara så jävla trött när man läser sånt här dag ut o dag in..

:( Alltid lika tråkigt med folk som inte kan skilja på mitt och ditt. Hoppas att du slipper stå för självrisken, det ska fan dom göra !

Chii skrev:
2087563 En av dom få sakerna som islam har rätt i, Tjuvar borde vanställas så illa att dom aldrig mer kommer kunna stjäla en hoj mer,

Du har stor koll på islam du ? :va

Jarhead skrev:
2087697 Skicka hem dom! :mad:

Vad ska dom göra hemma ?

Formalia

Rent formellt skall de betala allt. Sen kan det ju bli som i mitt fall. Vittne kan namnge alla inbrottstjuvar och därför lägger åklagaren ner åtalet :3freak Motiveringen var att hon kunde inte sätta dit dem för alla småbrott de gjorde utan fick fokusera på större saker (detta är sanning och inget jag hittar på). Alltså försvann alla möjligheter till krav på dem.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman