Skolmord i Trollhättan.

Jag svarade bara på din fråga. Sluta muppa nu.

Snicksnack, frågan var vilket universitet som lär ut nyheter. Du var den som ville att folk skall plugga för att lära sig nyheter, istället för att läsa nyheter.

Visst är det lustigt att de gånger någon brister i förmåga att förklara sin hållning och kontrar med högskola, så är det någon som har en handfull poäng i mjuka ämnen.:va

Sen så vet jag inte om det är ok att kalla någon mupp, anspelar inte det på något gravare funktionshinder?

1200 från det land med högst analfabetism.
Är det en ström eller inte?
Hur går det med källkritiken angående de 48000 "högutbildade" från Syrien?

Jag utgår från att du har statistik på antalet analfabeter också samt antalet högutbildade syrier om du ska ha någon som helst grund för dina påståenden.

Skäggot: Det har visats sig förut att människor har fördomar och förutfattade meningar. Du förespråkar media, jag förespråkar utbildning. Där skiljer vi oss.

Jag utgår från att du har statistik på antalet analfabeter också samt antalet högutbildade syrier om du ska ha någon som helst grund för dina påståenden.

Skäggot: Det har visats sig förut att människor har fördomar och förutfattade meningar. Du förespråkar media, jag förespråkar utbildning. Där skiljer vi oss.

Nu svamlar du igen, du har uppenbart svårt att följa det du själv skriver. Jag har aldrig motsatt mig utbildning, och har aldrig förespråkat media.

För att förenkla, var skall man få nyheter och kunna uppdatera sig på dessa, oavsett utbildning?

Nu lämnar du ämnet. Medier löser inte hatbrotten. Förändra attityder och värderingar och vi har kommit en bit på vägen. Vi måste bli bättre på ge stöd till behövande samt sluta mobba och näthata människor. Tack & Hej!

Nu lämnar du ämnet. Medier löser inte hatbrotten. Förändra attityder och värderingar och vi har kommit en bit på vägen. Vi måste bli bättre på ge stöd till behövande samt sluta mobba och näthata människor. Tack & Hej!

Du tror i din enfald att du kan förändra människor genom att underhålla dom kunskap.

Ni har precis bevittnat VM i osammanhängande text. Nu förefaller tävlingen vara över för i år, och den enda tävlande återgår till sin grotta för att samla krafter inför nästa års "batalj".

Nej, det är vetskap. Kunskap är kunna läsa, förstå vad man har läst och utveckla det vidare.

Nej, kunskap är att kunna tillgodogöra sig information, vetskap är samma som kunskap.

När du satt där på din humnioraföreläsning så erhålls du information (dessvärre inte så ofta på händelser), du var den som fick försöka omsätta det till kunskap.

Nej, kunskap är att kunna tillgodogöra sig information, vetskap är samma som kunskap.

När du satt där på din humnioraföreläsning så erhålls du information (dessvärre inte så ofta på händelser), du var den som fick försöka omsätta det till kunskap.

Nu får du ge dig! Du börjar likna ett troll. Vetskap och Vetenskap är två skilda saker. Vetskap är kännedom att något har hänt. Vetenskapen förklarar hur det har hänt. För att uppnå något vetenskapligt krävs kunskap.

Last edited:
Nu får du ge dig! Du börjar likna ett troll. Vetskap och Vetenskap är två skilda saker. Vetskap är kännedom att något har hänt. Vetenskapen förklarar hur det har hänt. För att uppnå någon vetenskapligt krävs kunskap.

Nu blandar du in vetenskap.:va

Visst är orden lika, men som du skrev är innebörden inte samma, varför vi nu ens kommer in på det.:confused:

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back