skor sönder tack vare kicken

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
mer än jag som har problem med att kicken på hojen äter skor?, någon som har någon bra ide så att skorna inte slits typ tejpa kicken eller något sånt

Bifogat

• Picture 111.jpg
    Picture 111.jpg
    93.7 KB · Visningar: 169
  • Picture 112.jpg
    Picture 112.jpg
    81.2 KB · Visningar: 162
dagens i-landsproblem:tummenupp
Jag föreslår att du köper ett par motardstövlar!

Förresten, ventiljustera lite med så att hon startar på första.

jo boots är på G, samt ventiljustering någon som kan fixa runt malmö lund trakten för en slant?

Kicken? du har aldrig funderat på fotpinnarna som gör det!

hehe, går med ständig värk i vänster hålfot :D

jo boots är på G, samt ventiljustering någon som kan fixa runt malmö lund trakten för en slant?

Solida snejken fixar det. Msna med mig så får du hans MSN. Sådär, då var det löst!

Ngt mer?:tungan

Last edited:
jo jag tror det, tror inte fotpinnen äter stor så, höger skon är ju helt och att det skulle slits så mycket när man växlar njaa tror inte det

Ofta så kläms ju sulan mellan fotpinnen och kicken när du är i ändläget. Testa att sluta kicka precis till ändläget.

Och använd stövlar....

Har haft samma problem med mina docks airwalk o cowboy boots på gamla Xt 600 an. Lösning var o dra ner till den lokala skomakaren o få honom o lägga in förstärkningar på undersidan där hålet var. På docksen skar han ut en bit o bytte mot rågummi, på bootsen byggde han upp en bit i hålet precis efter klacken med grovt hårdpressat läder. Båda lösningarna funkade skitbra, o kostade runt 100 ingen styck.

jo jag tror det, tror inte fotpinnen äter stor så, höger skon är ju helt och att det skulle slits så mycket när man växlar njaa tror inte det

Eeeeh mmmm på bilden är det en vänsterstövel & enligt din avatar så kör du en KTM660. Kicken sitter på vänster sida eller har du en annan hoj? :va

Jag hade samma problem när jag körde Husaberg.. Åt upp några skor.. Funderade länge på att trä över ett "kickgummi". Som en kondom över kicken. Det borde hjälpa, tror jag. Jävligt fult men vad skönt för foten.

går ju inte att stå brevid o kicka med högern känns konstigt och okontrollerat, sen om jag hade kickat med höger så hade det blivit hål i den istället ju =)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back